Ubisoft Montreal: Séria Assassin’s Creed má stále veľký potenciál a veľa možností, kam sa posunúť

Vydanie Valhally sprevádzajú aj debaty vývojárov o tom, aké pocity majú z novej hry a ako vidia budúcnosť značky.

pridal Gam_er 11.11.2020 o 12:00 pod hry
Ubisoft Montreal: Séria Assassin’s Creed má stále veľký potenciál a veľa možností, kam sa posunúť

HRY > NOVINKY >

Assassin’s Creed Valhalla je vonku a hra si v našej recenzii odniesla hodnotenie 8.5. Vydanie sprevádzajú aj vyhlásenia vývojárov o tom, ako hra vznikala a čo všetko s ňou prežili. Tím Ubisoft Montreal si napríklad zaspomínal na to, ako sa pred 2 rokmi vybrali na výlet do Nórska a Anglicka, aby navnímali prostredie. Do hry chceli pretaviť príjemné pocity, ktoré mali pri návrate domov z cudzej krajiny. Viac k vývoju prezradil producent hry Julien Laferrière, ktorý vyzdvihuje fakt, že vo Valhalle môžete mať svoju vlastnú vikingskú dedinu:

"Možnosť vlastnej dediny v srdci Anglicka zmenila prístup k organizovaniu hlavných questov a vedľajších aktivít. Tento koncept je tu do hry zapojený oveľa viac než podobné koncepty v predchádzajúcich dieloch série. Pracoval som na Assassin's Creed 2, ktorý ako prvý predstavil koncept domácej vily. Posunuli sme ho vpred v Brotherhood a v Assassin's Creed 3. Tu to však bolo vždy považované len za vedľajší obsah, ktorý veľa ľudí možno nevyužilo. Pri Valhalle sme tento koncept chceli vrátiť späť s tým, že z neho urobíme jadro zážitku, čo v konečnom dôsledku zmenilo spôsob, akým sme hru vytvorili."

Podľa Juliena je práve možnosť mať vlastnú dedinu, o ktorú sa staráte, jedna z kľúčových vlastností novej Valhally. Tá vznikala v časovom rámci troch rokov, ktoré v závere poznačilo aj obdobie pandémie koronavírusu. V konečnom dôsledku to však vývoj až tak neovplyvnilo:

"Mám šťastie, že máme tím, ktorý je skutočne zanietený pre to, čo robí, a je veľmi talentovaný. Hlavné jadro bolo väčšinou rovnaké ako pri Origins. Vedeli sme, ako navzájom spolupracovať a veľmi skoro po dokončení Origins sme sa preorientovali na Vikingov. Cesta tak bola jasná, pocit byť Vikingom sme podchytili rýchlo a začali vznikať prototypy. Mám pocit, že sme za tri roky boli maximálne efektívni, pretože sme hneď vedeli, akú hru chceme robiť. 

Keď zasiahol Covid, hra bola v stave, že sme už veľmi dobre vedeli, čo ešte potrebujeme dokončiť. Máme vynikajúci softvér a dokážeme veľmi efektívne pracovať aj na diaľku. Okrem toho máme tiež distribútorské skúsenosti, vďaka ktorým sa nám lepšie spolupracuje s ďalšími štúdiami. Celá hra totiž nebola vyrobená iba v Montreale. Tu sme veci viedli, ale vyvíjali a postavili sa vo viacerých štúdiách."

Situácia tento rok bola nová aj v tom, že Valhalla je prvá hra série, ktorá zároveň príde aj na nové konzoly. Vývoj však napriek novej skúsenosti podľa Juliena prebiehal hladko:

"Nechcem, aby to znelo ako klišé, ale nové technológie v spojení s Assassin’s Creed sa nám veľmi páčia. Keď vyšla prvá hra v roku 2007, postavili sme jej vlastný engine a aj keď prešiel už mnohými iteráciami, stále tento engine používame. Takže pri novej generácii boli naši inžinieri skutočne šťastní, že majú k dispozícii nové hračky. Vzhľadom na stav nášho enginu sme zároveň mohli podporovať viac platforiem. Všetko, čo sme na engine urobili, nám vlastne uľahčuje život. 

Nechcem, aby to znelo príliš jednoducho, ale otázka novej generácie pre nás znamenala len pridať podporu pre ďalšie platformy. Samozrejme, bolo nutné využiť ďalší výkon a nové technológie, ale máme veľmi dobré vzťahy s first party (MS a Sony). Boli sme teda schopní využiť ponúkaný potenciál."

Zo zaujímavostí ešte možno spomenúť, že autori spočiatku pri vikingskej téme čakali, že sa budú venovať námorným bitkám. Pri svojom prieskume však zistili, že za čias Vikingov sa v Angllicku žiadne veľké námorné bitky nekonali. Sasovia člny nevyužívali až do takej miery a boje ako také sa orientovali na bitky ruka proti ruke na lodi. Nešlo tu veľmi o strieľanie šípov a delá vtedy ešte neboli vynájdené. 

Cieľom Ubisoft Montreal bolo vytvoriť hru o Vikingoch vo svete Assassin’s Creed. K tomu autori dodávajú, že vo Valhalle chceli ponechať tradičné AC prvk,y ako skrytá čepeľ, kapucňa a stealth prvky. Snažili sa o to, aby tieto prvky do daného obdobia zapadli a boli relevantné. Čo sa týka budúcnosti, vývojári zároveň dúfajú, že séria Assassin’s Creed bude v hernom svete ešte dlho:

"Keď sa pozrieme do budúcnosti, dúfam, že naša séria bude žiť ešte veľmi dlho. Nedávno sme oznámili post-launch obsah, ale nebudem klamať, pre mňa a tím je teraz v centre pozornosti dovolenka. Aby sme si doplnili energiu a opäť sa skúsili niečím inšpirovať. Myslím, že na sérii je skvelé, že sa zaoberá históriou. Existuje toľko časových období, do ktorých by sme sa mohli ponoriť, že je z čoho vyberať. Pre mňa je to skvelá značka, ktorá má veľký potenciál a veľa možností kam sa posunúť. Teraz po vydaní hry však budem pár týždňov oddychovať. Potom sa pozrieme do budúcnosti."





Páči sa mi! (+7)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Steam deck - nonsteam games se... (0)
čus,ako inštalujete non steam hry na Steam deck? n...
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29359)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk