Ako sa hrá DLC Euro Truck Simulator 2 - Iberia? |
Jazda kamiónom po európskych cestách pokračuje a na rad prišlo Španielsko a Portugalsko. Tu sú naše zážitky spoza volantu.
Hráči Euro Truck Simulator 2 boli posledných päť rokov zvyknutí na každoročné vydávanie nového rozšírenia, ktoré obohatilo mapu o nové oblasti. Minulý rok však došlo k zmene, ako inak, hlavne kvôli pandémii koronavírusu, ktorá limitovala mnohé práce nielen v hernom priemysle. Vývoj ovplyvnil aj nový prepracovaný systém nasvietenia, ktorý prišiel s verziou 1.40. Na prídavok Iberia, teda štáty Pyrenejského polostrova Španielsko a Portugalsko, sme museli čakať o pár mesiacov dlhšie. Vydania sme sa dočkali až v apríli a čakanie stálo za to.
Hoci by sa mohlo zdať, že budete potrebovať aj rozšírenie Vive la France!, opak je pravdou. Je potešiteľné, že SCS Software hráčov neobmedzujú a nenútia ku kúpe rozšírenia Francúzska, ktoré je „bránou“ do Španielska. Stačí vám aj základná mapa, prípadne rozšírenie Italia (Taliansko). Prepojenie je zabezpečené trajektovou dopravou, a tak viete ísť loďou z/do Veľkej Británie a Talianska.
Iberia je doteraz najväčším rozšírením, aspoň čo sa počtu miest týka, tých pribudlo spolu až štyridsaťdeväť. K tomu, samozrejme, tisícky kilometrov nových ciest, prevažne diaľnic. Tvorcovia sa snažili latku kvality opäť posunúť o niečo vyššie, a tak čakajte skvelú úroveň detailov. Novinkou v rámci Euro Truck Simulator 2 je zapracovanie „viewpoint“ funkcie. Tá bola prvýkrát predstavená v rozšírení Idaho pre sesterský American Truck Simulator a umožňuje vám prezrieť si vybrané lokality zo zaujímavejšieho a atraktívnejšieho pohľadu. Je však trochu škoda, že stále absentujú podrobnejšie detaily, napríklad ak ide o most, tak nejaké stručné fakty o ňom.
Moja prvá cesta ma zaviedla rovno do srdca celého polostrova, hlavného mesta Španielska, Madridu. Hranicu medzi Francúzskom a Španielskom pretínajú len dve diaľnice. Kým prechod pri Atlantickom oceáne je trochu nevýrazný, vnútorná strana pri Stredozemnom mori je ovplyvnená Pyrenejami, a tak je hornatejšia a dizajnovo atraktívnejšia. Kým severná časť polostrova sa takmer nelíši od typicky zelenej Európy, čím južnejšie sa vydáte, tým exotickejšie sa budete cítiť.
Podnebný prechod celkom pekne cítiť, krajina sa stáva vyprahnutejšou a pripomína južné štáty v American Truck Simulator. Ďalšia novinka, ktorú máme prvýkrát v Európe, je púšť. Hoci púšť Tabernas nie je taká výrazná a rozsiahla ako púšť v USA, je jediná na kontinente. Toto je asi jediný prípad, kedy sa dá o púšti písať ako o „osviežení“. V prostredí tak nájdeme nové kvalitnejšie textúry ale aj modely vegetácie.
Moju pozornosť takmer okamžite upútali nové prepracované modely mýtnych brán. Ponúkajú viac koridorov, sú užšie a navyše majú vyhradené pruhy pre autá, ktoré sú výškovo obmedzené, takže musíte pekne doprava. Rozhodne treba oceniť, že aj pri takejto „obyčajnosti“ si dizajnéri dali naozaj záležať. Pri množstve koridorov si treba dávať extra pozor na AI ostatných vodičov, niekedy nie je ľahké určiť, do ktorého pruhu chcú ísť.
Po príchode do Madridu som ostal mierne sklamaný. Celé mesto je ako jeden veľký kruhový objazd a dostanete sa len do okrajových častí. Podobne (hoci nie ako kruh) na tom je aj druhé hlavné mesto, portugalský Lisabon. Nie je to tak, že by tieto mestá boli zle spracované, len som pri nich ako „tých hlavných“ očakával viac. V Lisabone to ale pekne kompenzuje skvelé spracovanie oboch významných mostov, ktoré pretínajú rieku Tajo.
Celkovo je celá takmer päťdesiatka miest spracovaná veľmi dobre. Je jedno, či je to malé mestečko alebo veľká metropola. Dizajnéri opäť potvrdili, že majú skvelý cit pre detaily. Veľa miest leží na pobreží alebo blízko neho a prístavy tvoria ich neodmysliteľnú súčasť. Očakávajte množstvo kvalitných modelov budov, centrál firiem (klasické mestské aj rozsiahle farmy), prístavov, ale aj cestnej siete. Nechýbajú moderné stavby ani staršie architektonicky zaujímavé a významné stavby. Mnohé centrály firiem pôsobia lepšie ako kedykoľvek predtým, nové modely sú väčšie, detailnejšie a v niektorých prípadoch aj zložitejšia na parkovanie.
Cestnú sieť tvoria v drvivej miere hlavne diaľnice. Treba teda dávať pozor na komplikovaných diaľničných križovatkách, na ktorých, hlavne na prvý prejazd, môžete trochu tápať. V mestách je to jednoduchšie, aj keď dávno to už nie sú tie staré modely, na ktorých sa krížili dve, tri ulice a to bolo celé mesto. Križovatky v mestách sú pomerne často riešené formou kruhových objazdov a v niektorých prípadoch ich je možno až zbytočne veľa a blízko pri sebe.
Množstvo diaľnic sa dá považovať tiež za hlavné a jediné negatívum nového rozšírenia. Klasické okresné cesty tvoria len pár kilometrov. Diaľnice sú síce rýchlejšie a jednoduchšie, ale aj o niečo nudnejšie. Vďaka tomu treba rátať aj s tým, že na množstve diaľničných križovatiek to bude niekedy pre AI komplikované. Je to starý známy problém, kedy AI občas zazmätkuje a celá doprava sa spomalí, v horšom prípade dôjde ku kolízii. Dá sa to vidieť v podstate na celej mape, ale vďaka hustej sieti diaľnic a diaľničných križovatiek je to na Pyrenejskom polostrove výraznejšie.
Rozšírenie Iberia nám ponúklo hneď dva zaujímavé kontinentálne body. Ten najjužnejší aj najzápadnejší. Dnes už vieme, že v ďalšom rozšírení s názvom Heart of Russia sa pozrieme na opačnú stranu kontinentu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 430
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- V GTA V je aj slovenský obchod zo Žiliny 25
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 89
- LEGO predstavilo novú sériu LEGO F1 formúl 30
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 24
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- RTX 5090 bude mať najväčší čip od Nvidie od roku 2018 138
- Stalker 2 dostane prvý patch nasledujúci týždeň 128 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: SCS Software / SCS Software Štýl: Simulácia / Racing Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|