Ako ide Death Stranding na PC? |
Death Stranding už vyšiel na PC a aj na ňom ponúkol kojimovský walking simulátor.
Death Stranding už vyšiel na PC pod distribúciou 505 Games, a tak si aj tu môžeme zahrať kojimovský walking simulátor. Ten ponúkne klasický zamotaný psycho príbeh s množstvom prestrihových scén, presne, ako to od Kojimu čakáte. Dopĺňa ho veľa chodenia a prechádzania a aj kvalitný vizuál, možno statický, ale stále pekný.
Bližšie sme si príbeh a hrateľnosť opísali v pôvodnej recenzii, v ktorej hra dostala 9/10. Teraz sa pozrieme bližšie na technickú stránku na PC, ovládanie a celkový port.
Čo sa týka technického spracovania, hra ide prekvapivo dobre. Hlavne na to, že ako prvá používa Decima engine vyvíjaný pre PS4. Guerrilla a aj Kojima Productions majú síce od začiatku PC verziu enginu, keďže tam primárne vyvíjajú, ale optimalizácia na všetky rôzne zostavy je už iná vec. Nejaké chyby sa síce vyskytli a zdá sa, že nie každému sa hra rozbehne, ale nezdá sa, že je to veľké percento hráčov. Podľa Steam recenzií niektorým padá pri spustení, iným po niekoľkých minútach.
Dôležité je vedieť, že hra je DX12 only, a teda na úplne starých grafikách nepôjde a rovnako nepôjde na Windows 8 alebo iných systémoch, ktoré nemajú podporu DX12. Bez problémov však ide na Windows 10, mala by ísť aj na Windows 7.
Mne osobne to išlo pekne na RTX2080 Super s i5, kde v 4K sa framerate pohybuje okolo 60 fps v horách a cez 70 okolo základne a so záťažou procesora len okolo 60%. Framerate sa tu dá pekne zvýšiť cez DLSS, ktoré získa 20-40 fps naviac. Je tam Performance nastavenie, ktoré dá framerate na 95 fps-105fps a Quality nastavenia okolo 82-95 fps. Je to slušný skok a hlavne na slabších grafikách môže pomôcť získať vyššie rozlíšenie alebo vyšší framerate. Na RTX2060 viete ísť v 4K 60fps s kvalitou prakticky rovnakou, ak nie lepšou ako originál. Plus automaticky DLSS pridáva aj antialiasing.
DLSS
Bez DLSS
Autori hovoria, že preto, že na PC verzii začali pracovať až po dokončení PS4 a nemohli implementovať všetky možnosti do nastavení, ktoré dúfali. Nastavení je však dostatok, rozlíšenia, pomer strán, vsync, frekvencia, samozrejme nastavenia jednotlivých detailov, motion blur, depth of field. Viete sa s tým pohrať. Nastavenia má aj HUD v hre, kde viete vypnúť jednotlivé veci. Jediné, čo chýba, je detailnejšie nastavovanie zvuku, je tam len jeden regulátor hlasitosti. Hádam to patch pridá. Je to škoda, keďže si nemôžete vyvážiť hudbu, zvuky a hlasy.
Čo sa týka ovládania, Kojima sa pohral a spravil plnú podporu myši, klávesnice a aj ich dobrého namapovania na samotnú hrateľnosť. Dokonca si môžete nastaviť rýchlosť chôdze, keď používate klávesnicu, alebo citlivosť vyvažovania, viete si jednotlivé klávesy na špeciálne funkcie nastaviť na buď stlačenie, alebo podržanie. Plus samozrejme plne nadefinovateľné klávesy.
Samotná grafika je prakticky rovnaká ako na PS4, nie sú tu vylepšené textúry ani detaily. Sú tam drobné prídavky, ako pridaná ultrawide podpora alebo vyšší framerate, 16x filtering, plus spomínané DLSS, pridali aj AMD sharpening. Autori hovoria, že rozmýšľali aj nad pridaním raytracingu, ktorý aj skúšali, ale už nestíhali. Zvážia ho však do svojich ďalších titulov. Zatiaľ sa tešia, že mohli hru na PC rozbehnúť na 60fps, keďže to bol ich cieľ od začiatku. Na PS4 mohli ísť len 30 fps.
Dizajnovo je grafika pekná, prostredia sú síce prázdne a mŕtve, ale farebne pekne navrhnuté a priam ideálne pre fanúšikov screenshotovania. Náležite tomu Kojima nedávno aj pridal foto režim. Aj keď treba rátať, že sú vždy prázdne a pusté (náležite tomu je hra nenáročná na grafiku a procesor). Pozitívne je, že sa postupne ich dizajn mení a aspoň v tomto postupne prináša zmenu. Počas 20-30 hodín hry prejdete od zelených lúk cez drsné kamenné prostredia až po sneh. Aj keď treba vedieť, že hlavnou úlohou v hre je len prechádzať medzi lokalitami a prenášať náklady. Či už rôzne krabice alebo ľudí a všetko priniesť v čo najlepšom stave. Väčšinou pritom idete pešo, len niekedy dostanete vozidlo. Boje síce nechýbajú, ale sú zriedkavé a nenáročné. Miestami to oživia zničené mestá a vždy začínate a končíte v základniach, kde si pozriete hneď niekoľko prestrihových scén.
Prestrihové scény sú animačne kvalitne spravené, tam si Kojima dal ako vždy záležať, aj keď bude záležať, ako vás bude baviť sledovať ich a či ich nezačnete skipovať. Toto však nie je bežná akcia, kde prestrihové scény nepotrebujete. Ak to začnete skipovať, prídete o základ hry a ostane vám len prechádzanie medzi lokalitami. Ale keď sme pri animáciách, animácia postavy pri pohybe je pekne spracovaná, nakláňa sa, vyvažuje, snaží sa nespadnúť. Aj keď postupne je to už stále rovnaké, možno tu chýba viac dynamiky, ako má napríklad Euphoria v GTA a animácie sa opakujú a chýba tomu väčšia rozmanitosť. Animácie vám však dajú vedieť, že musíte niečo robiť, aby postava nespadla. Padanie postavy dole kopcom je však pekný zážitok. Malý detail, ktorý mohli upraviť a spraviť prirodzenejším a plynulejším, je rýchle preskakovanie postavy pri prechode malými kameňmi, kedy s ňou doslova trasie.
Nakoniec pre nás je pozitívne, že Sony hru lokalizovalo do češtiny a tá sa preniesla aj do PC verzie. Teda ak budete sledovať príbeh, budete rozumieť aspoň čo postavy hovoria, aj keď môže sa stať, že príbehu ako celok nebudete rozumieť.
Momentálne je škoda, že na PC hra nepodporuje mody. Uvidíme, či sa to moderom podarí obísť neoficiálne. Rovnako hra nie je online prepojená s PS4 hráčmi, ktorí majú svoje servery. Steam a Epic hráči sú prepojení na rovnakých serveroch. Konkrétne tu je to asynchrónne prepojenie ich svetov, kde môžete sledovať stopy, alebo využívať mosty, prípadne rebríky iných hráčov. Kojima to nazýva strand systém.
Celkovo sa Kojima Productions pekne pohrala s portom vo všetkých ohľadoch a ak myslíte, že vás bude baviť prechádzanie krajinou, nemusíte váhať. Ak plánujete teraz kupovať grafiku a chcete aj hru, Nvidia do konca mesiaca pridáva hru ku svojim RTX grafikám.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 285
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 95
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Sony, 505 Games / Kojima Productions Štýl: Akcia / Survival
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|