CALL OF DUTY: WARZONE |
CALL OF DUTY: WARZONE |
Activision skúšali Battle Royale už minulý rok v Call of Duty: Black Ops 4, kde ponúkli decentný aj keď nie veľmi výrazný prídavok. To čo sa však naučili na prvom teste, teraz veľmi dobre zúžitkovali vo Warzone. Spravili z toho prakticky samostatnú Call of Duty hru, ktorá vychádza ako Free-to-play a aj ako doplnok do aktuálneho Modern Warfare.
Náležite týmto dvom spôsobom prístupu k hre sa počet hráčov veľmi rýchlo zvýšil na 30 miliónov. K tomu veľmi dobre prispela aktuálna korona kríza, ktorá umožňuje hrať ešte väčšiemu počtu hráčov. Otázne je, ako dlho pri hre ostanú, či má čo vlastne ponúknuť a ako sa môže rozširovať do budúcnosti. Pri Black Ops to až tak dobre nešlo.
Warzone má však našliapnuté dobre, hneď pri štarte ponúkli autori dva režimy hry, ktoré po týždni nátlaku doplnili o tretí. Totiž úplne odignorovali potrebu single hry. Teraz sa tak môžete na mapu Verdansk spustiť ako v tíme troch hráčov, tak aj sólo a aj vo voľnejšom Plunder režime hry, v ktorom bojujete o peniaze. K tomu autori z Infinity Ward pekne zapracovali a do hry rovno púšťajú 150 hráčov s tým, že do budúcnosti chcú zvýšiť počty na 200. Samozrejme, má to aj svoje mínusy a hlavne zo začiatku sa dlho čakalo na naplnenie hráčov, ale už sa to ustálilo s tým, že autori orezali minimum hráčov potrebných na hru.
Samotná hra v hlavnom režime, či už hráte v tíme, alebo sólo prebieha podľa štandardov Battle Royale žánru, a teda si chvíľu zastrieľate v lobby a následne sa už objavíte v lietadle, odkiaľ vyskakujete na územie. Konkrétne tu je to polostrov, väčšinou zastavaný, s mestom a niekoľkými okolitými farmami, horami a vidieckymi lokalitami. Je to na Battle Royale mapu až prekvapivo zahustené. Sú tu masívne a možno až príliš komplikované budovy, v ktorých musíte hráčov doslova hľadať. Osobne mi mapa z predchádzajúceho Black Ops sedela viac.
Čakajte od hry štandardné pravidlá Battle Royale, a teda kruh, ktorý sa zmenšuje, musíte stále utekať a snažiť sa prežiť a zostať ako posledný. Hru tu začínate rovno s pištoľou, pričom ďalšie zbrane si už štandardne zbierate v prostredí. Sú rozhádzané v kufríkoch a dopĺňajú ich zásobníky, brnenie a nechýbajú ani dropy, z ktorých môžete získať vlastnú výbavu zbraní. Ak sa totiž dostanete k dropu ako prvý, môžete si priamo pri ňom vybrať, ktorú z vašich preddefinovaných výbav dostanete. Môže to znamenať výrazný upgrade vašej sily.
Nie je tu však ruksak, a teda veci nezozbierate, meníte si len dve základné zbrane. Nie sú tu ani nadstavce, keďže zbrane sú už spawnované v rôznych obmenách priamo s nimi a nie sú ani lekárničky keďže zdravie sa dopĺňa automaticky, aj keď nájdete injekcie na rýchlejšiu regeneráciu. Autori tu úplne upustili od štandardného loot & survival Battle Royale štýlu. Pre niekoho to môže byť orezanie, pre iného zas výhoda, keďže odbudne jedna starosť na bojisku a stačí sa orientovať len na samotný boj.
Samotné prestrelky nie sú až také smrtiace a také intenzívne ako v COD multiplayeri, v zásade sa bojuje na väčšie vzdialenosti, idete viac takticky a opatrnejšie, keďže neviete, v ktorom okne sa skrýva nepriateľ. Na druhej strane spomínané husto postavené budovy dávajú možnosť intenzívnejších bojov, aj keď vzhľadom na vysoké budovy tu snajperi majú raj. Strechy sa stávajú ideálnym miestom na kempovanie a môžete zomrieť, ani neviete ako.
Pritom keď prvýkrát zomriete, automaticky hru neopúšťate, ste zajatí a dostávate sa do väzenia - Gulagu, kde chvíľu pobudnete a máte šancu vyhrať lístok späť v boji 1:1 proti inému hráčovi. Teda rýchly súboj podobný Gunfightu v plnom COD multiplayeri. Máte len jednu šancu a môžete ju využiť. Ak boj vyhráte, znovu sa objavujete nad bojiskom, pristávate, začínate zbierať zbrane a utekať. Je to zaujímavé oživenie režimu, možno nie ideálne vzhľadom na nekonzistentnosť hry. V ostatných Battle Royale ak ste niekoho zabili, vedeli ste, že sa už nevráti a počet hráčov sa len znižoval, nie zvyšoval. Na druhej strane zvyšuje to počet účastníkov ešte o polovicu, a teda získate šancu na lepšiu akciu a často aj možnosť pomsty. Okrem Gulagu vás štandardne môžu oživiť aj spoluhráči, ak hráte v tíme.
