Peter Hu (Diablo 2, Torchlight...) o kartovke Mythgard a rozdávačka bohatých balíčkov do hry |
Skúsený herný veterán Peter Hu má toho na konte naozaj veľa a teraz pracuje na netradičnej kartovej hre Mythgard, o ktorej nám prezradil viac
Peter Hu je naozaj skúsený herný veterán, ktorý za 25 rokov v biznise pracoval na Diablo 2, dizajnoval Marvel Heroes a pracoval aj na Hellgate: London alebo Torchlight hrách. Aktuálne pracuje v Rhino Games, kde má na starosti unikátnu kartovku Mythgard, ktorá prvý raz vyšla v roku 2019 a dostala sa nielen na PC, ale aj na mobilné platformy. Hra kombinuje kyberpunk so severskou mytológiou a zaujať vie aj hrateľnosťou. My sme dostali možnosť Petra nielen vyspovedať, ale zároveň vám exkluzívne priniesť aj kód na balíčky kariet frakcie Dreni, ktorý si môžete uplatniť v hre a získať tak naozaj peknú porciu obsahu úplne zadarmo. Kód nájdete nižšie pod rozhovorom.
Na konte máte Diablo 2, Marvel Heroes a kopu iných hier, pričom teraz pracujete na Mythgard. Ako sa za tie roky herný trh zmenil?
Svoju kariéru som vlastne začal prácou na Army Men v 3do a taktiež som pracoval na Hellgate: London a Torchlight I & II medzi Diablo 2 a Marvel Heroes, takže som v biznise už viac ako 25 rokov. Trh za ten čas nesmierne rozzrástol, internacionalizoval sa a diverzifikoval, spolu s internetom a celou spoločnosťou. Od kupovania hier v plastových vreckách v lokálnych komiksových a hobby obchodoch, cez krabice v legitímnych maloobchodných predajniach, spoločnosti ako Blockbuster, ktoré sa snažili zistiť, ako hry požičiavať, až po veľkú väčšinu hier distribuovaných prostredníctvom online platforiem. Prešlo to od automatových hier k počítačom a dedikovaným konzolám (prvá z nich nemala ani cartridge a mala predinštalovanú len jednu alebo niekoľko hier), až po handheldy, telefóny a VR a AR. Samotné herné zariadenia sa za posledných 30 rokov ohromne vylepšili - môj prvý počítač mal menej ako 4 kilobajty RAM a môj súčasný má 16 GB - čo je nárast 4 miliónkrát! Displeje prešli z iba textu cez 40x40 a 16 farieb na 4K UHD a ďalej. Hry sa aj zo singleplayer zážitkov zmenili na masívne svety.
Veľa vecí sa teda zlepšilo, ale nie všetko. Prechod na free to play nie je podľa mňa zlepšením a je diktovaný dynamikou trhu, ktorá nie je pod kontrolou vývojárov.
To znamená, že hry ako forma ľudského prejavu sú z pohľadu tvorcov aj hráčov úžasne dynamickým priestorom. Páči sa mi, že demografia hier sa posunula na oveľa širšiu základňu, a som skutočne skutočne nadšený, že vidím, kam to smeruje, pretože existuje ešte toľko príležitostí na zlepšenie, rozšírenie a tvorenie. Myslím si, že ak sa ako druh dokážeme spojiť a prežiť, ak budeme môcť napredovať v nádejnejšom smere spoločnosti, ktorá je menej spútaná nedostatkom, hry sa stanú čoraz väčšou časťou ľudskej činnosti, prejavu a socializácie, a som z toho skutočne nadšený.
Ako sa Mythgard líši od ostatných kartových hier?
Mythgard je pokus zobrať niečo, čo sa doteraz robilo OK, a spraviť to naozaj dobre. Myslím si, že je to neuveriteľne ambiciózny projekt (najmä vzhľadom na veľkosť tímu). Skutočne sme inovovali dizajn, aby sme vyriešili konkrétne problémy, ktoré sme videli v týchto hrách, ako aj obmedzenia týkajúce sa žánru, ktorý bol pôvodne navrhnutý pre stolné hranie, ale presunul sa do digitálneho priestoru.
