Metalová FPS Perish chce priniesť poriadnu výzvu |
Len trojica vývojárov už niekoľko rokov pracuje na FPS Perish a teraz nám ju detailnejšie predviedli
FPS je žáner, ktorý sa už dnes zdanlivo nedá robiť v malom. Aj napriek tomu sa do toho stále indie tímy púšťajú a niekedy to dopadne naozaj dobre. Uvidíme, či to bude aj prípad trojice vývojárov zoskupených v štúdiu ITEM42, ktorí pracujú na hre Perish, ktorú nám teraz detailnejšie predviedli. Sami robia všetko - grafiku, hudbu a zvuk a samozrejme píšu aj kód, no vôbec to nevyzerá len na prácu troch ľudí. Inšpirácie sú jasné, je v tom trochu z klasík Quake a Hexen, kooperácia je ako vo Vermintide a variabilitu nepriateľov čerpajú z Dark Souls.
Aj napriek tomu je ale Perish dosť unikátnou hrou. Je založená na príbehu, no ponúka roguelike zážitok pre 4 hráčov, ktorí sa spoločne pokúšajú dostať z očistca. Hra sa výrazne inšpiruje gréckou mytológiou a aj filozofiou, napríklad Platónom, takže prejdete mnohými mytologickými lokalitami, budete bojovať proti mytologickým monštrám a využívať mytologické zbrane.
Hrateľnosť má byť zo začiatku zameraná skôr na melee zbrane a ako kladivá, sekery, ale nájdete tu aj Diove rukavice metajúce blesky, luky a aj netradičné strelné zbrane. Napríklad v Héfaistovej dielni nájdete antickú brokovnicu, no je tu aj puška s nábojmi, ktoré sa od všetkého odrážajú. Zbrane sú pritom viazané na lokality, takže v každej nájdete trochu iné kusy. Vlastnosti a schopnosti si budete vylepšovať kartami, je tu tiež veľa itemov a inšpirácia v Dark Messiah of Might & Magic sa v tomto aspekte nedá skryť. Počítať musíte aj s pascami, ktorých tu bude naozaj veľa a môžu vás stáť život, ale môžete ich aj využiť vo svoj prospech. Akurát ten gunplay v našej prezentácii nepôsobil práve najlepšie a autori by ho ešte mali vyladiť.
S hrou chcú ponúknuť aj poriadnu výzvu a podľa ich slov sa máme pripraviť na to, že budeme zomierať. Života tu totiž nebude nazvyš a to do hry prináša zaujímavý element. Hráte, darí sa vám a zrazu stojí pred rozhodnutím - pokračujem ďalej a posuniem sa v príbehu, pričom riskujem stratu všetkého, čo som doteraz získal, alebo sa radšej vydám do Panteónu, kde peniaze vymením za nové a lepšie vybavenie, no budem musieť začať odznova?
Ak hra už teraz niečím naozaj zaujala, tak je to veľmi slušný metalový soundtrack, o ktorý sa postaral jeden z vývojárov, ktorý aj hrá v metalovej kapele, takže mu je žáner blízky a na hre to je badať. Akcia zatiaľ kolísala, ale atmosféra a hudby na tom boli veľmi dobre. A na akých platformách sa hry dočkáme? Zatiaľ je vo vývoji primárne pre PC a možno neskôr nazrie aj na konzoly, ak to bude dávať zmysel.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Ceny nových grafických kariet sa postupne znižujú 115
- Čeština pre Assassin's Creed Shadows je už dostupná na stiahnutie 49
- Atomfall dostal recenzie 13
- RECENZIA: Atomfall 19
- DOJMY: Commandos: Origins volí taktiku "od fanúšikov pre fanúšikov" 19
- Porovnanie Assassin's Creed Shadows s Ghost of Tsushima 58
- Assassin's Creed Shadows už prekonal milión hráčov 76
- Európska komisia vydala usmernenia pre herné virtuálne meny 122
- Príde tento rok nová God of War hra zasadená do Grécka? 41
- Požiadavky na The Last of Us Part II Remastered 67 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
Vývoj: HandyGames / Item 42 Štýl: Akcia
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|