NEED FOR SPEED HEAT |
NEED FOR SPEED HEAT |
Aj vám sa zdá, že už Need for Speed akosi nie je veľká vec? Niežeby sa v EA nesnažili, no kým kedysi sme sa na hru tešili mesiace dopredu, v prípade najnovšej časti sa niečo také nekoná. EA hru oficiálne predstavili len teraz a vyjde už 8. novembra. Už dlho sa nesnažili hru udržať v tajnosti až takto dlho. Need for Speed Heat tak prináša mnohé otázky a my sme sa na Gamescome pokúsili získať odpovede aspoň na niektoré z nich. Dostali sme naozaj detailnú prezentáciu hry (ktorá nebola mierená pre médiá, ale pre retail partnerov), interview (ktoré vám ešte prinesieme) a hlavne sme si hru mohli vyskúšať na vlastnej koži.
Nemusíte sa o hru nejako hlbšie zaujímať, aby ste vedeli, že vás zavedie do nového prostredia. Herné Palm City je fiktívnou verziou Miami. Neobsahuje síce žiadne skutočné lokality, no inšpirácia je tam zrejmá. Vizuál nepustí, no nekončí to len ním, k čomu sa však ešte dostanem. Palm City je istým spôsobom rajom pretekárov. Prebiehajú tu totiž oficiálne preteky Speedhunter Challenge, v ktorých sa môže vyblázniť každý fanúšik vysokej rýchlosti, či už jazdí v niečom obyčajnom, luxusnom, alebo aj pretekárskom aute. A kým cez deň sú cesty plné pretekárov s oficiálnym požehnaním, v noci sa ulicami preháňajú jazdci pri nelegálnych pretekoch.
Cez deň si teda môžete robiť, čo sa vám zachce. V noci po vás pôjde polícia a to naozaj nevyberaným spôsobom. Chce vás totiž dostať za každú cenu. Vznikla kvôli tomu dokonca špeciálna jednotka, ktorej veliteľom je Frank Mercer. Voči pretekárom sa správa neľútostne a dokonca sme mali možnosť vidieť jednu príbehovú scénu, v ktorej sa s ďalším policajtom pod jeho velením chceli zbaviť mladého pretekára, lebo sa im nepodarilo získať jeho auto. Asi to dostatočne ilustruje to, aké miesto bude polícia v rámci príbehu zastávať, aj keď sa pravdepodobne ukáže, že sú v jednotke aj ľudia, ktorí nezdieľajú Mercerov postoj, nemažú kamerové záznamy a nechcú postrieľať pretekárov.
Deň a noc teda v hre fungujú ako dva výrazné kontrasty – vizuálne, v príbehu a dokonca aj v hrateľnosti. Oficiálne preteky cez deň sú bez polície a dokonca aj bez okolitej premávky, takže vám hra nehádže žiadne prekážky do cesty a naozaj môžete bojovať o prvé priečky. Je to čistejšie jazdenie a je to práve o jazdení. Takto získavate nové možnosti úpravy auta, nové oblečenie pre svoju postavu a vlastne sa takto pripravujete na noc. Tá je dynamickejšia a z hľadiska jazdenia aj chaotickejšia. Vtedy sa musíte vyhýbať premávke a unikať pred políciou, ktorá je stvárnená farebnými pásmi okolo vás, pričom vás hra informuje aj o tom, koľko policajtov máte za zadkom. Postupne do boja proti vám nasadzujú silnejšie zbrane, takže sa musíte mať na pozore. Ak vás chytia, prídete o časť peňazí a aj o auto. Potešujúce je, že noc fakt vyzerá ako Underground.
Ghost Games pritom nechávajú úplne na hráčovi to, kedy sa rozhodne jazdiť. Ak sa vám nechce, nemusíte sa prepnúť na noc a môžete jazdiť len cez deň. A aj keď hra ponúkne dynamické počasie, dynamickú dennú dobu autori vynechali, aby si hráči mohli vyberať sami. Vývojári priznávajú, že sa chceli vrátiť späť k vzhľadu a dojmu Undergroundov a prvého Most Wanted. Ak si na hry spomínate, jedna bola výrazná ilegálnym jazdením v noci, druhá sa zas odohrávala cez deň. A musím uznať, že sa to autorom podarilo pomerne dobre trafiť. Minimálne teda z hľadiska vizuálu a atmosféry. Tam však neskončil návrat do minulosti pre inšpiráciu.
Autori chcú priniesť hru, ktorá bude opäť o automobilovej kultúre. Pracujú v nej teda s reálnou terminológiou a v popredí je práve auto. Chcú ho ukazovať, chcú, aby ste ho mali stále na očiach a kochali sa tak vlastne tým, čo ste sami vytvorili, či aspoň poriadne upravili. Na aute tu záleží a sami sa rozhodnete, na aké jazdenie sa chcete zamerať. Vaše úpravy sa totiž prejavia práve na tom. Môžete meniť jednotlivé časti, ovplyvňovať tak jazdné vlastnosti a možnosti auta, prípadne rovno vymeníte motor. Ak potrebujete driftovať, jednoducho si na to auto upravte.
Vyžívať sa však môžete aj vo vizuálnych úpravách, ktoré sme si mohli vyskúšať v deme a sú naozaj poriadne rozsiahle. Hra ponúka obrovské množstvo rôznych dielov, ktoré je doplnené rozsiahlymi možnosťami tvorby farieb a polepov. Meniť však môžete aj materiály jednotlivých častí a dokonca aj taký detail, ako je zvuk výfuku. Pozitívom je, že si viete úpravy áut vyskúšať už teraz v mobilnej aplikácii NFS Heat Studio, z ktorej si potom viete importovať autá do hry. Ak vás teda na NFS sérii lákalo najmä toto, smelo sa pustite do testovania a sami uvidíte, či vás možnosti tuningu oslovia. Áut je dostatok - 127 kusov z 33 značiek, pričom sa konečne vrátili Ferrari. Okrem toho však môžete vo veľkom upravovať aj svojho pretekára a hra ponúka hromadu reálnych značiek, ak by ste mu chceli meniť oblečenie.
Nie je to však len o starých veciach, ktoré nám majú pripomenúť éru viac ako dekádu dozadu. Hra je oveľa otvorenejšia ako predchodcovia. Nejazdíte len po cestách, ale aj mimo nich. To do hry prináša nové možnosti jazdenia a hlavne to má výhody v noci, kedy potrebujete unikať pred políciou a na to môžu dobre poslúžiť práve prípadné výlety mimo cesty, aby ste sa im stratili z dohľadu. Hre to prospieva, môžete si hľadať skratky, no stále musíte mať na pamäti checkpointy. Ak totiž nejaký netrafíte, možno budete mať problémy dostať sa zas do čela.
Pozitívom je, že Ghost Games vylepšili umelú inteligenciu a nezostalo to len pri slovách, no ukázalo sa to aj v deme. Odstránili totiž rubberbanding, teda systém mnohých predchádzajúcich častí, kedy sa vás AI držala bez ohľadu na to, ako dobre ste jazdili, no na druhej strane vás počkala, ak ste išli zle. Teraz jazdí čo najlepšie, takže ak zaostávate, nepočká vás. Síce autori prezradili, že takto z hry odstránili dramatické momenty z posledných metrov, no ak mám byť úprimný, vždy ma to tam len hnevalo. Navyše kým toto považujem za vylepšenie, AI najmä v noci spravili výrazne agresívnejšou a virtuálni súperi jazdia ako hovädá. Ak by sa vás mali držať na každom metri, bolo by to peklo.
Možno trochu prehnaná AI mi síce prekáža, príbeh v racingovke fakt nepotrebujem, no aj tak väčšina toho, čo je popísané vyššie, pôsobí veľmi nádejne. Minimálne teda na papieri. V realite totiž závisí hlavne na tom, ako sa v hre jazdí. A aj keď Ghost Games počuli žiadosti hráčov, aby vylepšili jazdný model, vypočuli ich len sčasti. Nemáte dojem, že ovládate tank, ktorý sa vysokými rýchlosťami rúti od mantinelu k mantinelu. No zároveň nemáte dojem, že šoférujete auto. V deme som mal dojem, že auto pozná len dve polohy – jazdu rovno a šmyk. A fakt ma to nebavilo. Už aj arkády sa dokázali posunúť niekam ďalej, no Heat predstavuje len malý krok vpred. Necítite váhu auta, minimum vecí z prostredia vás čo i len trochu spomalí, ak do nich vletíte v plnej rýchlosti, podobne by sa dalo pokračovať ešte dlho.
Je to EA hra, takže môžete očakávať výbornú prezentáciu a tej sa aj dočkáte. Vizuálne je na tom hra veľmi dobre. Aj keď je prostredie možno trochu jednoduchšie v porovnaní s naozaj parádnymi modelmi áut, rozhodne sa v tejto oblasti Ghost Games nemajú za čo hanbiť. Hlavne teda noc vyzerá dobre. A aj bez raytracingu sa im podarilo veľmi pekne zapracovať odrazy. Čo sa týka audia, to je rovnako kvalitné v oblasti zvuku áut. A keďže sa hra odohráva vo fiktívnej verzii Miami, dochádza tu k prelínaniu rôznych kultúr. Nielen v príbehu, ale aj napríklad v soundtracku. Zatiaľ mám však obavy o technický stav, aj keď je jasné, že hre do dokončenia ešte chýba nejaký čas. Za zatvorenými dverami bežala hra dobre. Na showfloore údajne išla na PS4 Pro, no k plynulému zážitku to malo ďaleko. Prepady neboli síce veľké, ale badateľné.
Na finálny verdikt je ešte veľmi skoro, keďže slová autorov môžu nakoniec v skutočnosti dopadnúť inak. Demo toho tiež neukázalo až toľko. Jasne ale naznačilo, čo od hry môžeme čakať. V mnohých oblastiach sú to skvelé veci. Máte radi tuning? Tu si ho užijete naozaj dosýta. Máte radi trošku serióznejší jazdný model? Bohužiaľ, toto asi nebude hra, ktorá vám bude vyhovovať. No a nakoniec ak sa vám páčili predchádzajúce hry, no prekážala politika EA, tu nenájdete žiadne lootboxy. DLC a miktotransakcie síce zostali, no nemali by byť až také toxické, aby kazili progres v hre.
PC
PS4 Xbox One Vývoj: EA / Ghost Games Štýl: Racing Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|