Zobrať taký malý tím a pokúsiť sa vytvoriť projekt, ktorý bude priamo konkurovať gigantickým franšízam s obrovskými zdrojmi, je taký príbeh Davida proti Goliášovi, že ma emotívne zasiahne, keď o ňom vôbec uvažujem. Mythgard je plná srdca a vášne v priestore, ktorý je, úprimne povedané, akýsi suchý. Myslím si, že to je najväčší rozdiel. Myslím si (a dúfam), že každý, kto hru vyskúša, to uvidí - tú snahu o dokonalosť proti zdrvujúcej presile.
Hra využíva rôznorodé zasadenie a aj rozdielne postavy. Prečo ste sa rozhodli využiť takéto netradičné kombinácie?
Je to len druh zaujímavého príbehu, ktorý sme chceli rozpovedať. Súčasťou toho samozrejme je, že sme cítili, že sa potrebujeme odlíšiť od existujúcich produktov, a dúfame, že si nájdeme svoje vlastné publikum.
Ak sa ale pýtate, prečo sme nepoužili zabehnutú značku, je to hlavne preto, že sme sa nikdy nestretli s držiteľom značky, ktorý by mal záujem s nami spolupracovať. Keby prišiel Disney: „Hej, chceme, aby ste vytvorili CCG Star Wars hru“, veľmi radi by sme sa s nimi o tom bavili.
Takéto netradičné kombinácie však využívate aj priamo v hrateľnosti, kde sa miešajú rôzne frakcie aj triedy. Ako sa vám podarilo tieto veci vybalansovať?
Balansovanie je zábavné. Robíme to dosť intuitívne, podľa pocitu. Pre nás to nie je matematická vec, pretože toľko radosti z hier spočíva v skúmaní týchto hodnôt, takpovediac nerovností, či už ide o RTS, ARPG alebo CCG. Samozrejme, používame údaje a matematiku, ale to nie je podstatou. Namiesto toho neustále hľadáme, kde je zábava. Mať veľkú skupinu kombinatorických schopností je neuveriteľne ťažké vybalansovať, ale je to neuveriteľne zábavné.
Pomáha nám to, že naša technológia je taká dobrá - schopnosť naživo ladiť karty, ktoré nefungujú najlepšie, nám umožňuje robiť veci, na ktoré by sme sa inak neodvážili.
Hráčom teraz ponúkate možnosť zadarmo získať väčšinu rare a mythic kariet do hry. Čo im to vlastne prinesie a čo to znamená pre hru samotnú?
V prvom rade dúfam, že to povzbudí hráčov, ktorí už majú zbierky v iných hrách, aby dali Mythgardu šancu. Po druhé, nie som veľmi fanúšikom free to play modelu vo všeobecnosti, takže ma zaujíma, kam nás to zavedie. Dúfam, že si ľudia túto hru vyskúšajú, nájdu, čo je na nej zvláštne, uvidia obrovské príležitosti v budovaní balíčkov a zamilujú si ju. Neviem, či to pre naše financie bude fungovať, alebo nie, o tom sa budeme musieť presvedčiť sami, ale primárnym cieľom je zdieľať túto hru s väčším publikom, pokiaľ môžeme.
Rozdávačka
A čo teda môžete získať? 20 common kariet, 20 uncommon kariet, 15 rare kariet a 17 mythic kariet zelenej frakcie Dreni. Tá tvrdou rukou vládne väčšine východnej Európy a Rusku. Dievčatá s magickými schopnosťami ihneď regrutuje do vojenskej organizácie Ved'ma využívajúcej v boji mágiu, chlapcov so správnou genetikou zase mení na vojakov. Frakcia je typická manipuláciou, mágiou a ako zdroj využíva cintoríny.
Kód môžete aktivovať v hre podľa obrázku nižšie. Keď kód aktivujete na akejkoľvek platforme, keďže hra podporuje crossplatform hranie, odomknutý obsah budete mať dostupný aj na ostatných. Bohužiaľ, iOS nedovoľuje takéto zadávanie kódov, takže ak hráte na iOS, aktivujte si kód niekde inde a potom budete mať obsah aktívny v hre aj na iOS.
Hra je na všetkých platformách v základe zadarmo, takže si ju stačí len stiahnuť (na Steame, App Store, Google Play). V menu hry (po prejdení tutoriálu) vyberte položku Store, tam prejdite úplne doprava a vyberte "Redeem a Code". Tam následne môžete použiť nasledujúci kód a balíček kariet je váš:
Kód do hry: SectorDreni
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 310
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >