SEED OF LIFE |
SEED OF LIFE |
Unity engine má veľa nástrojov, ktoré umožnia aj malým štúdiám vytvoriť titul, aký sa donedávna spájal iba s veľkými firmami. V Seed of Life sa to autorom darí skutočne veľmi dobre, nakoľko po grafickej stránke sa hra nemá za čo hanbiť. Štvorhodinová puzzle adventúrka vás vyšle nájsť semeno, oživujúce umierajúce hviezdu. Napriek kreatívnemu spojeniu moderných technológii a primitívnej stredovekej spoločnosti však nedokáže poprieť fundamentálne chyby v podobe game-breaking bugov, dier v príbehu či nedotiahnutých mechanikách.
Zvláštnou atmosférou vás privíta už hlavné menu, kde vaša drobná postava hľadí na obrovskú modrú hviezdu. S jej pôvodom vás hneď po štarte hry oboznámi úvodná prestrihová scéna a taktiež vykreslí zápletku, podľa ktorej spomínaná hviezda ničí vašu planétu Lumia. Jediné čo by mohlo umierajúcej hviezde dodať novú životnú energiu, a tak predísť zničeniu rozpadajúcej sa planéty, je práve semeno života. Ako by toho nebolo málo, Lumium, ktoré je životnou energiou všetkého a prúdi aj v žilách planéty Lumie, kradne z vášho domova mimozemská vyspelá rasa Namuriani. Preto sa vaša postava Cora, každý deň vidiac viac skazy vo svete, rozhodne vydať von z bezpečia domova, kde býva so svojim čarodejne vyzerajúcim deduškom a nájsť spomínané semeno. Deduško sa však v noci vytratil, takže zachránenie planéty zostáva iba na vás.
Krásna grafika, s veľmi dobrým a atmosférickým nesvetlením šíriacim sa z mihotajúcich sa sviečok, vás v prvom momente skutočne zaskočí. A ešte viac mňa osobne zaskočil jediný rušivý element celého vizuálu, a to samotná hlavná postava. Cora svojím art štýlom akoby vytrhnutá z animáku, mi akosi nezapadala do grafickej podoby zvyšku hry. Rovnako rušivo pôsobili jej neustále pootvorené ústa, ktoré celému výzoru uberali zopár IQ bodov. Avšak sympatický hlas a kvalitne zvládnuté repliky spravili z Cory celkom prijateľnú osôbku i keď trpela samovravou a komentovania činností, ktoré plánuje vykonať.
Keď sa vymotáte z chalúpky uprostred malebného kaňonu, hra vám predstaví okolitý svet, ktorý vás - ak ste ako ja hrali Fabble sériu - nachvíľu privedie na myšlienku, že sa Fable 4 stalo skutočnosťou. Aspoň spočiatku.Stačí vám pohľad na futuristickú bariéru a mimozemské kamene okolo domčeka a táto ilúzia okamžite mizne. Práve v tejto menšej začiatočnej oblasti sa naučíte, že fialové kamene vsadené v akýchsi mimozemských stojanoch, sú veľmi dôležité pre ďalšie pokračovanie hrou. Budete ich musieť totiž zozbierať čo najviac a následne poukladať do kamenných altánkov, ktoré vás vždy po ich vložení a vyriešení krátkeho rotujúceho puzzle obdarujú novou schopnosťou.
Nepriateľská mimozemšťanka Nar, ktorá z nepochopiteľných dôvodov začne s vami komunikovať, vám zhodí balíček z obrovskej vesmírnej lode prelietajúcej nad planétou. Táto špeciálna kapsula obsahuje talizman, ktorý sa pripne na váš chrbát a stane sa ukazovateľom číselnej hodnoty vášho Lumia a života. Okrem toho je tu aj minimalistické ozdobné UI, ktoré zobrazuje váš stav v ľavom hornom rohu a je v súlade so zvyškom hry. Avšak tento talizman nebude slúžiť iba ako chrbtová ozdoba, ale taktiež bude v sebe udržiavať žiarivé esencie vašich šiestich, progresom získaných schopností. Tie budú používaním konzumovať Lumium a vy tak budete nútení si ho opätovne dopĺňať.
Lumium prúdi celou planétou, a preto sa všade po okolí budú nachádzať veľké, žiarivé oranžové rastliny, ktoré budú mať viacero funkcií. Jednou z nich je práve doplniť chýbajúce Lumium a v neposlednom rade vám taktiež ochranná bariéra v ich okolí poskytne ochranu pred drsným svetom. Planéta je totiž v stave neustáleho rozpadu spôsobeného umierajúcou hviezdou, a preto stráca nevyhnutné Lumium. Taktiež sa v istých oblastiach nachádza temnota, čerpajúca z vás enormné množstvo života aj Lumia.
Toto všetko má potom za následok, že kedykoľvek Cora vykročí z bezpečia kamenných altánkov, ktoré vás okrem obdarovania schopnosťou obdarujú aj životom a Lumiom, bude jej ubúdať zdravie. Preto je každé putovanie svetom veľmi stresujúcou udalosťou a vy musíte byť neustále v pozore a využívať svoje zdroje efektívne. Altánky budú zároveň slúžiť ako checkpointy, kedykoľvek sa k nim priblížite a inú formu ukladania v hre nehľadajte.
