WARPARTY |
WARPARTY |
Poriadne RTS sú akosi stále nedostatkovým tovarom. Našťastie sa aspoň priebežne objavujú nové kúsky, ktoré vedia pobaviť. I keď možno neprinesú do žánru nič nové, dokážu si získať hráčov a aspoň do istej miery ich uspokojiť. Ani vo Warparty veľa originality nenájdete, ale hrá sa celkom dobre a stojí za povšimnutie.
Dinosaury sú fascinujúce, ale už sme ich v stratégiách párkrát videli, napríklad v Paraworlde. To však neprekáža, stále sú vítaným oživením hry a vlastne aj vďaka nim nevyzerá Warparty ako každá druhá RTS zameraná na budovanie základne a boje.
Hra je umiestnená do doby kamennej, kde dochádza ku konfliktu troch frakcií. Nebudeme polemizovať o tom, že sú tu pomiešané dinosaury z rôznych období, skrátka sa sem hodia a nielen ako voľne sa prechádzajúce tvory, ktoré môžu byť hrozbou, ale aj zdrojom potravy. Domorodý kmeň Wildlanders si ich totiž dokáže osedlať a bojovníkov na triceratopsoch a šabľozubých tigroch si zrejme obľúbite. A určite aj T- Rexa. Vithara je vyslovene naturalistická frakcia, ktorej budovy sú vlastne rôzne variácie stromov a rovno posiela do boja samostatné raptory či dilophosaury. Napokon je tu Necromas a ako sa dá vydedukovať z názvu, vypomáha si nemŕtvymi.
Každá frakcia má individuálny vstupný bonus a reprezentatívneho hrdinu. Napríklad Vithara si rozumie s divokými dinosaurami, tie neútočia a hrdina ich navyše dokáže konvertovať a pripojiť k svojim jednotkám. Pri vylepšení osídlenia na vyššiu úroveň sa popri nových budovách a jednotkách zobrazí aj voľba, kde si vždy vyberáte jeden z dvoch nových bonusov. Napríklad sa rozhodujete, či vaše jednotky spôsobia väčšie poškodenie dinosaurom, alebo radšej uprednostníte samovoľnú regeneráciu zdravia a lacnejších liečiteľov. Zaujímavou možnosťou Necromas je priebežné vytváranie zombíkov bez investovania surovín.
Inak môžete očakávať klasický manažment základne. Ťažia sa kryštály, zbierajú bobule a úroda z fariem. Možno trochu prekvapivo nepotrebujete drevo, takže stromy sa nerúbu. Ale namiesto toho kumulujete energiu a dá sa to aj obsadzovaním oltárov v okolí. Energiu potrebujete na produkciu niektorých bojovníkov a dinosaurov v barakoch alebo stajniach, no najmä na kúzlenie. Každá strana má päť odlišných kúzel, ktoré sú vždy poruke na spodnej lište, kde sa zobrazujú aj charakteristiky vybraných jednotiek. V ťažkých chvíľach určite pomôže blesk, dobre mierený meteorit či tornádo. Okrem toho je tu ešte zásobáreň, obranné veže či budova na hlavné vylepšenia. Taký zaužívaný štandard.
Vyprodukované jednotky môžu byť posilnené zdokonalenou obranou alebo napríklad ohnivým útokom a majú niekoľko režimov správania - agresívny, defenzívny, udržanie pozície, hliadkovanie. Do istej miery fungujú, ibaže vaši zverenci si neraz nevšimnú nepriateľov, ktorí prechádzajú v strednej vzdialenosti okolo nich, hoci ich majú ako na dlani. Alebo nezareagujú na ostreľovanie. Chcelo by to doladiť AI, hoci počítačoví nepriatelia predstavujú už na ľahkej obťažnosti značnú hrozbu. Pravdou však je, že dominujú vďaka rýchlej produkcii posíl a čo zamrzí najmä v kampani, víťazí sa predovšetkým početnou prevahou a len v menšej miere taktikou.
Kampane sú tri, za každú stranu jedna. Nie veľmi nápadité, ale chvíľu hráča zamestnajú. Okrem toho je tu voľba samostatného scenára, kde si vyberiete mapu, frakciu a nepriateľov. Poteší survival režim, kde musíte odolávať vlnám nepriateľov a čo najdlhšie brániť, ale aj zveľaďovať svoju základňu. Nechýba multiplayer so štandardným postupom, ale aj režimami Regicide a King of The Hill pre maximálne šesť hráčov. A aj s hodnotenými zápasmi, kde sa zapíšete do rebríčka.
Tvorcovia nám poskytli novinársku verziu s kompletným obsahom, ale aj menšími nedostatkami, ktoré síce hru vyslovene nekazili, ale vo finálnom produkte alebo najbližších záplatách by na nich mohli zapracovať. Okrem spomínanej AI sú to rôzne detaily, ako napríklad chýbajúce popisy režimov a niektorých súčastí. A možno sa to zdá banálne, ale nenašli sme spôsob ako zničiť vlastnú budovu, či už priamo demoláciou, alebo útokom jednotiek. V jednej misii, kde bolo treba priviesť dinosaury do ohrady, to predstavovalo problém, keďže sme predtým nablízku umiestnili strážnu vežu, ktorá vždy odlákala ich pozornosť a opakovane ich zabila. Jednoduchý pokyn na demoláciu stavby by to okamžite vyriešil.
Hra má sympatický vzhľad ,niekoľko prostredí, vrátane džungle a zasneženej krajiny, rozkošné postavičky, ktoré si môžete poobzerať po priblížení kamery. Poteší vysoké rozlíšenie aj podpora ultra širokých monitorov, k tomu decentné ozvučenie a hudba. Má to skrátka štýl a dobre sa na to pozerá.
Warparty je vlastne klasická RTS v zjednodušenom štýle Age of Empires spestrená dinosaurami, ktorá je zaujímavá najmä tým, že obohacuje v súčasnosti pomerne chudobnú ponuku stratégií. Neprináša nič revolučné, ale ukazuje, že osvedčený štýl stále spoľahlivo funguje a keď sa naservíruje tým správnym spôsobom, o zábavu je postarané.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: Warcave Štýl: Stratégia Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|