Gamescom 2019: Comanche opäť naberá pilotov helikoptér |
Po osemnástich rokoch ožíva dobre známa akcia, ktorá hráčov posadila do kabíny helikoptér v ostrej akcii. Ako vyzerá v novej dobe?
Hier, ktoré by mali ako hlavný dopravný a bojový prostriedok práve helikoptéry, nie je až tak veľa. Teda najmä v súčasnosti sa vývojári skôr zameriavajú na iné typy hier, no jedna obľúbená séria sa predsa len vracia. Značku Comanche poznajú najmä tí, ktorí svoje herné zážitky lovili už na začiatku 90. rokov. Totiž práve v roku 1992 sa do predaja dostala vôbec prvá hra Comanche: Maximum Overkill, no len o deväť rokov neskôr, v roku 2001, sa štúdio Novalogic predstavilo s posledným dielom Comanche 4. Ten si stále môžete kúpiť na Steame, no THQ sa značku rozhodlo po osemnástich rokoch obnoviť a priniesť seriózne pokračovanie, ktoré hru dostane do modernej doby. Po vizuálnej aj hernej stránke tak môžeme počítať s množstvom veľkých zmien, a tak zostáva dúfať, že budú pozitívne a hru naopak nepokazia.
Do stánku THQ na Gamescome som sa teda prišiel pozrieť aj na tento veľkolepý návrat. Hru som však nehral, no autori si pripravili ukážku, v ktorej sa do helikoptéry posadil jeden z vývojárov priamo na pľaci. Ukážka nepozostávala len z nejakej krátkej príbehovej misie, ale klasickej multiplayerovej hry, ktorej sa zúčastnili aj ďalší vývojári. Tí ale hru hrali u seba doma, respektíve v štúdiu. Jeden z vývojárov sa nachádzal vo Francúzsku, ďalší v Nemecku. Takýmto spôsobom nám teda chceli prezentovať aktuálny stav hry a v podstate plne funkčný a bezproblémový multiplayer. Túto úlohu splnili v podstate do bodky, všetko fungovalo bez problémov. Po vizuálnej stránke síce hra nevyzerá zle, no predsa len by si zaslúžila o niečo lepší vizuál, napríklad len samotná deštrukcia helikoptér bola naozaj veľmi jednoduchá. Jednoduchý výbuch, nejaké tie odpadnuté časti a stroj padá k zemi takmer v celku, prípadne sa rozbije na prach.
Autori tvrdili, že na hre naozaj tvrdo pracujú, snažia sa priniesť čo najlepší možný zážitok, sledujú čo hráčov baví a to im chcú aj priniesť. To sa priamo dotýka napríklad herných režimov, nakoľko autori údajne skúšali všetky možné varianty, PvE, PvP a taktiež aj kampaň s umelou inteligenciou, no práve tú považujú za veľmi náročnú na vývoj a to aj z časového hľadiska. Napríklad pre prípadný skorý prístup je to podľa nich naozaj nešťastné riešenie, nakoľko hráči dostanú len obmedzený obsah a na nový musia čakať naozaj dlho. Pri online časti sú hráči neustále zaujatí hrou s ďalšími hráčmi a tak dostávajú oveľa viac odozvy, čo koniec koncov veľmi pomáha ďalšiemu vývoju a hre ako takej. Do vydania plnej verzie sa tak bude formovať na základe názoru hráčov. Nám prezentovaná verzia hry obsahovala dva typy helikoptér - Cyclops a Wrath. Prvá menovaná je veľmi účinná na vzdialenejšie ciele, pričom Wrath sa vyznačuje maskovaním a zbraňami najmä pre boj z blízka.
Súčasťou budú aj menšie súboje dronov, ktoré vyzerajú ako zaujímavý doplnok. Už o pár mesiacov však autori plánujú spustiť spomínaný Early Access, a to v priebehu prvého kvartálu budúceho roka. V tejto verzii budú dostupné už štyri typu helikoptér, dva herné režimy a tri alebo štyri mapy. Comanche je zatiaľ vyvíjané na PC, no autori potvrdili, že ďalším platformám sa nebránia a tak je možné, že neskôr sa dočkajú aj konzoly.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 358
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: THQ Nordic / NUKKLEAR Štýl: Akcia / Multiplayer
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|