DEMON SKIN |
DEMON SKIN |
Dobrá hack’n slash napumpuje hráča adrenalínom a súboje v nej sú zadosťučinením. Na túto kartu stavili aj vývojári Ludus Future v temnej fantasy akcii Demon Skin. Čakajú vás tam výzvy a nástrahy, ktorým môže čeliť iba zručný bojovník, čo sa nebojí živých ani (ne)mŕtvych protivníkov.
Hlavný hrdina z Rádu pútnikov chce prerušiť temný rituál, ktorý má obnoviť starobylý artefakt. Doplatí však na to a aby získal späť svoju podobu, musí tento artefakt získať späť z pazúrov démonov. Čaká ho strastiplné putovanie, pri ktorom však môže uplatniť svoje nové sily a schopnosti. Pre hráča to znamená množstvo súbojov a prekážok, ktoré treba zdolať v rôznych zákutiach pochmúrneho sveta.
Svoju postavu sledujete zboku a zo zasneženej krajiny sa postupne presuniete do jaskýň, kde môžete stretnúť aj Yetiho, cez podzemné dielne trpaslíkov a pokračujete do ďalších oblastí. Musíte preskakovať jamy, liezť na plošiny, občas niečo aktivovať, na niektorých úsekoch poriadne uháňať, aby vás nezavalili rútiace sa skaly. Narazíte na skryté miestnosti s truhlicami, rozhojdané ostnaté gule, ostré kyvadlá a vrtule, valiace sa sudy a ďalšie nástrahy, ktoré vás môžu zraniť alebo rovno zabiť a potom vás vrátia k poslednému checkpointu, ktorý nemusí byť na ideálnom mieste.
Predovšetkým však bojujete a tu tvorcovia uplatnili prostý, ale efektívny systém s jednoduchými základmi a doplnený kombami. Môžete viesť útok v troch rovinách – hore, v strede a dolu. Ukazovatele polohy vám naznačia, na ktoré miesto protivníka sa je najvhodnejšie zamerať, lebo je nechránené. Súčasne podľa červenej značky vidíte, kam zaútočí nepriateľ a na vykrytie stačí len to, aby ste mali zbraň v tej istej rovine. Inak sa dá zraneniam vyhnúť uskočením, ústupom alebo kotrmelcom, ktorým sa aj dostanete za súpera.
Používate pritom pomerne rôznorodý sortiment zbraní nablízko, ktoré zahrňujú hlavne meče, sekery a bojové kladivá. Líšia sa silou a rýchlosťou útoku. Môžete ich mať pri sebe niekoľko, kombinovať bežný alebo silnejší výpad a kombá a hlavne pri silnejších protivníkoch je účinné hádzanie z diaľky spojené s uhýbaním. Vrhnutá zbraň vie pekne ubrať zo života a potom ostane na zemi a môžete ju znovu zobrať a použiť. Treba myslieť aj na staminu, ktorá sa míňa v boji. Po chvíli je vaša postava vyčerpaná, útoky sú pomalšie a vtedy je vhodné prejsť na obranu, kým sa stamina samovoľne neobnoví.
Život si dopĺňate škorpiónmi či červami, čo sa plazia po zemi, účinnejšie sú liečivé odvary, ktoré najčastejšie nájdete v truhliciach. Bývajú však ukryté v tajných miestnostiach a občas zabezpečené zámkou, ale tú jednoducho preseknete. Užitočné veci sa dajú pekne zvýrazniť stlačením stredného tlačidla na myši, ktorú inak používate na útok, zmenu úrovne s polohou zbrane aj otočenie naľavo alebo napravo. Pohyb a doplnkové funkcie vykonávate klávesmi. Je to celkom rozumné ovládanie, môžete však použiť aj gamepad.
Pri postupe získavate skúsenosti a body, ktoré môžete investovať do troch atribútov. Nie sú to schopnosti v pravom zmysle slova, aj keď ich tak tvorcovia označili. Môžete si zvyšovať silu útokov, hodnotu života a staminy, nie sú však k tomu žiadne nové talenty. Avšak získate aspoň prístup k novým kombám podľa druhu zbraní. A špeciálne sú pre bonusové zbrane označené ako artefakty. Celkovo je vývoj postavy veľmi strohý, tvorcovia ho mohli urobiť zaujímavejším. Alebo sa mu nemali venovať vôbec a stačilo by umiestniť na vybraných miestach objekty, ktoré permanentne zlepšia atribúty postavy. Konkrétne tu by postačilo pridať o niečo viac bonusových kryštálov, na ktoré občas natrafíte.
Hra sa dá prejsť pomerne rýchlo, môže to byť menej ako sedem hodín a záver vám dá jasne najavo, že príbeh vlastne ešte neskončil, ale mohol by pokračovať v prídavku. Znovu to celé prechádzať nemá veľký zmysel, keďže je postup lineárny a okrem nejakých nepovšimnutých tajných miestností tam nenájdete nič nové.
Vzhľadom by hra mohla zaujať, keďže prináša rozmanité, väčšinou pochmúrne ladené prostredia, ktoré sa však neboja aj výraznejších farieb. I keď to nie je detailná špičková grafika, má to svoj štýl, ktorý nie je fádny. Ani ozvučenie s hudbou nie je najhoršie. K určitej disharmónii pri hraní prispieva to, že často nie je jasné, kam môžete zoskočiť. Niekde sú totiž jamy, ktoré vás ihneď zabijú, inde výčnelky, cez ktoré sa dá dostať ďalej. Lenže vy to na obrazovke poriadne nevidíte. Okrem toho v úrovniach na poli ťažko rozoznáte smrtiace pasce na zemi a je to aj technická chyba. Niekedy skrátka splývajú s terénom a zviditeľnia sa len pri poskočení postavy. A našli by sa aj ďalšie veci, ktoré znepríjemňujú postup.
Demon Skin však baví, i keď nie bez výhrad. Väčšinou podpriemerné známky v hodnoteniach recenzií nekorešpondujú s pozitívnymi ohlasmi komunity na Steame. Svoju úlohu v tom zrejme zohráva aj to, že hra vyšla pod hlavičkou Buka Entertainment a, bohužiaľ, aj v tomto odvetví sa prejavuje protiruská kampaň. Ale môže to byť aj tým, že pri popise hry sa hovorí o Dark Souls štýle, čo ale Demon Skin rozhodne nie je. Ide o plošinovú hack’n slash s dynamickými bojmi, ktorá však neprináša extrémne náročné súboje s bossmi (i keď v menšej miere aj tu potrápia) ani neobsahuje ďalšie charakteristické prvky Souls hier. Ak teda očakávate niečo také, je možné, že nad hrou ohrniete nos. Inak je to ale vcelku fajn rúbanica, ktorá však mohla byť dlhšia a lepšie vyladená.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: BUKA Entertainment / Ludus Future Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|