Ukáže Microsoft a AMD RDNA2 architektúru a raytracing už vo štvrtok? |
Nové nepotvrdené informácie nám hovoria viac o RDNA2 technológii, jej výkone a aj raytracing výkone, všetko má byť predstavené na finančnom dni AMD, kam príde aj Microsoft. Nevieme, či je to reálne, ale finančný deň AMD je už 5. marca a možno nám to potvrdí, alebo nie.
Informácie hovoria, že tam Microsoft ukáže svoj raytracing vytvorený spolu s AMD pre natívnu podporu DXR hardvéru. Má byť o 30 až 50% efektívnejšie (v závislosti od použitia) ako implementácia DXR v RTX kartách Nvidie. RDNA2 technológia bola vraj vytvorená výlučne pre GPU Microsoft a vysokovýkonné Radeon karty a zahŕňa:
- raytracing
- AI pre upscaling (ako má Nvidia DLSS)
- interpoláciu animácii (pridanie podpory 60 fps k 30 fps hrám)
- vysoko rozmanité inteligencie NPC postáv
Turn 10 pracuje na tejto technológii jeden a pol roka a predvedú nemenovanú racingovú hry v daždi. Raytracované odrazy sú všade a sú vytvorené pomocou kombinácie raytracigu a klasických svetelných efektov, kde vo vzdialenejšej časti obrazu sú klasické efekty a v bližších je realtime raytracing Screen Space reflections bude použité všade, kde je to možné s pridaným raytracingom na tom. Turn 10 to ukáže na pomalom pohybe kamery nad Nurburgringom, kde prepína medzi SSR a DXR
Ďalšia funkcia sú VRS, teda variabilné shadery, ktoré už má Nvidia dlhšie a ukázané už boli aj na PC Forze Horizon 4. Teraz v Xbox Series X devkitoch VRS zrýchlilo hru o 32%. Pričom variabilné shadery sú použité len na časti obrazu, kde je motion blur. Playground Games má viac hovoriť o tom, ako vďaka RDNA2 dokážu na Xbox Series X dosiahnuť 4K a 120fps.
Lisa Su a Phil Spencer povedia o tom, čo bude ďalej a aj xCloude a špeciálnych funkciách, ktoré sú zapracované do Xbox Series X a do RDNA2 grafík. Reč prejde aj na Azure raytracing, ktorý umožní raytracing celého obrazu vzdialene. Ukáže to Playground, ktoré pracovalo na zapracovaní tohto systému posledné dva roky, ukážu zrejme Fable, kde priblížia realistický les, ktorý sa mení počas ročných období a ukážu na ňom prepínanie medzi lokálnym a Azure raytracingom, kde ukazujú, ako padá sneh, slnko svieti na jednotlivé vločky, vytvárajú tiene, ako sa sneh roztápa, vytvára kaluže a všetko svetlo sa odráža od nich. Plánujú to až do svojej ďalšej hry, na aktuálnych tituloch bude len lokálny raytracing.
Lisa Su viac povie o potenciáli RDNA2, troch nových GPU s RDNA 2, kde je najvyšší model s výkonom 18 Tflops za 999 dolárov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 225
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 43
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 101
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Novembrové hry 27
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185 zobraziť viac článkov >