AUTORI RPG SOLASTA PREDSTAVILI KOOPERAČNÝ REŽIM |
AUTORI RPG SOLASTA PREDSTAVILI KOOPERAČNÝ REŽIM |
Koncom mája ubehne už rok od oficiálneho vydania hry Solasta: Crown of the Magister. Tá ešte predtým strávila niekoľko mesiacov vo fáze predbežného prístupu. Stojí za ňou malé štúdio Tactical Adventures z Francúzska a ide o kvalitnú ťahovú RPG postavenú na pravidlách Dungeons & Dragons SRD 5.1. Viac o základnej hre sa môžete dočítať v recenzii.
Vývoj však pokračoval a pokračuje aj ďalej po vydaní. V rámci klasického updatu pribudla najprv nová trieda (Sorcerer) a Ironman mód, ktorý funguje na princípe jedinej ukladacej pozície a permanentnej smrti. V novembri minulého roka prišlo aj prvé platené DLC, ktoré prinieslo dve nové triedy (Barbarian, Druid), rasu (Half-Orc) a charakterové pozadie (Wanderer). Spolu s tým prišiel aj update, ktorý zvýšil maximálny level z 10 na 12, pribudli ďalšie vizuálne úpravy postáv, zvýšila sa náročnosť záverečného súboja s posledným bossom a jeho pomocníkmi, (konečne!) bolo možné preskočiť úvod, ktorý slúžil ako tutoriál, autori pridali nové položky pre Dungeon Maker a tiež nový Campaign Creator ako ďalší nástroj pre hráčsku tvorbu.
Solasta dostane nový obsah aj tento rok. A Sector dostal ako jedno z mála médií možnosť tento nový obsah vyskúšať v predstihu, a to priamo s autormi zo štúdia Tactical Adventures - Mathieu Girard (CEO, Creative Director), Emile Zhang (Community Lead) a Pierre Worgague (Marketing Director). A ako to, že priamo s nimi? Odpoveďou je hlavná súčasť ďalšieho updatu, ktorý do hry pridá kooperačný multiplayer. Pri spoločnom hraní nám tiež ukázali trochu z nového DLC s názvom Lost Valley.
Čo prinesie nové DLC?
Je to prvé veľké rozšírenie, ktoré obohatí svet Solasty o úplne nový príbeh, v novom prostredí, s novými postavami, nepriateľmi, predmetmi, frakciami. Ako názov napovedá, stratíte sa a budete hľadať cestu von. Potešujúce je, že by frakcií malo byť viac, dizajn je menej lineárny a prostredia sú rozsiahlejšie. V krátkej ukážke sme sa práve nachádzali vo veľkých močiaroch, ktorým dominoval masívny strom, o niečo ďalej sa nachádzala osada jednej z frakcií. Príbeh by mal teraz s frakciami lepšie a hlbšie pracovať, sú tiež prepracovanejšie a autori hovoria o viacerých koncoch, dokonca aj takom, v ktorom všetkých zabijete.
Ako sa vlastne dostal do hry multiplayer?
Pridanie multiplayeru do hry nebolo jednoduché. Prvé úvahy a otázky hráčov sa objavili v podstate okamžite na začiatku vývoja. Avšak malý tím ako práve Tactical Adventures nemôže priniesť všetko a hneď. Prioritou bolo dokončenie základnej hry (singleplayer), pridať tvorivé nástroje pre hráčov a následne sa venovala pozornosť rôznym ďalším vylepšeniam. Autori teda dúfali od začiatku, ale reálne sa o jeho zapracovaní začali v štúdiu baviť až v priebehu minulého leta. A po približne šiestich mesiacoch práce je dnes na svete.
Ako to v základe funguje?
Kooperácia je možná pre dvoch až štyroch hráčov a podľa ich počtu následne kontrolujú vybrané postavy. Hráč, ktorý hru založí (host), pridelí ostatným hráčom postavy, ktoré si môžu vytvoriť aj priamo v lobby, taktiež vyberá obťažnosť, na akej sa bude hrať a voľby v dialógoch. Podľa neho je tiež synchronizovaný DLC obsah. Pokiaľ teda zakladateľ vlastní všetky DLC, tie budú dostupné aj pre ostatných hráčov. Ak hru založí niekto, kto má len základnú hru a pridá sa k nemu hráč vlastniaci DLC, tie budú pre neho v kooperácii nedostupné.
Kooperácia je možná aj s hráčmi na ostatných platformách (Steam + GOG + Game Pass). Hrať sa dá ako základná kampaň Crown of the Magister, tak rozšírenie Lost Valley, ale aj hráčske výtvory, tie však musia ich autori najprv mierne upraviť.
Pripájanie, ukladanie, nahrávanie
Ak ste práve uprostred kampane a chceli by ste pozvať priateľov, teda spraviť zo sólo hry kooperačnú, môžete tak urobiť. Rovnako tak môžete pokračovať v uloženej kooperačnej hre sami, prípadne v menšom počte, ak vaši kamaráti práve nebudú mať čas. Samozrejme, v týchto prípadoch sa už ale nedajú meniť postavy. Celkovo je ideálne, aby hru ukladal hlavne hráč, ktorý ju založí.
Ako sa to hrá? Prieskum a rozhodnutia
Hrateľnosť sa od sólo režimu nijako zásadne nelíši. Môžete robiť presne to isté, ako keď hráte sami, ale neovládate celú partiu, len vašu postavu. Základom teda je dohodnúť sa, kam pôjdete. Môžete síce ísť „na široko“, tak aby ste preskúmali väčšiu plochu, opatrnosť je však na mieste. Ak narazíte na nepriateľov a spozorujú vás, automaticky sa spustí boj a vaši priatelia môžu byť priďaleko. Ak niektorí z hráčov aktivuje prestrihovú scénu, ostatní sú automaticky prenesení na dané miesto.
Súčasťou týchto scén sú rôzne dialógové možnosti a teda aj rozhodnutia. Tie ovláda a vyberá hráč, ktorý hru založil. Momentálne je v hre možnosť vidieť kurzory myší ostatných hráčov, ktorí takto dajú najavo aká možnosť by mala byť zvolená. To, samozrejme, nemusí „rozhodca“ akceptovať a môže vybrať podľa seba. Aj preto momentálne autori pracujú na voliacom systéme, ktorý dá možnosť reálne rozhodnúť všetkým hráčom.
Jedinou malou nevýhodou celého kooperačného multiplayeru môže byť absencia akejkoľvek možnosti komunikácie priamo v hre, či už textovo, hlasovo, alebo pomocou nejakých iných jasných príkazov (ako napríklad v Sea of Thieves). Celkovo to ale nie je problém, teda pokiaľ sami nechcete, možností ako to vyriešiť a obísť je dostatok.
Nedalo mi neopýtať sa aj na PvP. Súboje medzi hráčmi nie sú súčasťou. Ak však hráči prejavia dostatočný záujem a autori nájdu zaujímavý a dobrý spôsob, ako aj toto zapracovať do sveta Solasty a D&D pravidiel, môže sa to neskôr zmeniť.
Hrať s ostatnými môžete začať 14. apríla. V rovnakom termíne vychádza aj DLC Lost Valley, ktoré podľa toho, čo som zatiaľ počul a videl, má na to možno aj prekonať základnú kampaň.
PC
Vývoj: Tactical Adventures Štýl: RPG
| |||||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|