VOYAGE

VOYAGE

5.8

Kheops Studio patrí spolu s tímom Frogwares medzi herných adaptátorov literatúry Julesa Vernea.

Recenzia na PC verziu

Kheops Studio patrí spolu s tímom Frogwares medzi herných adaptátorov vedeckofantastickej literatúry Julesa Vernea. Ich tituly čerpajú z kníh, opierajú sa o dôležité udalosti, ale výsledok sa od predlohy v mnohom odlišuje. Modifikované príbehy sú alternatívou k tomu, ktorý ste mali možnosť ešte za mladi prežiť na vlastnej koži. Kheops Studio vstupuje do tej istej rieky po druhýkrát. Po neobyčajnom návrate na Tajomný Ostrov (recenzia) vysiela hráčov na cestu. A tá cesta povedie až na Mesiac!

Adventúra VOYAGE: Inspired by Jules Verne, predtým známa pod názvom Journey to the Center of the Moon, nie je inšpirovaná iba Vernem, ale aj predchádzajúcim titulom štúdia Kheops. Na charakteristické črty a silný vplyv Return to Mysterious Island budete často narážať. Znalí RTMI sa okamžite stotožnia s identickým inventárom aj jeho častým upratovaním a triedením tony predmetov, ktorými vás Voyage bude zasypávať. Nebude im cudzie ani ovládanie a navigácia v prostredí. Podobnosti sa netýkajú iba vizuálnej stránky a používania rovnakých herných mechanizmov, autori neváhali použiť recykláciu aj niektorých logických problémov. Problémom Voyage nie je plagiátorstvo, ale to, že hra je málo presvedčivá. Výprava v dutom projektile sa z vážneho pokusu pristáť na Mesiaci, mení na komédiu s postavičkami vystrihnutými ako z karikatúry.

VOYAGE

Vo farebnej záhrade rastú ultrakrikľavé plody
VOYAGE

Tak to sú oni! Žijú na Mesiaci a pľujú!
VOYAGE

Prezrite si poriadne tento destilátor, s ním budete tráviť veľa času

Kniha síce používala typický suchý humor gentlemanov a bola napísaná humornou formou, nikto však nečakal, že mesačná rasa Selenitov bude vyzerať ako kovová Lego figúrka s hlavou mimozemšťana, mimoriadne natiahnutými končatinami a s kvetináčmi na pleciach. Takto si vážnu, inteligentnú rasu, ktorá nás z diaľky sleduje, nepredstavujeme! Nepresvedčivá je aj miestna klíma a divoká extrémne krikľavá flóra, na ktorej experimentoval snáď samotný Dr. Moreau. Takto skutočne vyzerá odvrátená strana Mesiaca? Majstri béčkových adventúr tentoraz šliapli vedľa. Námet spolu s upraveným scenárom hre sedí, ale jej forma je na zaplakanie, pardon na smiech.

Ako to už býva zvykom u Kheops, príbeh predlohy si upravili podľa vlastných predstáv a značne ho prifarbili. V knihe sa trojici v zložení Impey Barbicane, kapitán Nicholl a Michel Ardan nepodarilo pristáť vo vystrelenom dutom projektile na Mesiaci. V hre sa situácia trochu skomplikovala s nedostatkom vzduchu, Barbicane a Nicholl spáchali pre dobro vedy samovraždu a nechali Michela voľne plávať vesmírom až na odvrátenú stranu Mesiaca, kde nakoniec s pomocou hráča pristane. Úvodnú časť, ktorú obsahovalo aj demo, možno označiť za najlepšiu z celej hry.

Ste vystavovaní tlaku zo strany ubúdajúceho kyslíka, alebo prudkého klesania, kedy musíte rýchle konať, inak Michel zomrie. Ak sa tak stane, objavíte sa presne pred miestom, kde hrdina naposledy vydýchol. Ono také hľadanie správneho predmetu medzi desiatkami ďalších, niekedy stojí krk. Už na samom začiatku sa oboznámite s niekoľko záložkovým inventárom, množstvom predmetov, ktoré bez problémov pojme a ich vzájomnou kombináciou. Autori využili jedny z najväčších predností RTMI a tými sú bodovací systém hrania (za každú vyriešenú hádanku, správnu kombináciu predmetov získavate body) a výroba užitočných predmetov niekoľkými možnými spôsobmi. Kombinácie hrajú vo Voyage dôležitú úlohu a z ich množstva sa vám neraz poriadne zatočí hlava.

