Patenty od Sony opisujú nový VR systém a zdieľanie ovládania na štýl Xboxu |
Nový patent ukazuje, ako by Sony rozšírilo aktuálny VR headset o nový systém, ktorý by pomohol zlepšiť mnoho vecí. Zároveň vidíme zdieľanie ovládania podobné ako ponúka funkcia copilot od Microsoftu.
Okolo PS5 sa ešte pred oficiálnym predstavením množia rôzne leaky, ktoré naznačujú vlastnosti novej konzoly. Takmer žiadne sa však netýkajú nového VR headsetu, pri ktorom sa očakáva, že bude súčasťou novej generácie. Situáciu mení patent, ktorý zobrazuje nový systém Virtual Reality Camera Tracking.
Čo sa týka použitia, patent udáva, že ide o štandardné komunikačné VR zariadenie. Detaily k nemu znejú nasledovne:
"Uvedený patent bol registrovaný v októbri 2018 na USPTO (Úrad pre patenty a licenčné známky v USA). Ide o celý VR / AR systém, v ktorom je ovládač len jednou z jeho súčastí. Na jednom konci používa sférické zariadenie so stereo kamerou a na druhom VR headset. Prostredníctvom uvedeného systému sa tieto dve strany spájajú a prinášajú pohlcujúci zážitok.
Používateľ má na sebe VR headset, pričom príma obraz a zvuk z mikrofónov a kamier vo sférickom systéme v reálnom čase. Ďalej sa všetky pohyby hlavy používateľa prenášajú do sférického systému, ktorý ich kopíruje pohybom kamery. Použitím rôznych motion režimov môže systém prenášať rozličné emočné stavy používateľa, ako napríklad šťastie, prekvapenie, averziu, hnev a smútok.
Napríklad, keď sa používateľ pozrie dole na svoje nohy s emóciou smútku, systém rozozná vzorec a prenesie príkaz do sférickej časti na druhom konci, aby naklonil kameru. Systém tiež umožňuje osobe, ktorá má na sebe VR headset pozerať do všetkých smerov a dostať prislúchajúce audiovizuálne informácie. Simuluje stav, akoby používateľ reálne bol na danom mieste."
Sony zrejme plánuje dať hráčom možnosť používať existujúci VR headset, ktorý majú a ktorý vylepší patentovaný systém. Teoreticky by ho tak zmysluplne odlíšili od predchodcu. Zároveň sa na internete objavil aj ďalší patent, ktorý hovorí o sharovaní ovládača v štýle Xbox funkcie copilot.
Rovnako ako tam, totiž môžu dvaja hráči ovládať ten istý titul rôznymi ovládačmi. Zdá sa, že systém od Sony bude takmer presnou kópiu tejto funkcie. Cieľom tejto technológie je vytvoriť interaktívnejší a kooperatívnejší spôsob hrania hry. Rovnako ako pri Xboxe bude každá hra hrateľná s rôznymi ovládacími prvkami, pričom každý z hráčov preberie zodpovednosť za rôzne časti hry.
Napríklad, ak by dvaja hráči mali spolupracovať pri hraní strieľačky, akou je Call of Duty či Destiny 2, jeden z hráčov by mohol mať na starosti pohyb, druhý mierenie. Ak do hry pridáte ďalšieho hráča, ten by mohol mať na starosti streľbu, ďalší používanie vybavenia. Patenty od Sony ukazujú, že existuje viacero možností, ako túto funkciu využiť.
V systéme bude jeden hlavný hráč, ktorý rozdáva právomoci ovládania iným hráčom. S maximálne štyrmi hráčmi upresňuje, ako môžu dva tímy bojovať proti sebe napríklad v Tekkene. Zároveň sa jedná o funkciu, ktorú si želala komunita na oficiálnom fóre.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 322
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >