SEMBLANCE |
SEMBLANCE |
Na prvý pohľad nenápadná platformová hra, ktorá má síce vcelku príjemný vzhľad, ale inak od nej očakávate len tradičnú hrateľnosť. Tento pohľad na Semblance je však mylný, v skutočnosti je to veľmi originálna vecička, v ktorej si poriadne zaskáčete aj musíte pohnúť rozumom pri riešení neobvyklých hlavolamov. A základom je deformovanie prostredia okolo vás.
Už sme to naznačili, takže to teraz upresníme. Ste malá okatá potvorka vo svete, ktorý treba zachrániť. Pred vami sú úrovne, v ktorých musíte vyzbierať farebné body, čo aktivujú životodarné stromy a otvoria cestu ďalej. Príbehom sa tvorcovia veľmi nezapodievali, takže toto vám musí stačiť a nečakajte ani nejaké veľkolepé finále. Pozoruhodný je však herný systém, ktorý je postavený na tom, že môžete meniť tvary a polohu okolitých objektov. To vám umožní dostať sa aj na miesta, kde by to inak nebolo možné.
Stačí, keď vaša potvorka s použitím zrýchlenia skočí do steny a v nej sa objaví priehlbina a na druhej strane výčnelok, ktorý vznikol vytlačením hmoty. Opakovaným narážaním a skákaním urobíte viac takýchto deformácií a vznikne tak pohodlná cesta nielen nahor. A ak to nie je podľa vašich predstáv, jednoducho stenu zresetujete a znovu bude ako predtým. Na to slúži ďalšia schopnosť, pri ktorej sa vrátia do pôvodného stavu objekty, pri ktorých sa vaša potvorka otrasie. Takže ak je toho treba v okolí upravovať viac, nemusíte všetko robiť odznova, len zmeníte to, čo vám nevyhovuje.
Funguje to na vodorovné aj zvislé plochy, teda na väčšinu z nich, niektoré úseky sa totiž deformovať nedajú a sú stabilné. Niekedy potrebujete cestu do výšky vydlabanú na zvislom múre, alebo hopkaním pod plošinou na nej vytvoríte kopček, z ktorého vyššie vyskočíte. Inokedy vytvoríte jamu, aby ste sa dostali do hĺbky. Potom sa už dostanete k farebným bodom aj predmetom na deaktivovanie príležitostných bariér. Ale to sú stále len úvodné prvky, pri ktorých si osvojíte základy.
V neskorších úrovniach vstúpia do hry aj ďalšie mechanizmy, ktoré sa líšia podľa jednotlivých zón tvoriacich bizarný svet. Nestačí už len skákať (aj s efektným dvojskokom), narážať a tlačiť do plošín, musíte počítať s novými elementmi a nástrahami. Poletujúce príšerky a ostré kryštály vám veľký problém robiť nebudú, no neraz budete premýšľať, ako zmeniť terén, aby ste odklonili smrtiace lúče, alebo ako sa dostať cez bodkovanú plochu, ktorá blokuje vaše schopnosti.
Na iných miestach vám postup skomplikujú červené svetlá, ktoré okamžite zresetujú objekty, ktorých sa dotknú. Takže si napríklad vytvoríte stupienok, ale hmota vytlačená do červeného lúča múr hneď vyrovná. Lenže tento nepriaznivý úkaz sprevádza sekundárny efekt a ten vám naopak môže prospieť - podklad, ktorý sa takýmto spôsobom vystrie, vás totiž môže odraziť ako trampolína.
A potom sa dostanete aj do zóny, ktorá obsahuje špeciálne plochy, do ktorých narazíte a zmení sa forma samotnej potvorky, ktorú ovládate. Môže sa rozčapiť ako placka a vtedy sa dostanete cez úzke vodorovné otvory a navyše po rozbehu prekonáte väčšiu vzdialenosť v rovnakom smere. Inokedy sa zas natiahnete do výšky, prekonáte úžiny smerujúce nahor a využijete mimoriadny výskok. Boli by ste prekvapení, aké rôznorodé možnosti a variácie sa dajú dosiahnuť deformovaním prostredia aj vašej postavičky. Pri zdolávaní desiatok takýchto hlavolamov sa občas zdá, že ani nemôžu mať riešenie, no keď využijete svoju kreativitu a pochopíte vlastnosti a fyziku univerza, dospejete k originálnym a prekvapivým výsledkom.
Audiovizuálna stránka sa vyznačuje jednoduchosťou, ale súčasne elegantným dizajnom. Jednotlivé zóny majú svoj charakteristický kolorit, kde sú kľúčové objekty a nástrahy vyzdvihnuté výraznými farbami. Len sa trochu neprakticky rozlišuje, ktoré plochy sa dajú deformovať a ktoré nie. Rozdiel je vlastne len v tom, že tie poddajné sú jednofarebné a tie pevné sú navyše vyplnené zmesou so svetlejším odtieňom. Nie vždy a hneď si to však uvedomíte. Možno je to ale zámer, aby ste neprišli príliš rýchlo na to, čo môžete na danom mieste použiť, aby ste vyriešili daný problém.
Semblance je osviežujúca puzzle platformová hra, ktorá za neveľkú sumu ponúka niekoľko hodín veľmi dobrej zábavy. Trochu nám tam chýbal aspoň symbolický príbeh, ktorý by vysvetlil, kde sme sa ocitli, čo sa vlastne stalo a napokon ponúkol nejaké dôstojné finále. Takto sa jedná len o poprepájané hlavolamy začlenené do úrovní bez nejakej hlbšej myšlienky a patričného vyvrcholenia. Samotná hrateľnosť je však skvelá a skutočne sa jedná o inovatívny titul, ktorý vyčnieva z radu, hoci sa prezentuje veľmi skromne.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Switch Vývoj: Good Shepherd Entertainment / Nyamakop Štýl: Akcia / Logická Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|