DEATH'S GAMBIT |
DEATH'S GAMBIT |
Nie každá hra môže byť ako Dark Souls. Aj keď sa nejedna chce na túto kultovú sériu veľmi podobať a kopíruje jej základy. Každopádne tu máme rôzne pokusy - niektoré vcelku vydarené a iné menej. Zaujímavejšie sú najmä tie, ktoré sa okrem prebraných prvkov snažia ponúknuť i čosi svojské a hľadajú si aj vlastné cestičky. Death's Gambit sa pokúša zakomponovať prvky Dark Souls do 2D plošinovky v retro štýle a nie je to vôbec zlý nápad, hoci nedotiahnutý.
Ak teda chcete prísť na chuť tejto hre, mali by ste mať predovšetkým vzťah ku klasickým titulom v pixelarte a nezaškodí, ak ste priaznivcom Metroidvanie a Dark Souls. Hneď v úvode vás čaká zmŕtvychvstanie a uzavriete dohodu so samotnou Smrťou. Ešte netušíte, čo všetko to obnáša, ale môžete chodiť po svete bez obáv, že vás niekto zabije. Niežeby nemal kto, všade okolo vás sú rôzne nástrahy a nepriatelia, ktorí vás neraz eliminujú, ale vždy len dočasne. Po každom zlyhaní sa oživíte pri posledne aktivovanej modle Smrti a môžete sa vrátiť na miesta, kde ste naposledy skončili, alebo sa vybrať iným smerom a skúsiť nové cesty.
Musíte však počítať s tým, že padlí nepriatelia taktiež znova povstali, takže ich budete opakovane zabíjať. Ale vždy z nich vytrieskate úlomky duší, ktoré sa pripočítavajú na vaše konto a majú rôzne využitie. Keď ich je dostatok, pri modle ich premeníte na nové levely a zvýšite si ľubovoľné atribúty. Ktoré sú pre vás tie najdôležitejšie, to záleží aj od výberu povolania pri štarte hry. Vitalita je však dôležitá pre každého, lebo určuje maximálnu kapacitu života. Bojová postava, čo sa orientuje na útoky mečom, palcátom a podobnými zbraňami zblízka, by mala mať dostatočne rozvinutú silu. Na streľbu z luku musíte mať slušne rozvinutú obratnosť, čarodejovi najviac investujte do inteligencie. A potom sú tu ešte ďalšie atribúty.
Zameranie postavy určuje vaše parametre a napríklad aj spôsob nadobúdania energie duší na používanie schopností. Nie ste však obmedzení výbavou. Vašou primárnou zbraňou môže byť meč, ktorý neskôr nahradíte napríklad dýkami a vhodná sekundárna zbraň je luk. Základom boja je výpad zbraňou, výstrel či zoslanie kúzla podľa toho, čo držíte v rukách. Prikrčením vyvoláte štít, ktorý vykryje bežné útoky a môžete ním aj sotiť protivníka. Okrem toho viete skákať a liezť po rebríkoch. Použiť z výbavy sa dá všetko, len musíte mať atribúty na požadovanej úrovni. A level postavy si môžete zvyšovať prakticky neustále zabíjaním bežných nepriateľov a, samozrejme, bossov a následným návratom k modlám.
Pri modlách si (taktiež úlomkami duší) aj zregeneruje alebo vylepšíte použité pierka, ktoré slúžia namiesto odvarov na liečenie v boji. A môžete si tam prehodiť tri schopnosti, ktoré dopĺňajú vaše základné fyzické útoky v boji. Takže napríklad využijete ohnivý element, dýky s ľadovým ostrím, ktoré zmrazia nepriateľov a podobne. K týmto prvkom si ešte pridajte bonusy, ktoré si priebežne vyberáte v talentovom strome. To všetko spolu s výbavou (zbrane, obuv, aura, štít, prilba, plášť) , ktorú si meníte v inventári, formuje vašu postavu a pripravuje ju na čoraz náročnejších bossov. No a ešte priebežne zozbierate doplnkové predmety na jednorazové použitie. Za zmienku určite stojí aj váš tátoš, ktorý vás rýchlo premiestni na rôzne miesta, hoci si neraz musíte poradiť bez neho, napríklad vtedy, keď treba niekam vyšplhať po rebríku. Koníka s démonickým vzhľadom privoláte zvoncom a keď sa rozbehne, rozdupe nepriateľov, čo mu stoja v ceste. A niekedy preskočí tam, kde by ste sa inak nedostali.
Pri prechádzaní známymi aj novými priestormi vás čakajú miznúce plošiny, ohnivé pasce, jedovatý sliz, jaštery, bojovníci, občas obchodníci, u ktorých nakúpite výstroj a schopnosti. A priebežne vstúpite aj na obrazovky s bossmi, ku ktorým môžete prichádzať v ľubovoľnom poradí. Väčšinu z nich neporazíte pri prvom pokuse, ale môžete sa vrátiť, keď si zvýšite level a skúšať to stále znova. Hra si pritom všíma počet vašich neúspešných pokusov a aj pri zlyhaní dostanete určitý počet úlomkov duší.
Porazený boss sa už viac nezjaví, iba ak by ste ho vyvolali v heroickom súboji, kde vám dá ešte viac zabrať. Ale vo väčšine prípadov je už ten „obyčajný" duel s bossom veľmi náročný a hlavne zdĺhavý. I keď môžete nájsť náučné zväzky, ktoré vám potom prinesú bonus v boji s konkrétnym bossom. Húževnatý protivník má obvykle extrémne veľa života a musíte ho zdolať v niekoľkých fázach. Počas nich vás súper spáli, postína a udupe toľkokrát, že vám pravdepodobne nebude stačiť váš život ani liečivé pierka. Takže napriek tomu, že hra nie je až taká rozsiahla, strávite pri nej mnoho času pri nespočetnom opakovaní duelov s bossmi. Je to skrátka záležitosť pre tých hráčov, ktorým vyhovujú extrémne výzvy a majú dostatok trpezlivosti a pevné nervy. Tú háveď naokolo pozabíjate bez problémov, ale v prípade bossov vám môže byť osudná aj tá najmenšia chybička.
Počas hry sa pozvoľna rozvíja aj príbeh, ktorého súčasťou sú návraty do minulosti a detstva hlavného hrdinu. To dáva celému vášmu snaženiu určitý zmysel a cieľ. Za zmienku stojí možnosť zabiť NPC postavy a obchodníkov, ktorých občas stretnete. Majú vám síce pomáhať a sú neškodní, ale ak sa z nejakého dôvodu rozhodnete, že ich zabijete, nie je to žiadny problém. Otázne je, či vám to za malú dávku úlomkov duší stojí.
Celé sa to ovláda myšou a klávesnicou alebo gamepadom. Ovládanie je trošku ťažkopádne, i keď sa dá aj prestaviť. Ale dá sa na to zvyknúť. Retro grafika hry nám bola sympatická, ale nemusí vyhovovať všetkým hráčom. Ozvučenie je decentné, postavy naokolo sú nahovorené, len vy mlčíte. Hudba je kvalitná a prispieva k budovaniu dobrej atmosféry.
Death's Gambit je celkom dobrý pokus o zlúčenie plošinovky a boss súbojov v štýle Dark Souls. Určite je to zábavnejšie ako monotónny postup v hre Immortal: Unchained, ktorá sa taktiež snaží kráčať po stopách legendy, ale veľmi jej to nejde. Chýbalo nám tu však viac zbraní a postupne nás odradili nevyvážené duely s top protivníkmi, na ktorých mohli tvorcovia trochu viac popracovať. Hru hodnotíme skôr pozitívne, hoci má svoje svetlé aj tienisté stránky. No ak radi poľujete na takmer neporaziteľných bossov a nemáte nič proti 2D retro štýlu, môže byť vaše subjektívne hodnotenie vyššie.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS4 Vývoj: White Rabbit Štýl: Akcia / RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|