Söldner sa konceptovo najviac blíži k Operation Flashpoint, taktická strieľačka, voľnosť pohybu a pri riešení úloh, ovládanie svojho tímu, množstvo zbraní (60!) a používanie vozidiel (70!). Podľa posledných informácií bude hlavným ťahákom predovšetkým multiplayer časť hry, ovládanie vozidiel sa stane v tíme ľahším, všetky vozidlá sú navrhnuté pre viacerých hráčov. Boti sa však na rozdiel od singleplayeru v hre viacerých hráčov neobjavia, podpora botov vyjde pravdepodobne vo forme patchu krátko po vydaní hry samotnej. V singleplayeri AI reaguje na okolité zvuky, nepriatelia sa dokážu koordinovať a keď vás zaregistruje jeden z nich vie o vás celá skupina. V boji nebudete sám, ovládať svoj tím budete cez jednoduchý systém príkazov alebo na strategickej mape zo satelitu. Čo je však najzaujímavejšie je zničiteľnosť všetkých objektov, či je to strom, stavby alebo oplotenie. Strategické miesta sa však zničiť nebudú dať, ale zo stromov si môžete urobiť jednoduchý úkryt, uvažuje sa dokonca o zakomponovaní kráterov po výbuchoch. Autori sa snažia vyhovieť každej požiadavke zo strany hernej komunity a ušiť Söldnera presne podľa požiadaviek hráčov, takisto sú otvorený v prípade modifikácie ich hry.