VOYAGE

Ukážková záložka inventára nevydrží dlho uprataná
VOYAGE

Prvý kohút vo vesmíre
VOYAGE

Pod vplyvom rastlín vidí Michel rôzne veci

Kheops sa tentoraz neulakomili iba na manipuláciu s predmetmi, ale hranie okorenili tradičnými puzzlami, ktoré tak dôverne poznáte zo série Myst. Na pochopenie puzzlov vo Voyage budete musieť študovať drobné piktogramy a preskúmavať prostredie pod vplyvom účinkov mesačných rastlín, čo ich riešenie zbytočne komplikuje. Život Selenitov je úzko spojený s miestnou flórou. Plody čudesných rastlín budete mixovať a klonovať ich medzi sebou. Destiláciou vybraných plodov môžete dočasne upraviť zrak (je vidieť skryté symboly), alebo rýchlosť pohybu hrdinu. Aj keď sa to môže zdať zábavné, tak pri 50tej kombinácii krikľavých plodov, naháňaní sa za zeminou a vyrábaní sadeníc, vás humor prejde.

Obtiažnosť puzzlov nie je vysoká, stačí, ak pochopíte základné mesačné farby, hierarchiu jednotlivých rastlín a zistíte, ktoré plody obľubujú Seleniti. Ak im nebude chutiť, tak vás opľujú (doslova). Sliny sú však ďalším predmetom do rozsiahlej zbierky a vy sa tak pomaly, ale isto strácate v záplave predmetov. Nakoniec vám nezostane nič iné, len siahnuť po metóde používania všetkého na všetko. Hra s veľkým počtom predmetov a kombinácií zavádza a stáva sa miestami nelogickou, čo mnohých hráčov isto odradí.

Voyage chýba spád, niečo čo by vás ťahalo neustále dopredu. Po pristátí a prvom kontakte s mesačňanmi vás chuť na objavovanie prejde. Ak si k tomu pridáte nízku presvedčivosť, tak hra nemá šancu zaujať široké masy, ale iba určitý okruh ľudí. Aby som len nehanil, tak musím uznať, že podávanie príbehu pomocou statických žltých skíc má šmrnc a k hre sa veľmi hodí. Autori dokázali, že séria obrázkov so zaujímavým hlasom rozprávača niekedy povie viac ako niekoľkominútová renderovaná sekvencia. Horšie je to však s panoramatickými obrazovkami, z ktorých život vyprchal úplne, presne ako z mesačnej krajiny. To je však daň za predrenderované pozadia. Postáv si v hre veľa neužijete a po väčšinu hry budete odkázaní sami na seba. Príjemne prekvapila zvuková stránka Voyage. Počas hrania vám budú znieť nevtieravé skladby a narazíte aj na autentické zvuky.

VOYAGE

Zoznam kombinácií počas hry utešene narastá
VOYAGE

Znaky a piktogramy si treba poriadne všímať, neraz sa v nich skrýva riešenie
VOYAGE

Podávanie príbehu pomocou statických obrazoviek je štýlové

Kheops sa vracia s Voyage k podivnostiam typu Crystal Key II. Hráč sa ocitá v neznámom svete, s ktorým sa ťažko stotožňuje a musí v ňom riešiť logické hádanky, aby sa dostal späť na Zem. Teraz už len treba pevne dúfať, aby autori nedomrvili hru o géniovi Leonardovi DaVinci.


napísal spacejunker 4.11.2005
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
5.8
Ohodnotiť
VOYAGE
+ nelineárny postup
+ podávanie príbehu
+ niektoré logické hádanky
- nepresvedčivé dobrodružstvo
- vyššia obtiažnosť
- prílišná prekombinovanosť môže byť prekážkou
Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: CPU 800 MHz, 64 MB RAM, 64 MB VGA
Doporučená konfigurácia: CPU 1 GHz, 128 MB RAM, 64 MB VGA


RECENZIE HRÁČOV
PC

Vývoj: The Adventure Company / Kheops Studios
Štýl: adventúra
Dátum vydania:  2005
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29262)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk