Gamescom 2019: Stratégia Iron Harvest ukáže alternatívnu 1. svetovú vojnu |
Pamätáte si z učebníc dejepisu dieselové mechy bojujúce v 1. svetovej? Nie? Tak si s touto hrou doberte učivo.
Myslím si, že je škoda, keď sa pozornosť na herných výstavách venuje najmä akčným hrám. Chápem, že práve tie zaujímajú najviac hráčov a vidno to aj u nás, kde si viac ľudí nájde cestu k dojmom práve z nich. Pritom sa tam ukazuje množstvo zaujímavých hier aj iných žánrov, stratégie nevynímajúc. Tento rok sme sa na Gamescome pozreli hneď na niekoľko nádejných stratégií a patrí medzi ne rozhodne aj Iron Harvest od King Art Games.
Je to RTS zasadená do alternatívnej histórie niekedy v 20. rokoch minulého storočia, kedy 1. svetová vojna ešte stále neskončila. Boje síce pokračujú, no boli by ste prekvapení tým, akým spôsobom. Po bojiskách sa totiž premávajú dieselové mechy, takže aj priebeh bojov vyzerá dosť inak. My sme mali možnosť si na Gamescome zahrať jednu z príbehových misií aktuálnej alpha verzie, no zároveň sme dostali prístup k verzii pre podporovateľov z Kickstarteru, kde zas autori ponúkajú výzvy a skirmishe proti AI. A kým z Gamescom dema sme video priniesť nemohli, video z hrania tejto verzie nájdete nižšie.
Hra nie je o budovaní základní, vyrábaní jednotiek a príprave na boj. Je skôr taktickejšieho razenia a ak ste hrali Company of Heroes, nebude pre vás veľkou neznámou. Nefunguje tu tak žiaden Zerg rush a dokonca v prípade Gamescom dema sme boli motivovaní k tomu, aby sme sa priamym bojom vyhýbali, keďže v takomto strete by sme ťahali za kratší koniec povrazu a o to viac, ak by proti nám stál mech. Je potrebné využívať kryty, vplyv na boj tu má aj pozícia vašich a nepriateľských jednotiek a pri hraní musíte používať hlavu. Obetujete napríklad mobilitu samostatných jednotiek a vyšlete ich operovať s pomalým, ťarbavým, no silným delom?
Asi ste si už teda domysleli, že toto je squad-based RTS, teda budete operovať s menšími jednotkami, nie veľkými armádami. Tieto jednotky v boji musíte vedieť adaptovať podľa situácie a v zásade im tak priamo na bojisku môžete zmeniť triedu. Inžinier ak z nejakej mŕtvoly na mape zoberie granáty a už s nimi dokáže bojovať. Jednotky tu majú tiež špeciálne útoky a musíte si ustrážiť svojho hrdinu. Taktiež nám demo ukázalo, že sa oplatí skúmať mapu, nakoľko tu dokážete nájsť debny so zbraňami, muníciou, či dokonca lekárničky. Navyše takto môžete nájsť tábory, ktoré môžete obsadiť, zabrať ich vlajky a vďaka tomu získate nové jednotky.
Dokonca aj herný príbeh znie zaujímavo. Dostaneme sa do stretu medzi troma frakciami, ktoré predstavujú fiktívne variácie na Poľsko, Nemecko a Rusko. V našej misii sme prebrali úlohu mladej poľskej bojovníčky Anny, ktorej po boku stojí verný medveď, ktorý dokáže neuveriteľne pomôcť priamo v boji. Tá pátra po svojom stratenom otcovi, no na pozadí tohto osobného príbehu je oveľa väčšia hrozba. Detailnejšie informácie sme nedostali, no v príbehu budeme počuť o tajných superzbraniach Nikolu Teslu a pretekoch o to, kto sa k nim dostane ako prvý a zvráti víťazstvo na svoju stranu.
Hra chce celkovo ponúknuť 21 misií, ktoré sú dizajnované na to, aby boli skôr dlhšie. Zabrať by mali tak 45 minút. Do vydania však zostáva ešte hromada času, keďže je naplánované až na 1. septembra 2020.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 101
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Deep Silver / King Art Games Štýl: Stratégia / Realtime Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|