Hľadanie altánkov bude dôležité nielen pre ukladanie, ale aj preto, že šesť z nich obsahuje špeciálne schopnosti. Sú medzi nimi špeciálne videnie, liečivá schopnosť, šprint, magnetická schopnosť, telekinézia a osvetlenie. Všetky tieto talenty sú poháňané Lumiom, a preto je čo najväčší objem tejto magickej látky veľmi potrebný.
Špeciálne videnie získate ako prvé a s jeho pomocou môžete vidieť skryté levitujúce platformy využívané pri preskakovaní cez akúkoľvek priepasť alebo na presun niekde vysoko v oblakoch. Avšak taktiež vám odhalí, koľko Lumia potrebujete na otvorenie špeciálnych bunkrov či monumentov. Takto budete nútení neustále rozširovať svoj maximálny objem použiteľného Lumia. To v spojení s neustálym uberaním životov tvorí napätú, dobre-motivujúcu atmosféru, ktorá vás donúti neustále sa hýbať. Tempo však približne v polovici hry stagnuje.
Potom príde na rad zdravie doplňujúca schopnosť a taktiež šprint. Šprint vám okrem rýchlejšieho presunu po mape umožní po rozbehu doskočiť ďalej. Dovolí preskočenie väčších medzier medzi plošinami či priepastí, ktoré sa predtým zdali nezdolateľné. Toto všetko v podstate eliminuje vonkajšie hrozby, ak máte dostatok Lumia. Vývojári sa to snažia balansovať menším počtom checkpointov, čo dosť často vedie iba k väčšej frustrácii z hlavolamov.
Okrem platformovania vás čakajú aj skákacie puzzle, kde budete musieť pomocou magnetických a telekinetických schopností najskôr usporiadať plošiny a následne ich preskákať. Občas aj s časovým obmedzením, kedy platformy vyletia na strop a vy tak musíte všetky nanovo poukladať. Tu prichádza najväčšia frustrácia, a to najmä vďaka prepadom snímkovania počas týchto častí. Na konci skoku preto skončíte bežne v lávovom jazere. A keď sa tento problém spojí s absenciou checkpointov a iritujúcim usporiadaním prvkov hlavolamu, máte chuť stlačiť alt+F4. O poslednej schopnosti sa ani neoplatí hovoriť. Osvetlenie pomocou žiarivej gule krúžiacej okolo Cory využijete len na jednom mieste v hre.
Jediný druh nepriateľov predstavujú malí levitujúci a v kruhu sa točiaci modrí mimozemšťania, ktorí neustále držia hliadku nad dráhou okolo náhodného kameňa. Okolo každého sa nachádza červený kruh, ktorého prekročenie vyprovokuje útok spotrebovávajúci vaše Lumium aj život. Avšak na odrazenie otravného, modrého „Alzáka" vám stačí zopárkrát postláčať tlačidlo a ten sa po krátkom šoku vráti do svojho krúžiaceho štádia. Škoda, že si tieto jednoliate príšerky v hre prezriete maximálne dvakrát. Okrem Alzákov sme sa v jednej väčšej oblasti dočkali aj iných nástrah, napríklad v podobe červivých rastlín, ktoré vysávali život alebo toxických bazénikov či lávových riek a jazier.
Seed of Life vie byť frustrujúcim zážitkom najmä vďaka bugom, ktoré vám nedovolia dostať sa cez neviditeľné steny, lagom zhadzujúcim vás z platforiem alebo dlhým prechádzkam od posledného checkpointu. Avšak s novými schopnosťami je tento koncept stále zábavný a krátka herná doba taktiež pomáha tomu, že hra sa nezdá byť repetitívnou. Coru si ako postavu ľahko obľúbite aj napriek jej odlišnému grafickému štýlu alebo nadmernej samovrave. Celý príbeh sa síce točí okolo semena života, avšak o ňom sa dozvedáme iba veľmi útržkovito. Svet predsa len pôsobí unikátne a zaujímavo, preto by nebolo na škodu porozmiestňovať aj zopár textov, ktoré by objasnili pozadie tejto fantázie.
Napriek všetkým nedostatkom, či už v podobe spomínaných lagov, bugov či príbehovej časti, je Seed of Life peknou hrou. Krátka herná doba prospieva, aspoň sa nikdy nebudete nudiť ani mať pocit, že sa obsah opakuje. Putovanie po pestrom svete je dobre vyvážené mechanikami ubúdania života, hľadania nového Lumia a neustálou nutnosťou hýbať sa. Chýba však variabilita nepriateľov alebo aspoň by sa mali vyskytovať častejšie.
Putovanie v hre vie byť občas mätúce, keďže nie sú veľmi jasne určené hranice sveta, kde môžete vyskočiť a kde nie, a preto som mal dosť často pocit, že som bariéru jednoducho obišiel vlastnou cestičkou bez toho, aby som musel hľadať spôsob ako sa cez ňu dostať. Na konci je naznačené potenciálne pokračovanie, tak uvidíme čo si pre nás vývojári nachystajú. Dúfajme, že sa drobné dobrodružstvo napriek istým nedostatkom v dave nestratí. Seed of Life má totiž originálne nápady, na ktorých by sa dalo stavať aj ďalej.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: Leonardo Interactive / MadLight Štýl: Adventúra / RPG
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|