OPF: Elite pridlhý vývoj, Virtuálne bojisko 2 |
České štúdio Bohemia Interactive po dlhých rokoch dokončilo konverziu svojej úspešnej taktickej akcie Operation Flashpoint, ktorá sa v týchto dňoch už predáva vo verzii pre konzolu Xbox. Prečo vôbec tak dlho trval vývoj portu a niečo zo zákulisia produkcie hovorí Paul Statham v rozhovore pre server Eurogamer.net. Bolo veľmi ťažké prinútiť herný kód, ktorý vyžadoval viac ako 256 MB RAM v prípade PC verzie, aby chodil ako hodinky na 64 MB RAM v Xboxe pri zachovaní všetkých vychytávok hry. Statham chytro dodáva, že mohli vyrukovať s orezanou verziou, ale nespravili tak kvôli veľkému zápalu a láske k hre.
Vývojári zápasili aj s požiadavkou zo strany vydavateľa (Codemasters), aby hra bežala na určitom framerate. Počas dlhých rokov sa prepísala grafika (pribudol do hry realizmus, život v prostredí...) a určitými zmenami prešli aj kompletne všetky zvuky. V konečnom dôsledku má konzolová verzia všetko, čo verzia pre PC. Nemuselo byť nič obetované, ani orezané (samozrejme okrem prispôsobovania ovládania gamepadu a rozlíšeniu TV). Kozmetickú zmenu možno nájsť aj v ponuke obtiažností, ktorá sa z dôvodu prispôsobenia mainstreamu rozrástla z pôvodných dvoch volieb na štyri (Rookie, Regular, Veteran a Mercenary).
Operation Flashpoint: Elite obsahuje okrem kampane Cold War Crisis aj odomykateľný datadisk Resistance, nezabudlo sa na editor a rozsiahly multiplayer v módoch (CTF, DM, TDM, Sector Control, Hold Location a Co-Op) až pre 30 hráčov v závislosti od vybraného režimu a hlavne pripojenia na server. OPF: Elite si nevedie zle ani v prvých recenziách (priemer), kde sa hodnotenie pohybuje od 50% až po 90%.
Čo bude ďalej? V prípave je pokračovanie Operation Flashpoint 2 (s vysokou pravdepodobnosťou neponesie tento názov) a taktická akcia Armed Assault, obe pre PC. Austrálska pobočka usilovne pracuje na zdokonaľovaní svojho virtuálneho trenažéra Virtual Battlespace, ktorý sa koncom budúceho roka dostane na trh vo verzii 2. VBS2 (obrázky v galérii) bude nadväzovať vychádzať z armádneho trenažéra VBS1, ktorý využíva USMC či austrálska armáda. VBS2 by mal poskytovať viacej flexibility a škálovateľnosti ako predchodca, čo ho predurčuje na široké použitie, od jednoduchej simulácie v mestskom prostredí pre malé tímy, cez komplikované a početné boje niekoľkých tímov, až po vizualizáciu terénu alebo simulácie nešťastí. VBS2 bude bežať na engine Real Virtuality s novým systémom streamovania. Prostredia môžu mať rozlohu až 100 x 100 km s tonou objektov (domy, bujná vegetácia (kymácajúca sa tráva, stromy), okolitý život (chrobáky, vtáci)).
VBS2 vylepšuje aj multiplayer (pripájanie sa do už začatého tréningu), nástroje pre administrátora, pridáva penetráciu objektov a dokonca aj zničiteľné budovy. S editorom Visitor 3 je možné vytvoriť vlastné scenáre alebo modelové situácie. Bohemia bude aj po vydaní VBS2 podporovať VBS1.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 358
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75 zobraziť viac článkov >
Xbox
Vývoj: Codemasters / Bohemia Interactive Štýl: Akcia / Taktická Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|