PREDATOR: HUNTING GROUNDS |
PREDATOR: HUNTING GROUNDS |
Sony sa nedávno zapojila spolupráce pri vývoji úplne novej hry, ktorá však veľmi jednoznačne stavia na silnej postave nielen v hernej, ale aj komiksovej či filmovej histórii. Ide o titul s rovnako jednoznačným názvom Predator: Hunting Grounds, ktorý v podstate o hre prezrádza tie najdôležitejšie veci. Áno, hlavnou postavou je v hre predátor a áno, vydáte sa na lov. No predátor nebude iba korisťou, ale taktiež dostanete možnosť ocitnúť sa priamo v jeho koži, využiť jeho silu a byť na strane lovca. Sony tento titul ohlásila ešte v máji tohto roka a až na Gamescome sa mu rozhodla venovať o niečo intenzívnejšie. Nemecká pobočka PlayStation priniesla niekoľko konzol s aktuálnym demom, ktoré sme si mohli vyskúšať a otestovať hrateľnosť tejto novinky.
Na stretnutie som šiel bez väčších očakávaní, no nakoľko bolo naplánované na rovnú hodinu, vedel som, že to nebude len o fádnej prezentácii či slovách tvorcov, ale aj o spomínanej možnosti hru si aj naozaj zahrať. Za hrou stojí štúdio IllFonic, ktoré má za sebou napríklad hru Friday the 13th: The Game. Tá rovnako stála za silnou značkou, no výsledok nebol až taký pozitívny. Pri Predator: Hunting je teda zámer podobný a výsledok zatiaľ zostáva nejasný. Čo má ale s práve pripravovaným Predátorom taktiež spoločné, je samotný základ. Vo Friday 13th bol hlavnou a jedinou hrozbou Jason, pri Predátorovi je to, samozrejme, samotný Predátor. Vďaka tomu sa autori rozhodli aj pri ich novej hre o asymetrický multiplayer. Ten síce v súčasnosti nepatrí medzi tie obľúbenejšie, no aj napriek tomu sa s ním opäť pokúšajú uspieť.
Pri stretnutí ma napokon prekvapil fakt, že žiadna prezentácia pripravená nebola a pustili sme sa rovno do hrania. Malo to dôležité opodstatnenie, nakoľko autori mali na pláne dostatočný počet kôl, aby si každý z prítomných novinárov mohol zahrať ako za Predátora, tak aj za bežných vojakov. Už takto na úvod musím ale povedať, že z hrania som mal skôr rozporuplné pocity. Síce som z hry vyslovene necítil Friday the 13th: The Game, no prosté, respektíve jednoduchšie spracovanie nebolo možné prehliadnuť.Moja prvá hra bola v koži Predátora, ktorá prebiehala za spolupráce člena tímu. Dôležité to bolo najmä pre orientáciu a pochopenie základných princípov hry. Kolo za Predátora som vyhral a podobne sa nám v tíme darilo aj pri hraní za vojakov.
Ani by som nepovedal, že sme boli až takí dobrí, ale skôr som mal pocit, že ostatní novinári boli zmätení a často nevedeli ako správne postupovať. Bohužiaľ, tento fakt mal vplyv na priebeh hrania, no v tomto momente predpokladám, že za to hra vyslovene nemohla. Aby som ale prešiel ku konkrétnym pocitom, pri postupe za predátora som mal chvíľu problém pochopiť, čo vlastne mám robiť a ako mám k mojim koristiam pristupovať. Netrvalo dlho a základné funkcie som dostal do ruky a po pár minútach som sa dokázal všetkých oponentov zbaviť.
Hranie za Predátora mi ale pripadalo mierne kostrbaté a z nejakého dôvodu som mal pocit, akoby hra občas robila niečo iné, ako som od nej chcel.Ťažko povedať prečo to tak bolo, no možno kvôli prostrediu, Predátor totiž môže liezť aj po stromoch, z ktorých vie na svoje obete zaútočiť. Chôdza po stromoch je ale jemne kontrolovaná hrou tak, aby ste z nich len tak ľahko nespadli. Môžete teda chodiť a postava sama bude preskakovať zo stromu na strom. Ak teda chcete ísť späť na zem, musíte jej to vyslovene prikázať. Takéto riešenie je pochopiteľné a celkom bežné, no možno by potrebovalo ešte trochu vyladiť. A možno je to len o zvyku. Špeciálna schopnosť predátora je, samozrejme, neviditeľnosť, ktorá je ale časovo obmedzená, a tak je nutné využiť ju skutočne v správnom čase.
Po víťaznom kole teda prišiel rad na boj v koži elitnej vojenskej jednotky, ktorá je vybavená najmodernejšou technikou. Tá by mala byť účinná aj pri stretnutí s takým nebezpečným tvorom, akým je predátor. Vašou úlohou nie je zabiť ho, ale splniť vopred dané úlohy a dostať sa z miesta akcie čo najskôr preč. Prostredie ale vyhovuje predátorovi, a tak je nutné byť skutočne rýchly a priebojný. Nakoľko vašu prítomnosť vie vystopovať aj na diaľku, je to o to dôležitejšie. Úlohy však nie sú vôbec zložité a navyše sa opakujú. Spravidla aktivujete počítač či spúšťate generátory. Teda aspoň to bolo treba vykonať na mape, ktorú sme hrali. Úlohy sú navyše rozdelené na niekoľko stanovísk, medzi ktorými sa budete musieť presúvať. Klasický princíp, ktorý mi pri krátkom hraní vyslovene neprekážal a dá sa povedať, že som sa aj pri ňom bavil. No neviem, ako dlho by mi tento kladnejší dojem vydržal.
Z pohľadu možností sú podľa môjho názoru súboje zaujímavejšie skôr v koži Predátora, no po hernej stránke som sa viac bavil pri postupe za člena elitnej jednotky. Aj napriek tomu ale hre zatiaľ celkovo chýba množstvo hodín ladenia a doťahovania podstatných detailov. Nemal som pocit, že hrám prepracovaný titul, ktorý si navyše Sony drží pevne pri tele ako exkluzivitu pre svoju konzolu. Skôr mi to pripomínalo nevýraznú akciu vytvorenú menším tímom so snahou priniesť niečo nové a zábavné. Hra síce na prvý pohľad dokáže zabaviť, no určite nie dlhodobo a určite nie masy. Možno za tieto pochybnosti môže fakt, že som hral asi štyri kolá na tej istej mape a robil v podstate to isté. Dostatočne rozmanitý obsah to vo výsledku môže zachrániť, no snáď sa autori nebudú spoliehať len na tento aspekt. Vydanie plnej verzie je naplánované na budúci rok, uvidíme, čo sa dovtedy zmení.
PS4
PC Vývoj: Sony Interactive Entertainment / Illphonic Štýl: Akcia / Multiplayer
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|