Aké podcasty sme priniesli v roku 2021? |
Obzrite sa za zaujímavými témami, ktoré sme v tomto roku spracovali formou podcastov
Obzrite sa spolu s nami za zaujímavými témami, ktoré sme v tomto roku spracovali formou podcastov. Do každého podcastu sme sa vždy snažili pozvať naozaj zaujímavých hostí, ktorí majú s danou témou bohaté skúsenosti, keďže my vám v podcastoch chceme ponúknuť niečo viac - hlbší pohľad, rozhovor priamo k veci a s ľuďmi, ktorých sa to týka.
Celkovo sme tento rok priniesli 10 podcastov na rôzne témy, akurát jeden bol taký dlhý, že sme ho museli rozdeliť na dve časti.
Súčasný esport a FPS akcia 9 to 5
Štúdio Red Hill síce sídli vo Fínsku, ale asi vás prekvapí, že v ňom pracuje kopa skúsených vývojárov z Česka a Slovenska. Miloš Jeřábek je jedným z nich. Pracoval na Mafii 2, Quantum Break alebo World of Tanks, no potom sa rozhodol ísť indie cestou a výsledkom bude netradičná kompetetívna free to play multiplayerovka Nine to Five. Miloš nám hru priblížil a zároveň sme sa bavili aj o jej esportových ambíciach.
5G - možnosti, rýchlosti a hoaxy
Mišo Korec je nielen naším externým redaktorom, ale hlavne hovorcom slovenského Telekomu. Keďže sa aj u nás v tomto roku začali pomaly rozbiehať 5G siete, porozprávali sme sa s ním o tom, čo môžu znamenať pre rozvoj technológií a aj hry. S ich rozvojom prišli však aj hoaxy, ktorým sa bohužiaľ na Slovensku darí ako hubám po daždi, takže sme sa dotkli aj tejto témy a rovno sme niektoré z nich vyvrátili.
Slovenská stopa v The Last of Us 2 a hranie pre nevidiacich
The Last of Us Part II je síce už staršia hra, ale v tomto roku sa nám v nej spojili hneď dve zaujímavé témy. Pracovala totiž na nej nadaná slovenská výtvarníčka Mária Zborovská, ktorá vytvárala koncepty pre prostredia v hre. Okrem toho sme sa porozprávali aj s nevidiacim hráčom Lukášom Hosnedlom z 4sensegaming, ktorý nám priblížil, ako môžu hráči s týmto hendikepom vôbec hrať hry. Pričom sa nemusia spoliehať len na hry špeciálne pripravené pre nich, ale aj mainstream hry sa stávajú inkluzívnejšie, čoho dôkazom je práve táto hra.
Mortal Kombat a filmy podľa hier
Tento rok do kín prišiel nový Mortal Kombat film. Séria ožila po naozaj dlhej prestávke a navyše film nedopadol úplne najhoršie. Pri tejto príležitosti sme dali dokopy chalanov píšucich o filmoch a prešli sme si históriu filmových adaptácií hier. Vybrali sme niekoľko tých kvalitných, zasmiali sme sa na kope príšerných, ktoré bohužiaľ stále prevažujú. Trošku sme už nazreli aj do budúcnosti, lebo nás toho čaká naozaj dosť.
Umelá inteligencia, jej vývoj a využitie v hrách
Marek Rosa je vývojár zo Slovenska, ale pracujúci v Prahe. Mnohí ho poznajú ako zakladateľ a riaditeľ štúdia Keen Software House, ktoré určite poznáte najmä vďaka sandboxovému hitu Space Engineers. Okrem toho má ale aj spoločnosť GoodAI, ktorá pracuje na rozvíjaní technológií umelej inteligencie. Mareka sme sa tak pýtali hlavne na to, ako je na tom v súčasnosti umelá inteligencia, či dokáže sama vytvárať hry, no a nemohli sme obísť ani otázku toho, kedy vytvoríme Skynet.
Battlefield 2042 a realita
Nová časť Battlefield série posunula zasadenie do vojny v neďalekej budúcnosti. Predstavenie novej hry naozaj zaujalo a my sme si na jeho rozobranie pozvali naozaj špeciálneho hosťa. Pridal sa k nám Ivan Šulgan, dôstojník Ozbrojených síl Slovenskej republiky, ktorý už má na konte niekoľko misií, pracuje s vojenskou technikou, takže sme sa bavili hlavne o tom, v akej miere Battlefield 2042 zodpovedá realite a či sa v blízkej budúcnosti dočkáme nasadenia techniky, ktorú nám prezentuje hra.
Knihy podľa hier
Jindra Skeldal na jeseň dokončil svoju knižnú fantasy tetralógiu Brány Skeldalu, ktorá vychádza z rovnomennej hernej série. Tá bola známa najmä v 90. rokoch a časť jej deja sa presunula aj do kníh. Porozprávali sme sa s ním o tom, ako vlastne prebieha proces adaptovania hernej série do knižnej podoby a prečo sa na túto cestu vôbec vydal. No a pridal sa aj náš Saver. Možno to neviete, ale tiež napísal knihu na základe vlastnej hry Biosector a v knižnej sérii bude pokračovať.
O adventúrach s Amanita Design a ARTillery
Klasické point and click adventúry patria medzi moje najobľúbenejšie žánre a je skvelé, že sa im stále venujú rôzne štúdiá. Niektoré máme aj v našom regióne, takže sme sa spýtali na to, čo je nové a ako napreduje ich tvorba. Za už celosvetovo známe štúdio Amanita Design nám odpovedal jeho zakladateľ Jakub Dvorský, slovenské štúdio ARTillery zastupoval Marek Hlavatý, ktorý nám povedal viac o pripravovanej adventúre Catie in Meowmeowland.
20 rokov Xboxu
Microsoft tento rok oslavoval a to vo veľkom. Xbox značka je totiž na trhu už 20 rokov a spolu s ňou aj Halo. Pri tejto príležitosti sme sa porozprávali s Marekom Fedorovom a Rišom Fridom, ktorí na Slovensku v Microsofte pracovali a veľa toho s Xboxami preskákali. Prezradili zákulisné informácie, priblížili launchovanie Xbox konzol na Slovensku a vyjadrili sa aj k najnovšej generácii, ktorá je tu s nami teraz už rok.
S Wargamingom o World of Tanks
Náš posledný tohtoročný podcast som pripravoval naozaj dlho kvôli zaneprázdnenosti našich hostí, no nakoniec všetko klaplo a prizvali sme si aj zástupcu hráčov. Veľká časť vývoja multiplayerového hitu World of Tanks už prebieha v Prahe, čo nám dáva lepšiu možnosť nazrieť pod pokrievku vývoja. PR zástupca Karel Drda a development lead World of Tanks Michal Bartoň nám povedali, čo všetko už má hra za sebou a trochu nazreli aj do budúcnosti. Svoje postrehy pripojil hráč Artas.
Ak vás naše podcasty zaujali, YouTube nie je jediné miesto, kde ich môžete počúvať. Nájdete ich aj na ďalších platformách:
- Na Spotify nás nájdete tu.
- Na Google Play podcast nájdete tu.
- Na Apple podcasts nájdete tu.
Tento rok nahrávame ešte jeden podcast, ale vypočujete si ho až v budúcom roku. Zameriame sa v ňom na tému kybernetickej bezpečnosti, pričom nám bude odpovedať odborník s kopou skúseností. Ak máte nejaké otázky, môžete ich napísať do diskusie.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Mega zľavy začínajú 39
- Sector vám želá veselý Silvester a šťastný Nový rok 83
- Objavil sa záber z preview verzie GTA VI priamo z kancelárií Rockstaru 23
- Hry v roku 2025 88
- Spotreba RTX 5080 a RTX 5090 upresnená 187
- Január do PlayStation Plus prinesie veľké mená 43
- Čínska firma predstavila dosku s 1500W 50-pinom, aby PC nepotrebovalo žiadne káblo 31
- Fanúšikovský NFS Underground 2 remake na Unreal engine 5 dostal demo 40
- Prvá cenovka RTX 5080 grafiky z obchodov ukazuje cenu a naznačuje DLSS4 212
- Filmy a seriály v roku 2025 40 zobraziť viac článkov >