Phil Spencer aj napriek cloud gamingu očakáva, že tradičné konzoly budeme mať doma ešte aspoň 10 rokov |
Šéf Xboxu sa vyjadril k téme cloud vs. konzola, kde stále vidí pozenciál v krabičke pripojenej k televízoru. Okrem toho nahliadol aj do budúcna z hľadiska konkurencie.
Už dlhšie je známe, že sa Microsoft v budúcnosti bude chcieť oveľa viac orientovať na cloud gaming, výsledkom čoho je aj vývíjaný projekt xCloud. Pokiaľ však príde na otázku cloud vs. konzola, Phil Spencer si nemyslí, že by hracím skrinkám odzvonilo. Aj napriek rozvíjajúcemu sa cloud gamingu totiž očakáva, že klasická krabicová konzola bude hlavným spôsobom hrania hier po 10 alebo viac rokov:
"Myslím, že dostať sa do sveta, v ktorom nemusíte vlastniť jedno zariadenie na hranie konkrétnych hier, pomáha tomuto odvetviu. To však neznamená, že by sa fyzické vlastníctvo zariadenia malo úplne vytratiť a prestalo byť súčasťou moderného hrania. Myslím, že budem mať do televízora pripojenú hernú konzolu ešte ďalších 10 rokov.
Najlepší spôsob, ako môžem hrať na svojom televízore, je mať lokálne zariadenie, sťahovať hry a hrať ich. Ale niekedy nie som pred svojim televízorom. Niekedy nemám na dosah zariadenie s natívnou funkciou hrania hier. A to je naším cieľom pri cloude."
Pokiaľ ide o to, ako budú konzoly vyzerať v budúcnosti, zrejme môžeme očakávať širokú škálu zariadení od jednoduchých streamovacích boxov až po výkonné zariadenia, medzi ktoré patrí aj Xbox Series X:
"Pred našimi televízormi skončíme s väčšími rozdielmi než kedykoľvek predtým. Myslím, že bude existovať nepreberné množstvo konzol určených pre streaming, ktoré nebudú mať diskovú jednotku ani lokálne úložné zariadenie. Budú len spôsob, akým dostaneme signál do televízora. Zároveň myslím, že uvidíme aj viac výkonných vecí. Pri hudbe či videu, streamovacie služby boli spôsob, ktorý oslobodil tieto médiá. Myslím, že rovnakým smerom pôjdu aj hry.
Jediná vec, ktorá ma pri mojej konzole obmedzuje je, že je momentálne pripojená k jednému televízoru v dome. Nemôžem len tak vstať a prejsť k inému televízoru, kde začnem hneď hrať. Cloud nám túto schopnosť dáva. Možnosť presúvať obsah z mojej hlavnej konzoly či z cloudu na všetky televízory v dome je niečo, o čom si myslím, že by sme mali mať. Pomáha nám to aj v prípade, pokiaľ ide o filozofiu families playing together či vytváranie nových, tvorivých scenárov. Takže si myslím, že v mojom dome v budúcnosti uvidím veľa zariadení, ktoré mi umožnia hrať."
Phil Spencer sa pristavil aj pri otázke konkurencie, konkrétne toho, kde vidí svoju konkurenciu v budúcnosti 20, 30 alebo 50 rokov vpred. Osobne by bol rád, keby ich konkurenciou zostali tradiční hráči ako Sony a Nintendo, než aby sa situácia mala zmeniť a opraty by prebrala iná firma či viacero nových hráčov:
"Keď robím vyhlásenia o tom, koho považujem za konkurenciu a koho nie...najradšej by som na tomto poste v priebehu nasledujúcich 20 alebo 30 rokov videl firmy, ktoré sa na vývoji odvetvia podieľajú už desiatky rokov doteraz. Už dlho sa o tomto odvetví učia a zodpovedajú za to, čo o ňom vieme a kam sme v ňom smerovali doteraz. Myslím si, že učenie, porozumenie a zodpovednosť by mali viesť herný priemysel nasledujúcich 50 rokov.
Bol by som rád, ak by sa tento priemysel ďalej vyvíjal prostredníctvom konkurencie a spolupráce. Mali by sme súťažiť v oblastiach, ktoré nám pomáhajú zlepšovať sa. Milujem značky, ktoré sú dnes súčasťou herného priemyslu a hráči s nimi majú dlhodobé, bezpečné skúsenosti. Pre priemysel je skvelé, keď tieto značky budú naďalej rásť."
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 45
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 28
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 190
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >