Microsoft si priznal chybu so zatvorením Lionheadu |
Microsoft svojho času ešte nevedel manažovať odkúpené štúdiá a priznáva, že robil chyby.
Microsoft svojho času ešte nevedel manažovať odkúpené štúdiá a priznáva, že robil chyby. Hlavne chybu spravil s Lionheadom, ktorého zatvorenie označil ako svoj najväčší prešľap. Poučili sa z toho a využil to pri svojich ďalších odkúpeniach, pri ktorých sa už nesnažil štúdiám určovať, čo majú robiť a nechával im voľnosť.
Konkrétne v aktuálnom Xbox dokumente spomenuli:
„Lionhead sme získali v roku 2006 a v roku 2016 sme ho zatvorili,“ povedala Sarah Bond. „O pár rokov neskôr sme sa nad tým zamysleli a spýtali sme sa, čo sme sa naučili a ako neopakovať rovnaké chyby."
Doplnil to Phil Spencer, ktorý už tlačí novú aktuálnu filozofiu: „Získate štúdio preto, v čom sú jeho vývojári teraz skvelí a vašou úlohou je pomôcť im urýchliť to, čo robia, a nie aby oni vám urýchlili to, čo robíte.“
Lionhead však nebol jediným veľkým zatvorením. Ak si pamätáte, zatvorili aj Ensemble štúdio, ktoré vyvíjalo Age of Empires sériu. Zavreli ho po dokončení Halo Wars v roku 2008. A dôvod bol jednoduchý, v Microsofte chceli udržať štúdiá v rastúcej krivke ziskov a Ensemble nezarábalo.
Zo straty oboch štúdii sa dosť dlho spamätávali a aj preto Age of Empires IV vyšlo až teraz, ako aj preto, že nové Fable sa do vývoja dostalo len nedávno.
Na druhej strane zatvorenie Lionheadu ťažko dopadlo aj na Petra Molyneuxa, ktorý sa najnovšie dal na zvláštne cestičky vývoja hier s NFT predajom vecí.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 285
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 95
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >