Microsoft si priznal chybu so zatvorením Lionheadu |
Microsoft svojho času ešte nevedel manažovať odkúpené štúdiá a priznáva, že robil chyby.
Microsoft svojho času ešte nevedel manažovať odkúpené štúdiá a priznáva, že robil chyby. Hlavne chybu spravil s Lionheadom, ktorého zatvorenie označil ako svoj najväčší prešľap. Poučili sa z toho a využil to pri svojich ďalších odkúpeniach, pri ktorých sa už nesnažil štúdiám určovať, čo majú robiť a nechával im voľnosť.
Konkrétne v aktuálnom Xbox dokumente spomenuli:
„Lionhead sme získali v roku 2006 a v roku 2016 sme ho zatvorili,“ povedala Sarah Bond. „O pár rokov neskôr sme sa nad tým zamysleli a spýtali sme sa, čo sme sa naučili a ako neopakovať rovnaké chyby."
Doplnil to Phil Spencer, ktorý už tlačí novú aktuálnu filozofiu: „Získate štúdio preto, v čom sú jeho vývojári teraz skvelí a vašou úlohou je pomôcť im urýchliť to, čo robia, a nie aby oni vám urýchlili to, čo robíte.“
Lionhead však nebol jediným veľkým zatvorením. Ak si pamätáte, zatvorili aj Ensemble štúdio, ktoré vyvíjalo Age of Empires sériu. Zavreli ho po dokončení Halo Wars v roku 2008. A dôvod bol jednoduchý, v Microsofte chceli udržať štúdiá v rastúcej krivke ziskov a Ensemble nezarábalo.
Zo straty oboch štúdii sa dosť dlho spamätávali a aj preto Age of Empires IV vyšlo až teraz, ako aj preto, že nové Fable sa do vývoja dostalo len nedávno.
Na druhej strane zatvorenie Lionheadu ťažko dopadlo aj na Petra Molyneuxa, ktorý sa najnovšie dal na zvláštne cestičky vývoja hier s NFT predajom vecí.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila nové zľavy 29
- Elon Musk podvádzal v Path of Exile 2 hre, a keď ho Asmongold odhalil, reagoval ak 95
- Prvý pohľad na Nintendo Switch 2 153
- Aké sú vylepšenia výkonu RTX50 grafík oproti RTX40 generácii bez frame generation? 179
- Dizajn PS6 čipu je vraj už hotový 182
- TikTok bol v USA vypnutý 201
- RTX 5080 karty sa už objavujú v zoznamoch eshopov 107
- Článok: Najlepšie hry roka 2024 40
- AMD RX 9070 a RX 9070 XT karty sa objavili v ďalšom obchode aj s cenami 42
- DOJMY: Sid Meier’s Civilization VII 21 zobraziť viac článkov >