Aký je skutočný takt procesora handheldu Sony PSP? Podľa technických špecifikácií sa pohybuje v závislosti od zobrazovanej scény medzi 1MHz a 333MHz. Je tomu tak aj v skutočnosti? Mark DeLoura (manažér oddelenia Sony pre styk s vývojármi) oznámil 11.marca na konferencii GDC, že procesor v PSP má v skutočnosti zamknutú maximálnu pracovnú frekvenciu na hodnote 222MHz a GPU beží na 111MHz. V podstate je podtaktovaný o 33%.
Ak by pracoval procesor v PSP na plný výkon trebárs pri hraní Ridge Racer cez Wi-Fi, koľko zábavy by poskytol? 40min? Dôvodom podtaktovania je samotná batéria, ktorá by nedokázala uživiť ešte väčší apetít prístroja aj napriek úpravy pracovnej frekvencie procesora v závislosti od požiadaviek softvéru. Ak je na displeji zobrazené menu, nie je potrebný taký výkon, ako pri zložitejšej 3D scéne s množstvom objektov. Riešením by mala byť nová batéria s 30% vyššou kapacitou ako štandardne dodávaná s PSP. V budúcnosti sa teda hry stanú (tak ako na každej platforme) krajšími, plynulejšími a detailnejšími. Vývojárske tímy potrebujú čas na stotožnenie sa so špecifikáciami a zamknutý výkon im nebude tak tuho zväzovať ruky pri tvorbe.
Odomknutie 33% výkonu PSP má zabezpečiť update firmwaru. Rovnako sa špekuluje aj o alternatíve, kedy nebude uvoľnený skrytý výkonový potenciál handheldu. Uvedená maximálna pracovná frekvencia vraj bola použitá iba ako marketingový ťah (na papieri PSP prekonal PS2 s taktom procesora 295MHz). Sony sa zatiaľ k týmto informáciám nevyjadrili.
Handheld Sony PSP sa zatiaľ predáva v Japonsku a Amerike, na európsku premiéru sa ešte stále čaká, všetky vyrobené kusy totiž putujú to týchto teritórií. Oficiálny európsky dátum vydania sa však dozvieme už čoskoro a možno to bude výstava E3, kde sa definitívne potvrdia, alebo vyvrátia špekulácie. Bude to naozaj september alebo skôr august?