Microsoft si priznal chybu so zatvorením Lionheadu |
Microsoft svojho času ešte nevedel manažovať odkúpené štúdiá a priznáva, že robil chyby.
Microsoft svojho času ešte nevedel manažovať odkúpené štúdiá a priznáva, že robil chyby. Hlavne chybu spravil s Lionheadom, ktorého zatvorenie označil ako svoj najväčší prešľap. Poučili sa z toho a využil to pri svojich ďalších odkúpeniach, pri ktorých sa už nesnažil štúdiám určovať, čo majú robiť a nechával im voľnosť.
Konkrétne v aktuálnom Xbox dokumente spomenuli:
„Lionhead sme získali v roku 2006 a v roku 2016 sme ho zatvorili,“ povedala Sarah Bond. „O pár rokov neskôr sme sa nad tým zamysleli a spýtali sme sa, čo sme sa naučili a ako neopakovať rovnaké chyby."
Doplnil to Phil Spencer, ktorý už tlačí novú aktuálnu filozofiu: „Získate štúdio preto, v čom sú jeho vývojári teraz skvelí a vašou úlohou je pomôcť im urýchliť to, čo robia, a nie aby oni vám urýchlili to, čo robíte.“
Lionhead však nebol jediným veľkým zatvorením. Ak si pamätáte, zatvorili aj Ensemble štúdio, ktoré vyvíjalo Age of Empires sériu. Zavreli ho po dokončení Halo Wars v roku 2008. A dôvod bol jednoduchý, v Microsofte chceli udržať štúdiá v rastúcej krivke ziskov a Ensemble nezarábalo.
Zo straty oboch štúdii sa dosť dlho spamätávali a aj preto Age of Empires IV vyšlo až teraz, ako aj preto, že nové Fable sa do vývoja dostalo len nedávno.
Na druhej strane zatvorenie Lionheadu ťažko dopadlo aj na Petra Molyneuxa, ktorý sa najnovšie dal na zvláštne cestičky vývoja hier s NFT predajom vecí.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové zľavy na Alze boli spustené 26
- Prvý pohľad na Matta Damona v Nolanovom The Odyssey filme 67
- Porovnanie Kingdom Come Deliverance II a Red Dead Redemption II 89
- GeForce RTX 5070 Ti dostala recenzie 156
- RTX 5070ti karty sú už v predaji 200
- DOJMY: Gothic 1 Remake 30
- Dodávky RTX 5090 budú vraj čoskoro vysoké, scalperi zaplačú 93
- Druhá séria The Last of Us už má dátum premiéry a aj sériu posterov 52
- Microsoft predstavil kvantový procesor Majorana 1 45
- Hogwarts Legacy zhŕňa dva roky hrania 47 zobraziť viac článkov >