Vývojárska spoločnosť Best Way poodhalila, aké sú tváre vojny. Jedná sa samozrejme o pripravovanú real-time stratégiu Faces of War z obdobia druhej svetovej vojny. V hre budete veliť spojeneckým, ruským a nemeckým vojskám a povediete do boja 6 členné bojové tímy.
Tvorcovia sú hrdí najmä na umelú inteligenciu jednotiek. Vojaci vidia, počujú, vnímajú udalosti okolo a jednajú podľa uváženia. Napríklad, ak stráž spozoruje nepriateľa, spustí alarm. Všetci v tábore sú v strehu a pátrajú po narušiteľovi. Eliminovať početnú posádku je možné postupne, ale len potichu, pretože streľbu je počuť a privolá ostatných na miesto incidentu. Jednotky majú aj prirodzené inštinkty. To znamená, že sa ukryjú, ak sú ťažko ranení, utečú z miesta dopadu granátu a vyhnú sa kolóne nepriateľských vozidiel. AI zahrňuje aj čosi ako kolektívne myslenie a mužstvo sa podriaďuje príkazom a jednaniu veliteľa. Autori zdôrazňujú, že sa jedná o taktické myslenie, kde všetky okolnosti zohrávajú svoju úlohu. Nenájdete tu "vševidiaceho" nepriateľa, ako v iných hrách, ktorý všetko vidí, pozná a presne vie, kde sa nachádzate a ako vás zničiť.
Jednotliví vojaci sú individuálne osobnosti s osobitým vnímaním a spozorujú len to, čo naozaj vidia a počujú. Môžu však komunikovať medzi sebou a odovzdávať si informácie. Vo Faces of War nebojujete proti skriptom a navigovaným súperom, ale proti mysliacim a nevyspytateľným protivníkom. Veľkú úlohu zohrá aj morálka. Vojaci budú odvážnejší pri boji s pechotou a naopak opatrní pri stretnutí s bojovou technikou, na ktorú rozhodne nezaútočia samopalom. Keď mužstvo s protitankovými zbraňami vyradí tanky, ostatní vojaci sa postarajú o okolitú pechotu.
AI bude mať veľký vplyv aj priamo na hráča, ktorý má väčšinou pod kontrolou iba veliteľa tímu. Mužstvo viac dbá na príkazy tohoto lídra, ako hráča. V praxi to potom vyzerá tak, že hráč zadá príkazy veliteľovi a ten udelí pokyny svojmu družstvu. Mužstvo sa snaží, čo najlepšie splniť rozkaz. Napríklad pri ofenzíve muži postupujú koordinovane a navzájom sa kryjú. Ak sa stane, že sa niekto príliš vzdiali od ostatných a je v ohrození, jedná na vlastnú päsť, aby prežil a povely veliteľa sú druhoradé. Hráč môže kontrolovať hru na troch úrovniach. Najprv je to priama kontrola nad jednotkou, ďalej je to taktické ovládanie jednotiek používané v bežných stratégiách s použitím myši a napokon je to ovládanie na najvyššej úrovni, kde hráč zadáva príkazy tímu, ktorý sa ich snaží splniť. Efektivitu AI v praxi to budeme môcť posúdiť pravdepodobne v marci, kedy má byť hra oficiálne uvedená na trh.
Do vašej pozornosti odporúčame aj oficiálnu stránku (alebo túto stránku) a nové tri a pol minútové video s názvom Omaha, ktoré obsahuje zábery z aktuálneho hrania. Video sťahujte tu alebo v dvoch veľkostiach tu (17/55 MB).
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 293
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Ubisoft / Best Way Štýl: stratégia / realtime Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|