FIGHTS IN TIGHT SPACES |
FIGHTS IN TIGHT SPACES |
V marci sme si vyskúšali rozpracovanú bitkársku hru v ťahovom režime, ktorá ukázala svoj potenciál. Teraz sa už údery rozdávajú naplno v dokončenom produkte, a tak sme sa opäť v úlohe agenta zo sekcie 11 vydali do boja proti násilníckym gangom. V saku a kravate, bez ťažkej výzbroje, ale s natrénovanými údermi a kopmi. Lebo niekto predsa poriadok nastoliť musí.
Základ hry sa v zásade nezmenil, ale tvorcovia rozšírili jej možnosti, pridali nové karty, na základe ktorých vykonáva postava pohyby a útoky, priviedli nové typy nepriateľov. Vyberiete si čiernu siluetu svojho agenta a ide sa na vec. Pred vami je šesť misií, vrátane tréningu, ktoré sa postupne odomykajú po zavŕšení tej predošlej. Každú misiu tvorí sieť miestností, ktoré sa na viacerých miestach rozvetvujú a môžete si tak vybrať líniu, ktorá vám najviac vyhovuje.
Najbežnejšie sú bojové miestnosti, kde používate svoj balíček z predvoleného setu pri štarte hry, prípadne náhodne zostavený. Karty v balíčku obsahujú údery, kopy, bloky, chmaty, uhýbacie manévre aj bežné pohyby, ktorými sa posúvate po interiéri. Obvyklým cieľom je spacifikovanie všetkých protivníkov a vo finále misie bossa, ale sú tu aj iné, väčšinou nepovinné zadania. Tie sa oplatí plniť, lebo za ne dostávate bonusy, napríklad finančnú prémiu, zvýšenie celkového zdravia a podobne. Takže treba zobrať tašku s materiálmi, ochrániť veľvyslanca, či len vykonať určité kombo.
Väčšinou na vedľajšie ciele máte limitovaný počet kôl a ak sa vám to nepodarí, nič navyše nedostanete. Nijako to však neovplyvní hlavnú úlohu, s ktorou sa ponáhľať nemusíte a radšej si treba premyslieť každý krok. Bežne totiž okolo vás stoja traja - štyria chlapi, prípadne aj ženy, čo vás chcú umlátiť k smrti. A to ešte pribúdajú posily. Iba vhodným používaním balíčka dokážete nad touto presilou vyhrať. Pritom je treba logicky uvažovať a kalkulovať s ohraničeným priestorom v miestnosti, silnými aj slabými stránkami nepriateľov a vlastnosťami kariet.
V každom kole máte tri body hybnej sily momentum a dostanete niekoľko náhodných kariet z vášho balíčka. Použitie karty stojí jeden alebo viac bodov, ale občas sú aj voľné, bez investícií, alebo špeciálne karty použiteľné až po navýšení komba. Okrem priameho ničenia zdravia pri zásahu viete súperom spôsobiť aj krvácanie, takže ešte strácajú trochu života aj v ďalších kolách.
K bojovým a pohybovým pritom teraz pribudli aj dočasné karty so zraneniami, ktorými síce môžete ublížiť protivníkovi, ale uberajú aj z vašej vitality. Pri niektorých aktivitách môžete, alebo priam musíte využiť štruktúru prostredia. Takže sa napríklad dá protivník vykopnúť dverami z miestnosti alebo cez zábradlie, čím je okamžite eliminovaný, avšak rovnako v prípade nepozornosti dopadnete aj vy. Alebo určitý kop vyžaduje odrazenie od steny a, samozrejme, keď chcete niekomu omlátiť hlavu, potrebujete na to tiež stôl alebo iný objekt.
Okrem bojových miestností, medzi ktorými je bar, kuchyňa, sprchy, tetovacie štúdio, väzenská miestnosť, a dokonca aj vnútro dodávky, vás čakajú aj také, kde sa môžete trochu zotaviť alebo vylepšiť svoje karty. Na klinike je veľmi vítaná možnosť doliečiť sa alebo odstrániť dlhodobé zranenia, no problém je v tom, že na to potrebujete peniaze, ktorých máte často málo. Takže niekedy, vlastne dosť často, skrátka na to nemáte dostatok financií a pokračujete s poškodeným zdravím. No ak ste na tom s vitalitou dobre, môžete si zvýšiť maximálnu hodnotu života.
V posilňovni zas dostanete príležitosť kúpiť si nové karty alebo vylepšiť tie, ktoré už máte, takže potom pomocou nich spôsobíte väčšie poškodenie alebo majú inú úpravu. A potom sú tu ešte miestnosti s udalosťami, kde je rozpísaná určitá situácia, na ktorú musíte reagovať a vybrať si jednu z možností. Môžete tým získať extra vylepšenie či peniaze, ale rovnako aj prísť k úrazu. Udalosti sú teraz menej frekventované ako boli v rozpracovanej verzii hry.
