Remaster Diabla 2 je podľa slov bývalých vývojárov Blizzardu takmer nemožný, veľa dát sa počas vývoja stratilo |
ExileCon okrem ohlásenia Path of Exile 2 a aj verzie pre mobily priniesol aj panel, kde vyspovedal zakladateľov žánru, ktorý stáli pri tvorbe prvých dvoch Diablo hier
V rámci výstavy ExileCon 2019 tvorcovia série Diablo - Max Schaefer, Erich Schaefer a David Brevik - zdieľali množstvo príbehov o sérii, ktorá popularizovala ARPG žáner. Jeden z najzaujímavejších momentov nastal, keď moderátor požiadal hostí, aby si pripomenuli desivý moment vo vývoji Diabla II. Najmä jeden moment znel ako vývojárska nočná mora. Erich a Max Schaefer spomínali, ako v jednom momente vývoja Diabla II stratili celý zdrojový kód a assety hry.
„Nielen náš kód, ale všetky naše assety. Neodvolateľne, smrteľne poškodené,“ spomínal Max Schaefer. Jeho brat Erich dodal: „Je to všetko preč. Mali sme mať zálohu, ale zanedbali sme to. Strávili sme deň alebo dva v úplnej panike.“
Tím vtedajšieho Blizzard North bol našťastie schopný zrekonštruovať veľa kódu a prostriedkov z verzie Diablo II, ktorú si vývojári vzali domov, aby hrali. Základ zdrojového kódu a assety však boli zjavne stratené, čo znamená, že spoločnosť Blizzard by dnes mala ťažkosti s vytvorením remastru Diablo II.
„Veľa materiálov sa podarilo obnoviť na základe toho, čo mali ľudia doma,“ povedal Erich Schaefer. „Šiel som domov, vytiahol som pevný disk a všetko, čo som dokázal k hre nájsť. Strávil som pár dní rekonštrukciou, čo nakoniec fungovalo, ale stratili sme veľa. Pre Blizzard by bolo veľmi ťažké urobiť remaster Diablo 2, pretože všetko, čo sme použili, je do značnej miery preč. Museli by ho urobiť úplne od nuly."
Bratia Schaeferovci a Brevik vyvíjali originálne Diablo vo svojom nezávislom štúdiu Condor, ktoré Blizzard počas vývoja kúpil. Erich Schaefer spomína, že akvizícia nemohla prísť v lepšom čase, pretože Condor bol v zúfalej finančnej situácii.
"Neplatili sme dane, nemali sme z čoho" uviedol Erich Schaefer. "Jedno ráno sme prišli do práce a našli sme v pošte oznámenie, že ak do troch dní nezaplatíme, pôjdeme do väzenia. Bolo to naozaj desivé. Našťastie dohoda s Blizzardom prišla práve včas, aby nás zachránila .“
Pôvodná vízia bola, že ak prvé Diablo predá aspoň 20 tisíc kópií, bude možné vytvoriť aj pokračovanie. Ako už vieme, hra predala samozrejme oveľa viac.
Brevik sa ešte na adresu ARPG žánru vyjadril, že stále vidí veľa priestoru na rast a vývoj. Hovorí hlavne o obohatení žánru MMO prvkami, kedy hráči budú spolupracovať na spoločných eventoch a raidoch. Ostatne, presne takéto plány má Blizzard s hrou plány v pokračovaní.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Blizzard Entertainment / Blizzard Štýl: Akcia / RPG Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|