Čo ponúkne 3D zvuk na PS5? |
Sony na PS5 prezentácii predstavilo svoj 3D zvukový engine Tempest.
Sony na PS5 prezentácii predstavilo svoj 3D zvukový engine Tempest. Ten sa bude podobne ako Dolby Atmos snažiť priniesť 3D zvuk aj z dvoch reproduktorov a to ako z headsetov, tak aj z TV. Chce tam ponúknuť možnosť všetkých headsetov a TV, aj keď rovno priznáva, že to bude cesta na veľa rokov. Každé ma iné reproduktory, iné uloženie, inú kvalitu (preto sa napríklad pre Dolby Atmos robia certifikácie).
Rovnako 3D zvuk potrebuje presné parametre umiestnenia. Na headsetoch je to jednoduchšie, keďže presne vedia, že ich máte priamo na ušiach, ale pri TV bude potrebné sedieť na správnom mieste, aby 3D zvuk mohol vyniknúť. Na to budú mať systém, ktorý vám naznačí miesto, na ktorom by ste mali sedieť, aby ste počuli 3D.
Keďže v 3D zvuku podporovať množstvo zvukových zdrojov, bude ich v PS5 spracovávať dedikovaný hardvér. Ten má byť tak výkonný ako 8 jadro v PS4 a bude zvládať mixovanie stoviek zvukov, ktoré budete počuť v hre a keďže budú 3D, budete ich doslova počuť okolo seba.
Sony ukázalo aj to, ako sa pomocou HRTF dá dosiahnuť optimálny zvuk pre každého hráča, ale je tam nutnosť zoskenovania uší, keďže to nie je jednoduchá záležitosť. V konzole však bude preddefinovaných 5 možností, ktoré sa budú dať nastaviť a budete môcť vyskúšať, ktorý typ zvuku vám najviac sadne. Každý typ jemne upravuje 3D profil zvuku.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 342
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >