SEVEN KINGDOMS: CONQUEST |
SEVEN KINGDOMS: CONQUEST |
Prešlo niekoľko rokov odvtedy, čo sa na hernom trhu objavil titul Seven Kingdoms II, potomok úspešnej realtime stratégie vo fantasy prostredí. Či už patríte medzi veteránov, ktorí si spomínané tituly vyskúšali, alebo ste z mladšej generácie nezasvätených hráčov, nemali by ste nasledujúce riadky prejsť bez povšimnutia. Po dlhšej odmlke sa dočkáme tretieho dielu, ktorý má ambíciu osloviť a zaujať všetkých milovníkov stratégií.
Herná séria Sedem kráľovstiev patrí k atypickým RTS, ktoré sa vyznačujú odlišným prístupom a netradičnými prvkami. Ani najnovšie pokračovanie nie je výnimkou. Opäť si môžete zvoliť vybranú mocnosť a klasicky sa rozvíjať prostredníctvom ťažby surovín a výstavby budov. Ale nechýba ani druhá možnosť, vybrať si démonickú rasu a napredovať prostredníctvom násilia a deštrukcie.
|
|
|
Pri hre za ľudí vás čaká niekoľko vývojových období a mnoho noviniek. V každej ére nájdete tri vybrané mocnosti. Povedzme v skoršej dobe bronzovej je k dispozícii Egypt, Summeria a Akkadia. Každý národ má určité výhody, unikátne technológie a vojenské jednotky. Napríklad Egypťania majú 50% zľavu pri produkcii kňazov, ovládajú mumifikáciu a budujú hrobky. Sumeriania majú o polovicu lacnejších vojakov, farmy a spracovanie bronzu. Akkadia má lacných lukostrelcov, bohatší arzenál a viac formácií. Na základe odlišností každý národ využíva odlišnú taktiku. Zaujímavé je, že ak ovládnete mesto, ktoré patrilo inej mocnosti, získate možnosť produkovať jednotky daného národa a taktiež náležité bonusy. Získané výhody sa vzťahujú na všetky budovy a jednotky vyrobené na tomto území.
Autori Seven Kingdoms: Conquest majú bohaté skúsenosti s vyvážením bojových strán a technológií, ktoré uplatnili už v hre Warlords Battlecry. Tentoraz pripravili naozaj unikátny systém. Hráč sa môže rozvíjať v štyroch oblastiach. Sú to: božstvá, mágia, hrdinovia a technológie. Tieto zložky sa vzájomne ovplyvňujú a jedna sa rozrastá na úkor druhej. Keď sa nerozvíja mágia, narastá moc Bohov. Úpadok Bohov posilňuje hrdinov. Ignorancia hrdinov znamená rozvoj technológií. Kombinovaním týchto elementov v priebehu 6000 ročnej histórie sa generujú naozaj nevšedné a unikátne situácie. Napríklad sa dočkáte konfliktov, kde bojujú mechanické roboty proti Rímskym Bohom.
Monštrá tentoraz nie sú len tupí dobyvatelia, ktorí musia všetko zrovnať so zemou. Hráč, ktorý si zvolí hru za kreatúry, určuje svoje prioritné jednotky. Tým súčasne ovplyvňuje prísun kľúčových surovín, ktorými sú krv, kameň a duše a určuje, ako bude prebiehať ďalší rozvoj. Okrem možnosti zhromaždiť tlupu démonov a zneškodniť nepriateľov pomocou hrozivých zubov a pazúrov, je možné využiť elementárnu mágiu. Nové kúzla sa dajú naučiť prostredníctvom portálov, ktoré sa budujú v krajine. Pri dostatočnom počte magických objektov je dostupné mimoriadne devastačné kúzlo. Démonická rasa sa môže zmocniť iných hniezd plných odlišných kreatúr a použiť ich vo vlastnej armáde. Väčší sortiment a počet jednotiek umožňuje efektívnejší útok a nové strategické možnosti.
|
|
|
Boje sa nesú v podobnom duchu ako v prvých dvoch dieloch. Vaši vojaci sú individuálne jednotky. Získavajú skúsenosti a môžete ich povýšiť na generála prípadne ustanovíte za nového kráľa. V novej hre vymenúvate nových lídrov a tí získavajú nové schopnosti a výzor. Platí to u ľudí aj kreatúr. Napríklad keď povýšite démona, s hodnosťou získa nové zbrane a pribudnú mu paže. Nechýbajú ani rôzne osobité jednotky, ako sú špióni a sabotéri. Zaujímavé je postavenie veľvyslancov, ktorí sa umiestňujú v neutrálnych alebo nepriateľských sídlach. Podľa počtu a okolností môžu zjednávať obchody a spojenectvo, ale aj páchať sabotáž a vyvolať rebéliu.
V misiách, ale aj voľnej hre, nebude chýbať možnosť spolupracovať s počítačom ovládanými mocnosťami, uzatvárať dohody a vymieňať si jednotky, či dokonca mestá. Singleplayer ponúkne dve separované kampane. Kampaň za ľudí tvoria misie rozdelené do sekcií po 1000 rokoch, kde hlavný hrdina organizuje odpor proti hordám kreatúr. Kampaň za démonov predstavuje inváziu krvilačných monštier, ktoré sa pokúšajú všemožnými prostriedkami eliminovať ľudstvo. Tieto vymoženosti budete môcť oceniť aj prostredníctvom dynamického multiplayeru. Po ruke by mal byť aj prepracovaný editor.
Grafické spracovanie bude zodpovedať moderným trendom a dočkáme sa prepracovaných animácií a kvalitného prostredia. Myslím, že priložené obrázky hovoria za všetko. Ak bude vývoj prebiehať tak, ako má, kompletná hra sa na trhu objaví v treťom štvrťroku 2005, pravdepodobne v septembri.
|
|
|
Zdá sa, že Seven Kingdoms: Conquest bude patriť medzi šampiónov, ktorí sa v roku 2005 pobijú o prvenstvo v oblasti stratégií. Vôbec by som sa nečudoval, keby práve tento titul stál na najvyššom stupni víťazov. Množstvo originálnych nápadov a inovácií, kvalitná grafika a predovšetkým hrateľnosť zaručia titulu úspech a veľa nadšených fanúšikov. Dúfajme, že sa vývojári vyhnú zbytočným chybám. Bolo by škoda, keby tento veľkolepý projekt stroskotal na banálnych nedostatkoch.
PC
Vývoj: JoWood / Enlight Štýl: stratégia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|