Red Dead Redemption 2 bol vytvorený krvou zamestnancov, rovnako ako predošlé hry Rockstaru |
Už pred vydaním Red Dead Redemption 2 sa začalo hovoriť o 100 hodinovom pracovom týždni v Rockstare a zamestnanci to aj potvrdzujú.
Už pred vydaním Red Dead Redemption 2 sa začalo hovoriť o 100 hodinovom pracovnom týždni v Rockstare a zamestnanci to aj potvrdzujú. Síce skôr hovoria o 50-80 hodinovom týždni, ale potvrdzujú, že vo firme sa očakávajú nadčasy, ktoré nie sú vždy preplatené. Všeobecne vo firme funguje crunch culture, teda nadčasová kultúra, kde sa neustále naháňajú termíny a zamestnancov tlačia na pokraj síl.
Podrobne sa téme povenovalo Kotaku, ktoré pozbieralo výpovede od zamestnancov pracujúcich na Red Dead, potvrdzujúcich, že nadčasy sa jednoducho od zamestnancov očakávajú. Zamestnanci cítia tlaky na to, aby ostávali po práci, cez víkendy. Podobné reporty má aj GameIndustry a aj Eurogamer.
Nesťažujú sa síce všetci, ale všeobecne je tam veľa ohlasov na kultúru firmy a to už roky dozadu. Už o tom boli správy v roku 2010 pri prvom Red Dead Redemption, pri Grand Theft Auto V bol leaknutý aj dokument s hodinami zamestnancov, kde pri tých, ktorí klesali 60 hodín týždenne, bolo červenými písmenami označené ako "Under". Napríklad v San Diegu do roku 2016 neboli nadčasy ani voliteľné, ale povinných bolo 80 hodín týždenne. Ak zamestnanci nerobili na Red Dead 2, mali ďalších 8 hodín testovať GTA V. Robili 11 hodín celý týždeň.
Jeden z bývalých zamestnancov, ktorý pracoval na Red Dead Redemption 2, povedal, že myšlienka, že sa Rockstar stará o zdravie svojich zamestnancov je na smiech. Bol zatlačený ešte hlbšie do depresie a strachu. Bol vyčerpaný a nemohol mať mimo práce žiadnych priateľov. Začal piť. Smeje sa na vyjadreniach Dana Housera, že nadčasy sú voliteľné. Je to voliteľné, ak chcete prísť o zamestnanie, alebo sa nikdy neposunúť v kariére vpred.
Napríklad v Rockstare v New Yorku sa robili aj nočné tri-štyrikrát do týždňa a tiež to nebolo prezentované ako nepovinné. V Rockstar Toronto sa nadčasy roky nepreplácajú. Je toho veľa z každej pobočky, síce sa to mieša aj s pozitívnymi ohlasmi a manažment sa to neustále snaží obraňovať, že ide len o menšinu zamestnancov a všetko je dobrovoľné.
V každom prípade nevrhá to na vedenie Rockstaru dobré svetlo. Síce raz za čas spravia parádnu hru ako GTA V alebo teraz Red Dead Redemption 2, ale následne už len berú peniaze z GTA Online alebo teraz začnú z Red Dead Online, na singleplayer obsah kašlú a len hrabú peniaze pre seba, zatiaľ čo ich zamestnanci robia 7 dní v týždni často bez preplatených nadčasov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 32
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 63
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16 zobraziť viac článkov >
Xbox One
PC PS4 Vývoj: Take 2 / Rockstar Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|