DLSS 2.0 zvyšuje výkon takmer bez straty kvality, bude to budúcnosť upscalingu? |
Pozreli sme sa na ďalšie dve hry, ktoré majú zapracované DLSS 2.0, a aj to, ako vlastne táto funkcia funguje.
DLSS 2.0 Nvidia postupne spúšťala v posledných tituloch a má ju Wolfenstein Youngblood, prišiel s ním aj Deliver us The Moon a najnovšie ju dostal aj Control a MechWarrior 5: Mercenaries. DLSS je teraz v novej verzii kvalitnejšie, teraz bez rozmazania a navyše aj rýchlejšie. Totiž teraz už neupscaluje z polovičného počtu pixelov, ale zo štvrtinového, teda už teraz hru systém renderuje v 1080p, ktoré zvýši na 4K, alebo v 540p na 1080p.
Z Control sme už mali veľa porovnaní, ale pozrime sa na Deliver Us The Moon a Wolfenstein Youngblood. Tie dostali DLSS 2.0 funkciu už pri svojom vydaní.
Deliver Us The Moon
Konkrétne na RTX2080 Super dokázalo DLSS Deliver Us The Moon z 27 fps (na maxime s raytracingom) pri 4K zvýšiť na 74 fps. Je to pri zapnutom Performance režime DLSS, teda najmenej kvalitnom. Môžete si zapnúť aj Balanced, ktorý je kompromis rýchlosti a kvality, alebo nakoniec Quality, ktoré sa snaží o najkvalitnejší upscalovaný obraz.
Detailný pohľad na zmeny:
Základný obraz v 4K bez upscalovania:
Jednotlivé DLSS 2.0 režimy (z 1080p do 4K) - Performance, Balanced, Quality:
Rozdiely sa tam veľmi ťažko hľadajú, na fontoch mierne vidieť, ako sú jemne antialiasované, ale rovnako sú antialiasované aj objekty, ktoré predtým neboli. Ďalšie zábery ukazujú podobne ťažko nájditeľné rozdiely a to stále je porovnanie 1080p upscalovania voči 4K originálu
Jednotlivé DLSS 2.0 režimy - Performance, Balanced, Quality:
Pri vonkajšej scéne je ešte ťažšie nájsť rozdiely:
4K Originál:
DLSS 2.0 (z 1080p do 4k) - Performance, Balanced, Quality:
Wolfenstein Youngblood
Wolfenstein Youngblood mal DLSS 2.0 zapracované ako prvé, ale Nvidia vtedy ešte nehovorila k tomu viac detailov. Z testov už vtedy vyzeral výrazne kvalitnejšie.
4K Originál:
DLSS 2.0 (z 1080p do 4k) - Performance, Balanced, Quality:
Tu si môžeme dať zoom na telefónny automat, kde rozdiely vidieť len minimálne, na texte vidieť mierne softenované písmo a menej detailov na ukazovateli regulátoru nižšie, na ostatných režimoch sa postupne detaily zvyšujú. Stále je to 10x zoom, čo si pri samotnom hraní ani v Performance režime nevšimnete.
Vyzerá to celé veľmi zaujímavo a nárasty framerate sú veľké a pritom strata kvality len veľmi malá. Síce miestami vidieť, ako DLSS robí sharpening, ale pre tých, ktorým by to vadilo, Nvidia už ohlásila, že pripravuje možnosť nastavenia sharpeningu.
Ešte jedna zaujímavosť, DLSS2.0 má detailnejší obraz oproti natívnemu rozlíšeniu. Tu je dobrá ukážka z controlu.
Ak by vás zaujímalo, ako celé DLSS 2.0 funguje, Nvidia vydala aj rozsiahlu prezentáciu. Celé je to už o generáciu vpred oproti DLSS 1.0, ktoré potrebovalo množstvo naučených detailov o obraze v každej hre a to aj v každom rozlíšení. Tu sa už AI učí globálne a zároveň DLSS pracuje aj s rekonštrukciou pre vyššiu kvalitu obrazu.
DLSS 2.0 sa bude aj jednoduchšie zapracovávať do hier a bude už aj priamo v enginoch. Nová verzia Unreal enginu už možnosť dostane. Uvidíme, či ho bude postupne dostávať aj viac hier. Je až škoda, že to nie je niečo automatické, ale Nvidia tam musí mať rendering naviazaný na svoju funkciu a autori musia spraviť len drobnú úpravu v hre.
Bude zaujímavé sledovať, či niečo podobné spraví aj AMD. Eventuálne, ak to nespravia sami, tak Microsoft teraz spúšťa DirectML (machine learning), ktorý okrem iného umožňuje podobný štýl upscalingu a to priamo cez DirectX (ukážka z minulého roka). Tento systém bude súčasťou aj nového Xbox Series X.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 46
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 28
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 43
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 190
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >