Microsoft a Nvidia predstavili DirectX 12 Ultimate aj s lepším raytracingom DXR 1.1 |
Ešte pred dnešnými prednáškami Microsoft predstavuje Ultimate verziu DX12.
Microsoft sa na novú generáciu pripravil a prinesie DirectX 12 Ultimate, ktoré v sebe zahrnie ako PC, tak aj Xbox Serie X a zároveň bude mať v sebe raytracing a podporu Nvidia RTX kariet. Nvidia totiž spolu s Microsoftom pracovala na DXR 1.1 špecifikácii. Pôjde samozrejme aj na AMD kartách.
Podrobne sa na to Microsoft pozrel vo svojom devblogu a rovnako Nvidia vo svojom, kde je to viac rozpísané pre laikov.
Čo je dôležité, DX12 Ultimate prinesie v sebe dôležité grafické funkcie pre novú generáciu a to DirectX Raytracing, Variable Rate Shading, Mesh Shaders a Sampler Feedback.
Raytracing je už rozbehnutý, teraz sa dostane do verzie DXR 1.1 a ešte sa bude vylepšovať o nové funkcie, ktoré umožnia vývojárom zrýchliť svoje enginy, ale zároveň ešte zreálniť. Výpočty budú presnejšie. Pre hráčov je však dôležité, že aj vylepšený raytracing budú podporovať všetky RTX karty (a aj nové RDNA2)
Variable Rate shading je už známy a umožní zrýchliť obraz s tým, že nebude neustále vysokou kvalitou renderovať aj shadery, ktoré nie sú dôležité.
Veľmi dôležitá funkcia bude Mesh Shaders, ktoré dokážu vylepšiť detaily objektu priamo v GPU cez mesh shadery.
Sampler feedback pre zmenu zaistí menej stutteringu obrazu, rýchlejšie nahrávania a lepšiu vizuálnu kvalitu. Keďže umožní nahrávať textúry len vtedy, keď sú potrebné. To bude veľmi dobrá funkcia spojená s novými rýchlymi SSD diskami. Zároveň Sampler Feedback umožni Texture Space Shading techniku.
Kľúčové vlastnosti DXR 1.1:
- GPU Work Creation - teraz umožňuje Raytracing. Umožní to používať shadery na raytracing bez nutnosti vracania sa späť do CPU. Bude to užitočné na shaderový raytracing, kde sa môže pripraviť raytracing práca pre GPU
- Streaming enginy - teraz môžu efektívnejšie nahrať nové raytracingové shadery popri tom, ako ich potrebujú na obraz.
- Inline raytracing - je alternatívna forma, ktorá umožňuje vývojárom možnosť kontrolovať raytracing proces. Je to teraz dostupné v shaderovom štádiu, vrátane compute shaderov a pixel shaderov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 324
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >