Vývojári sa sťažujú na prístup Sony k indie štúdiám |
Jeden z vývojárov dnes rozbehol na Twitteri tému správania sa jedného z veľkých konzolových vydavateľov k indie vývojárom. Ďalší sa k nemu pripojili a nemajú práve pozitívne ohlasy. Rozpísal to Forbes a svoje informácie pridalo aj Kotaku.
Všetko to začal Iain Garner, zakladateľ Neon Doctrine, ktoré spravilo hry ako Hazel Sky, Lamentum, Project Althea. Hovorí, že síce spáli mosty, ale musí to povedať. A síce nemenoval Sony priamo, ale keďže povedal, že to nie je platforma s Game Passom, hovorí priamo o nej.
Platform X gives developers no ability to manage their games. In order to get promotion you must jump through hoops, beg and plead for any level of promotion. And a blog is not as good as they think it is.
— Iain Garner (@NeonIain) June 30, 2021
If Platform X doesn't like your game, no fanfare no feature no love.
Hovorí, že platforma neumožňuje vývojárom žiadne manažovanie hier, aby získali promo. Musia ísť cez rôznych ľudí, prosiť. Zároveň Iain hovorí, že blog nie je taký dobrý, ako si Sony myslí. Pritom ak sa Sony vaša hra nepáči, nedostanete žiadne fanfáry, žiadnu prezentáciu a nemôžete nič robiť, aby ste to zmenili.
Wishlisty nemajú na PS žiadny efekt a všetok váš vlastný marketing nič na tejto platforme neznamená. Všetko, na čom záleží, je ich zhodnotenie. Pritom predtým, ako hru vydáte, musíte:
1. Pripraviť hru
2. Dostať sa cez ich neuveriteľne náročný check siahajúci tromi generáciami backend softvéru
3. Pridať trailer špecifický pre túto platformu
4. Napísať blog
5. Pridať formáty pre pre sociálne médiá
Pre 3 a 4 pritom potrebujete account manažéra, a keď sa spýtal, ako ho dostane, povedali mu, že sú pridelení podľa zdrojov. Pritom nikdy neviete, na aký level zdrojov ste priradený.
Nemôžete ani spraviť zľavu k vydaniu bez ich povolenia a to je veľmi obmedzené. Pritom na ostatných môžete, ale táto dostane najhoršiu ponuku. Ale hovorí, že sa netreba báť, môžete byť medzi vybranými hrami, ak si zaplatíte aspoň 25000 dolárov, to je navyše k 30% podielu, ktoré si daná platforma od nich berie. Kotaku tu dodáva, že táto čiastka sa môže vyšplhať do 200000 dolárov.
Teraz, keď je vaša hra na platforme bez akejkoľvek podpory firmy, môžete si myslieť, že už nemáte problém a môžete napríklad synchronizovať zľavu so Steamom a iným. Ale to je chyba. Zľavy sú len na pozvánky a pozvánky sú obmedzené. Úspech hry neznamená, že pozvánku dostanete. Iní vývojári majú podobné skúsenosti.
Platforma je super úspešná a majú parádny hardvér, ale ich backend a procesy sú ako z roku 2000. Nemá šajnu, ako uspieť na tej platforme a oni mu to nepovedia. A aj ak by uspel, hovorí, že ho aj tak môžu podviesť.
Hráčom odkazuje, že ak nejaká hra nebude mať na tejto platforme zľavu, alebo ani na tejto platforme nevyjde, nech sa sťažujú rovno tejto platforme. Hovorí, že na indie vývojárov kašle, ale napriek tomu ich využíva na svoj marketing.
Mike Rose, tvorca Descenders, k tomu napísal, že dôvodom, prečo nevidíme viac takýchto threadov je, že sa to vývojári verejne boja povedať.
There's a thread going round today that lots of people are sharing
— Mike Rose (@RaveofRavendale) June 30, 2021
The reason you don't see more threads like it, is because devs are too worried to say it publicly. But trust me when I say that the vast majority of devs are reading that thread, and nodding their heads violently
Čo sa týka Microsoftu, ďalší vývojár hovorí, že ten veľmi podporuje aj malé hry a promo tam je zadarmo aj na titulnej stránke store.
False. Microsoft has been extremely supportive of Déjà Vu since we launched last year. Had about a week of time on the front page of the store in new releases section and it's currently in the Deals with Gold sale. Besides their cut of the sales, everything from dev kits, getting
— Eric Freeman (@_ericfreeman) June 30, 2021
through cert, inclusion in sales, and being on the front page of the store was free.
— Eric Freeman (@_ericfreeman) June 30, 2021
Pridal sa aj bývalý zamestnanec tejto platformy a hovorí, že ani zamestnanci s týmto všetkým nemohli nič spraviť.
Alright, I'm gonna unfortunately throw my hat in here as well. We **love** our Platform X friends, and I'm former Platform X employee myself, but we cannot move the needle on the platform.
— Matthew White (@matthewmwhite) June 30, 2021
Less than 3% of sales as a company are on PX. https://t.co/WjOTx43OLr pic.twitter.com/yXMsr9srYw
Teraz pracuje v indie vydavateľskej firme a hovorí, že táto platforma je ich najslabšia. Rovno svojim vývojárom hovorí, že tam nemajú čakať predaje. Ešte ako inštalatérska platforma, tak platforma so supervojakom sú lepšie a je horšia ako aj DRM free platforma ako itch. Dodáva, že odpovede na emaily sú v mesiacoch, nevedia, čo sa na tej platforme deje, a devkity im trvalo získať 8 mesiacov napriek tomu, že majú veľa titulov na platforme. V jednom tweete sa pozabudol a rovno napísal PS5. V zásade, ak sa niečo dá vybaviť, všetko trvá dlho a až mesiace.
PX is our worst performing platform, worse than other well-known plumber or supersoldier related video game systems, and also worse than DRM-free sales platforms like Itch, etc.
— Matthew White (@matthewmwhite) June 30, 2021
Last month we made more on Google Admob.
Marketing, analytics, CPM, etc. tools are nonexistent.
Average email responses are in months, not days or weeks. We have no visibility or communication with what is happening at PX.
— Matthew White (@matthewmwhite) June 30, 2021
It took us more than eight months to get kits for PXs hardware, despite having numerous confirmed IPs on the title.
It's impossible to plan launch support, vouchers for Kickstarter backers take months to generate, nobody will answer support emails. We get no store ops opportunities, PS5 featuring and placement is a giant mystery.
— Matthew White (@matthewmwhite) June 30, 2021
Our AM regularly says he'll address them and just doesn't.
I know it seems like I'm jumping on a dogpile, but it's been really difficult to work with our developers telling them straight up not to expect sales on PX.
— Matthew White (@matthewmwhite) June 30, 2021
I'd love to see that change.
Pridal sa aj vývojár Hypnospace, ktorý hovorí, že na playstation platformách nepredali nič v porovnaní s inými veľkými konzolami a aj v porovnaní s itch.io
yeah playstation sucks for indie devs. we've sold like trash on there compared the other big consoles. also we make more sales on itch alone than we do on PS I'm pretty sure.
— Jay Tholen 💿👅💿 (@jaytholen) June 30, 2021
(mike, i'll delete this if you want lol) https://t.co/l9Oz41oo5a
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 323
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >