Aký je Horizon: Zero Dawn na PC? |
Sony práve vydáva svoju exkluzivitu Horizon: Zero Dawn na PC, pozrime sa, ako funguje a ako zvládli jej port po technickej stránke.
Po Death Strading tento týždeň prichádza na PC druhá hra z PS4 fungujúca na Decima engine a to Horizon: Zero Dawn. Hra je tentoraz rovno od Sony a konkrétne od Guerrilla games. Je to síce už starší titul z roku 2017, ale vizuálne stále ponúkne pôsobivý zážitok.
Konkrétne hra prichádza na PC v kompletnej edícii a máte v nej ako pôvodnú titul Horizon: Zero Dawn, tak aj expanziu Frozen Wilds. Obe sme si už recenzovali na konzole, kde pôvodná hra dostala 9.5 a Frozen Wilds 9.0. Detaily hrateľnosti a príbehu si prečítajte v nich. Teraz si rozoberieme, ako hra funguje na PC.
Prekvapivo, napriek tomu, že je hra od samotných autorov Decima enginu, nie je na PC až tak stabilná a dotiahnutá ako Death Stranding. Minimálne v aktuálnej review verzii pred vydaním (práve vyšiel 35GB patch). Zatiaľ čo Death Stranding sa mi spustil bez problémov a rýchlo. Horizon si po nainštalovaní a pri prvom spustení ešte 20 minút kompiloval shadery, medzitým spadol a následne spustí dlhé úvodné intro, ktoré neviete skipnúť a ani pri ňom si nastaviť rozlíšenie alebo grafické detaily. Musíte sa tak uspokojiť s tým, ktoré vám vyberie hra (u mňa sa netrafila).
Sú to však len úvodné problémy, ktoré keď som prekonal, hra už fungovala stabilne. Uvidíme, v akej miere tieto veci zafixuje patch. Ten má podľa popisu riešiť optimalizácie a problémy so stabilitou hry. Plus problémy na AMD kartách zafixuje práve vydaný ovládač.
Keď sa dostanete k nastaveniam, poteší vás ich rozsiahla ponuka, kde nechýbajú detaily nastavení grafiky, obmedzenia na framerate, uhol pohľadu, kompletné zvukové nastavenia na rozdiel od Death Stranding a rovnako tu nechýba ani benchmark. Aj keď škoda, že tu oproti Death Stranding nie je zapracované aj DLSS, výkonu by to pomohlo.
Samotný výkon v hre však nie je zlý, minimálne na RTX2080 Super ide v Ultra nastaveniach v 4K na decentných 40 fps, miestami vytiahne aj na 60 fps, ale sú aj náročnejšie, zrejme ešte nezoptimalizované miesta, kde to padá k 30 fps (uvidím, čo s nimi spraví patch). Záťaž na procesor tu nie je veľká a na starom štvorjadrovom i5 procesore je záťaž okolo 80% procesora.
Oproti Horizonu bol Death Stranding menej náročný a išiel väčšinou v 60fps a viac, mal aj modernejšie efekty a obraz bol ostrejší, ale prostredia bolo pusté a prázdne, čo je diametrálny rozdiel. Tu je prostredie zaplnené pohybujúcou sa vegetáciou, miestami aj mechanickým životom, zvieratami a v dedinách aj obyvateľmi. Jedine spracovanie vody je slabšie a interakcia v prostredím je minimalistická, ale je to zároveň aj prvý titul v otvorenom svete od Guerrilla Games a do ďalších budú možnosti rozširovať, video z dvojky už ukázalo napríklad plávanie pod vodou. Tu dosť základných vecí chýba. Zároveň niektoré animácie nie sú tak plynulé a viditeľne robené na 30 fps.
Vizuálne spracované je však pekné a zaujme hlavne kombinácia divočiny a ruín starej civilizácie, ktorá z nejakého dôvodu po sebe zanechala robotov s dizajnom dinosaurov. Čo nie sú práve najpriateľskejšie stvorenia na planéte.
Čo sa týka malých technických nedotiahnutostí, sú tam rôzne popupy, neskoršie objavovanie sa textúr, ale zrejme to bude záležať, či to dáte na SSD. Jediný malý grafický problém bolo preblikávanie detailov na niektorých objektoch, zrejme nejaký problém s LOD.
Ovládanie je plne prispôsobené na myš a klávesnicu aj s nastavením citlivosti myši, aim assistu a samozrejme plného predefinovania klávesov. Celé je to veľmi podobné ovládaniu Tomb Raidera alebo aj Assassin's Creedu a nakoniec je veľmi podobná aj hrateľnosť ako Assassin, od postupného spoznávania otvoreného sveta, štýlu hlavných a vedľajších úloh až po zbieranie konárikov, rastlín a až po jednoduché craftovanie. Plus nechýbajú tu ani rozhovory s možnosťami výberu otázok, aj keď tie neovplyvňujú hru, len si vyberáte, čo všetko sa chcete dozvedieť.
Samotný príbeh vás zavedie do postavy Aloy, dieťaťa, ktoré vyrastalo v zvláštnom svete ako vyhnanec, nikto nevie, kto je jej matka a ujal sa jej len Rost, ktorý vás vychovával, cvičil, aby ste sa jedného dňa mohli vrátiť späť do dediny, vyhrať skúšku a dostať odpovedať na to, kto vlastne ste. Nie všetko ide podľa plánu a odpovede na otázky si musíte nájsť sami v rozsiahlej krajine, ktorú budete postupne objavovať, spolu s tým aj zaniknutú civilizáciu, ktorá tu žila a aj vaše prepojenie s nimi.
Popritom budete zbierať rôzne zbrane, kde bude dominovať luk a šípy, ale pridajú sa aj rôzne elektrizujúce zbrane a napríklad použijete aj rotačák. Prvé video to aj ukazuje. Jednotlivé zbrane sa dajú upgradovať, viete si upgradovať aj oblečenie, rovnako aj svoje schopnosti. Plus aj priamo počas boja si viete craftovať šípy alebo iné zbrane.
Čaká vás zaujímavý príbeh a aj zaujímavý svet. Možno to celé má pomalší spád, ako by mohlo mať (všetko je príliš naťahované) a niekoho to môže odradiť, ale ak vám sadne, ponúkne desiatky hodín hrateľnosti, či už pôjdete čisto po primárnom príbehu, alebo budete spĺňať aj vedľajšie questy. Ak však nerozumiete dobre anglicky, rátajte s tým, že Horizon nemá CZ titulky.
Sony pri Horizon: Zero Dawn spravilo zaujímavý krok s vydaním svojho čisto exkluzívneho PS4 titulu na PC. Uvidíme, ako im tento krok vyjde a ako budú ich snahy v tejto oblasti pokračovať. Či sa im to tak zapáči, že budú dávať aj ďalšie hry, tak ako Microsoft, alebo pridajú len raz za čas nejaký. Z ďalších titulov minimálne vieme, že baseballová MLB séria príde od nich na PC budúci rok.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PS4
PC Vývoj: Sony / Guerrilla games Štýl: Akčná Adventúra / RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|