Hra má aj vlastný systém ekonomiky, a to zarábanie peňazí za likvidovanie nepriateľov alebo plnenie úloh, ktoré sa dynamicky generujú (vždy máte pár minút na zaistenie alebo získanie niečoho na bojisku). Následne si za peniaze môžete kupovať killstreaky, ktorými jednoducho zlikvidujete protivníkov. Napríklad UAV vám zistí lokality nepriateľov. Ale sú tam aj rôzne vzdušné útoky, ktoré môžu zlikvidovať nepriateľov bez veľkej námahy. Špeciálne vo finálnej fáze boja sú veľmi použiteľné, keď sa mapa zmenší tak, že sa bombám veľmi ťažko uniká.
Nechýbajú ani vozidlá, pričom štandardnú ponuku áut a vozidiel dopĺňa aj helikoptéra, ktorá bola dobrým prídavkom už v minulom Call of Duty Battle Royale. Hlavne pri hre v tíme ponúka veľmi dobrú výhodu s rýchlym presunom a prehľadom nad bojiskom. Samozrejme, je veľmi zraniteľná, hlavne vďaka raketometom, ktorých je na bojisku rozhádzaných relatívne dosť.
Druhý režim Plunder je netradičným a skôr príležitostným prídavkom do hry, v ktorom sa nehrá na prežitie, ale na zbieranie peňazí. Ostáva tu rovnaká mapa a aj počet hráčov. Stratil sa však zmenšujúci sa kruh a počet respawnov je neobmedzený. V hre ide len o to, koľko peňazí nazbierate, či už sólo, alebo s tímom. Je to síce intenzívnejšie ako v Battle Royale, keďže hráčov je stále veľa, ale zároveň príliš stereotypné. Peniaze sa zbierajú dlho a je to stále to isté dookola. Režim sa hrá pol hodinu alebo dovtedy, kým jeden tím nenazbiera milión. Na druhej strane je to dobrý tréning na Battle Royale alebo aj zábavka na jazdenie po krajine bez obmedzení. Celé to vyznieva tak nedotiahnuto.
Grafika je tu presne v štýle Call of Duty: Modern Warfare, ale na mnohých miestach znížená, celkovo jednoduchá. Stále však dizanovo a štýlovo decentná. Vidieť prebrané budovy a časti prostredí z populárnych COD máp alebo priamo z kampane Modern Warfare. Náležite tomu sú budovy aj vo vnútri až zbytočne detailné a nie veľmi vhodné do Battle Royale, niektoré sú však vytvorené len k tomu aby mali vnútri milión schodov, ktorými musíte vyjsť na strechu. Samotná príroda je vonku poslabšia, detailmi neprekvapí, ale zas ani neurazí.
Na druhej strane v optimalizácii hra nesklame, a to ako grafickej, tak aj sieťovej, kde sa zdá, že to autori dobre oproti minulému Black Ops Battle Royale dotiahli a lagy sa už nezdajú také veľké. Ide to plynulo a dynamicky. Čo však nie je také, aké by malo byť, je stabilita. V PC verzii tvorcovia nedotiahli ešte chyby, špeciálne po poslednom update mi hra začala náhodne padať s rôznymi hláškami.
Call of Duty: Warzone má k tomu od vydania aj crossplatformový multiplayer a automaticky vás bude hádzať do skupín aj s konzolovými hráčmi. Môžete si to však vypnúť, ak ste napríklad na PC a myslíte si, že by ste mali nespravodlivú výhodu a zbytočne robili masaker na bojisku. Na druhej strane vyváženie ovládaní je dobré a nebudete sa cítiť výrazne silnejší, alebo slabší na žiadnej platforme. Plus sa zdá, že Infinity Ward zapracovali aj skill based matchmakingu, ktorý spája hráčov podľa schopností. Je však škoda, že nepridali aj úrovne .
Celkovo je Call of Duty: Warzone veľmi slušný príspevok do Battle Royale žánru, ktorý pekne doplní zábavný Fortnite, netradičný Apex Legends a hardcore PUBG. Je to niečo medzi nimi a ponúka ako zábavu, tak aj serióznejšie prestrelky. Oživenie cez Gulag boje možno nie je práve Battle Royale štýl, ale výrazne ho nekazí. Ak vám nebude chýbať zbieranie koristi, hrateľnosť si určite užijete. Čakajte dobrý zážitok, ale nie taký intenzívny ako štandardné multiplayerové boje v Call of Duty.
RECENZIE HRÁČOV |
9.0
PRECEDAVLASŤ
23.7.2023
Posledné dva týždne som dostal akúsi nostalgickú slinu a zahral som si znova všetky call of duty ...prečítať celé
|
9.0
JANKO001
30.10.2019
Single-player časť:+ strhujúca kampaň+ zvuky a atmosféra+ vykreslenie postáv...
zobraziť
|
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Activision / Infinity Ward Štýl: Akcia / Multiplayer
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|