THE ROOTS: GATES OF CHAOS |
THE ROOTS: GATES OF CHAOS |
CENEGA vedie inváziu do magického sveta Lorath na dvoch frontoch, pričom jeden z nich je absolútne nepreskúmané územie. RPG The Roots sa vo svojej plnej sile predvedie na PC a Xbox. Ešte predtým než začnú vysychať stromy života a harmónie, je tu invázia padlého boha, ktorú naplno rozvíja prequel The Roots: Gates of Chaos. Odohráva sa tisíc rokov pred pripravovanou PC verziou, kedy je svet Lorath sužovaný bojmi a prisluhovačmi Demon Lorda. Iba pravý hrdina môže zastaviť diabolský plán a zničiť temného lorda.
Gates of Chaos si nepotrpí na košatý, komplikovaný príbeh. Dej je vyrozprávaný statickými obrazovkami a odbitý pár vetami. Príbeh v tejto hre nie je dôležitý, skôr by som povedal, že je tu iba preto, aby sa nepovedalo. Čo sa týka spojitosti PC a N-Gage verzie, spoločné budú mať iba názvy a možno sa v Roots objaví zmienka o hrdinských činoch vybraného hrdinu. Celá hra je prakticky prispôsobená rýchlemu spádu a dynamickým súbojom.
Z pohľadu žánra RPG je Gates of Chaos neuveriteľne plytká skúsenosť, z pohľadu akcie sa jedná o silne návykovú hack'n'slash záležitosť s jednoduchými RPG prvkami. Po prihlúplom ovládaní Requiem of Hell a nezvládnutej technickej stránky Elder Scrolls Travels: Shadowkey je The Roots príjemným prekvapením a prakticky jediným vysoko hrateľným RPG pre N-Gage.
|
|
|
Gates of Chaos nemá ani hlúpe ovládanie, ani netrpí dlhými nahrávacími časmi a lagovaním. Autori to vymysleli šalamúnsky. Hráč sa po výbere postavy dostáva do jednoduchého a repetívneho kolotoča, postaveného na početných súbojoch. V hre nenájdete žiadne komplikované ovládanie (aj keď využíva všetky tlačítka), frustrujúcu obtiažnosť či ohavné technické spracovanie. Všetko je intuitívne a z toho ťaží aj magnetická hrateľnosť a návykovosť na levelovaní postavy a vymetaní dungeonov.
Fanúšikovia žánru si povzdychnú nad povrchnosťou a budú pľuvať na jednoduché princípy a plytkosť. Minimalistický prístup si vyžiadal svoju daň. O príbehu sme si povedali. Ten posúvajú vpred hlavné úlohy, ktorých je celkovo 20 (5 kapitol každá po 4 úlohy). Ich náplň by sa dala nazvať sprosto trúfalá. Veď, ktorý samovrah môže navrhnúť 20 navlas rovnakých úloh a pritom ich prezentovať slovami, že zažijete niečo iné, ako zabi všetkých a vylez živý? Stavba questov je zúfalá. Častou zmenou prostredí, pribúdajúcich predmetov a novej sady nepriateľov vám prestane jednotvárnosť vadiť, podobne ako pri postranných úlohách. Subquesty sa prakticky plnia samé, ak je prázdny, inak limitovaný, inventár. Po zabitých nepriateľoch zostávajú trofeje a tie je možné v určených kombináciách ponúkať lovcovi. Odmenou je vždy vzácny predmet.
Pri stovkách predmetov, ktoré vám prejdú rukami, príde vhod truhlica s 5 násobnou kapacitou inventáru. Tu je možné skladovať všetky cennosti, ktoré nechcete predať a oceníte ich až pri vyšších leveloch postavy. Hrdinov je päť: Paladin, Sorceress, Thief, Warlock a Warrioress. Rozdiely medzi nimi nie sú v classoch, zameraniach postavy na mágiu, boj, ale v sade kúziel, bez ktorých sa nedostanete v pokročilých fázach hry ďalej (celkovo ich je deväť). Bojovník môže rovnako dobre metať kúzla ako kúzelník bojovať sekerou. Všetko závisí od výzbroje.
|
|
|
Každý trochu cennejší predmet dáva bonusy k útoku, obrane či mágii. V počiatočných fázach hry je dobré investovať do útoku alebo kúziel. Neskôr so stúpajúcimi artefaktami a magickými zbraňami získané skúsenostné body utratiť na obranu alebo počet životov. O vylepšenie ostatných vlastností hrdinu sa postarajú už spomínané zbrane (možnosť upgradu kameňmi) a bižutéria (prstene, náramky). Pri kúzlach je dobré už dopredu vedieť, ktoré bude vaše najpoužívanejšie. Ja som do konca hry vydržal so základným fireballom čarodejníčky, ktorý som neustále upgradoval spolu s magickým avatarom Anima.
Anima je prerastená potvora a je ho možné vyvolať iba po naplnení merača v dolnej časti displeja. Sila akou dokáže udrieť je neuveriteľná a pri kúzlení sa nevyprázdňuje mana pool. Anima je vítaným pomocníkom pri súboji s 20timi bossmi. Stačí sa priblížiť a potom už len metať kúzla. V prípade smrti hrdinu sa ocitnete v meste, kde čaká lovec trofeje), prievozník s truhlou na predmety, posol na novinky vo svete, gladiátor pre hranie v arénach (iba multiplayer) a obchodník. U posledného menovaného budete najčastešie utrácať peniaze za flaštičky s energiou a manou, keďže sa svojvoľne nedopĺňajú.
Vďaka štedrému generátoru predmetov u obchodníka budete častejšie predávať ako kupovať. Počas hrania som v obchode nekúpil ani jeden predmet okrem flaštičiek. Všetko potrebné som našiel po nepriateľoch na zemi. Veľmi cenné predmety je možné vymieňať prostredníctvom Bluetoothu.
|
|
|
Gates of Chaos sa napriek svojej jednoduchosti na výsosť dobre hrá. Klikfest aký sa rozpúta na displeji je veľmi príbuzný tomu z Diabla. Odvšadiaľ vybiehajú nepriatelia, aby zomreli pod vašimi zbraňami a kúzlami. Ku klikfestu jedného hrdinu sa pridáva prepracovaný multiplayer v arénach a kooperatívny režim. Gates of Chaos sa nielen výborne hrá, ale aj výborne vyzerá. Na svet zložený z jednoduchých objektov s minimom polygónov sa pozeráte z top-down pohľadu. Kamera funguje bezchybne a vždy máte prehľad o situácii okolo postavy. Sýtofarebné prostredia sú plastické a posiate drobnými dekoratívnymi objektami. Grafika sa ku koncu hry dokonca vylepšuje.
The Roots: Gates of Chaos svojou jednoduchosťou osloví každého. S jednoduchým ovládaním, výborným pomocníkom, prehľadnosťou inventára a príjemnou grafikou je ľahké tomuto akčnému RPG prepadnúť.
RECENZIE HRÁČOV |
Mobil
Vývoj: Cenega / Cenega Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|