Tak ako sú pred vami rôzne druhy miestností, čakajú vás aj rôznorodí nepriatelia. Sortiment bežných protivníkov dopĺňajú odolnejší borci a ťažko sa dostanete na kožu strážcom s ťažkým výstrojom vo väznici. Pribúdajú ďalšie špecifické postavy, ako napríklad chlapík, ktorý svojim spolubojovníkom pridáva brnenie, boss neustále vyvolávajúci pomocníkov, agresívny súper s injekciou, ktorý sa pohne vždy vtedy, keď aj vy. Musíte vyzrieť na nepriateľov, ktorí sú imúnni pri útoku spredu, takže ich dostanete len zboku alebo odzadu. Iní po každom vašom útoku silnejú. Ninjovia majú výpady s dosahom na dlhú vzdialenosť. A potrápi vás aj borec, ktorý absorbuje údery a ani ho nezrania jeho spolubojovníci, keď ich rafinovane postavíte proti sebe a uhnete z dráhy útoku.
Je to skrátka čím ďalej, tým väčšia výzva. Príležitostné možnosti vylepšiť sa rozhodne padnú vhod, najmä keď porazíte šéfa klanu a je pred vami ďalší gang, poteší extra odmena s výberom jedného z troch bonusov. Je to zvýšenie sily, extra úniková karta v boji alebo nejaká zaujímavá modifikácia. V hre je na výber hneď päť náročností, a predsa to nemusí stačiť. Hoci tie nižšie rozhodne uľahčujú progres, celá hra je nastavená tak, že od vás vyžaduje veľmi precízny postup, pri ktorom utŕžite čo najmenej zranení. Obnova zdravia je totiž zásadný problém a ak sa proti niekoľkým namakaným chlapom postavíte len so zvyškami života, vaše šance uspieť sa radikálne znížia.
Stredná náročnosť sa spočiatku javí ako optimálna, čistenie miestností vám pôjde celkom dobre, ale napokon zrejme doplatíte na neliečené zranenia, ktoré sa prenášajú do ďalších levelov. Druhá najľahšia náročnosť vám dovolí v každom boji trikrát vrátiť ťah, úplne najjednoduchšia päťkrát a po prehre reštartovať celú bitku. Je to fajn, ale nerieši to problém s obnovou zdravia. Maximálne si môžete zopakovať bitku tak, aby ste z nej vyviazli s menšími zraneniami alebo v ideálnom prípade so žiadnymi, čo je ale kumšt.
Určite by pomohol častejší výskyt liečební a s lepšími cenami, alebo aspoň úplné doliečenie pri porazení bossa, keď máte pred sebou nový gang. Na najnižšej úrovni by sa postava prípadne mohla automaticky regenerovať po každom zápase. Na druhej strane, po definitívnej smrti vašej postavy, hoci musíte začínať odznova, môžete štartovať od niektorého z pokročilých klanov, ktoré ste predtým zdolali. Ale, samozrejme, bez predošlých bonusov. A zvyšujú sa vám levely, ktoré odomykajú nové karty a bojové sety.
Grafika je veľmi jednoduchá, ale súčasne veľmi účelná. Izometrické miestnosti sú úplne priehľadné, respektíve biele s podlahou rozdelenou na políčka a siluetami objektov. Tam pekne vyniknú makety často len jedno a dvojfarebných protivníkov a, samozrejme, vašej postavy. Na spodnej časti obrazovky je set kariet, ktoré môžete použiť a pár doplnkových údajov. Úplne to stačí a môžete sa bez rušivých elementov dobre sústrediť na duely. Podobne skromné je aj ozvučenie.
Ťahové bitky vo Fights in Tight Spaces sú parádne, ale nie vždy dobre vyvážené. No dajú sa zvládnuť, hlavne keď si podrobne premyslíte postup. Životnosť vašej postavy však ani na najnižšej obťažnosti nie je dlhá, pretože doplatíte na veľmi obmedzené možnosti liečenia. To bol hlavný problém rozpracovanej hry a, bohužiaľ, tvorcovia s tým nič neurobili ani v dokončenom produkte. Na jednej strane je to veľmi návyková zábava, no otázne je, koľkokrát sa vám bude chcieť začínať odznova. Môže sa vám ľahko stať, že sa do hry najskôr poriadne zažeriete, ale po sérii reštartov vás napokon omrzí.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS4 Xbox One PS5 Xbox Series X|S Switch Vývoj: Mode 7 / Ground Shatter Štýl: Stratégia / Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|