Ako funguje VRR na PS5 konzole? |
Digital Foundry sa bližšie pozrel na VRR implementáciu na PS5 konzole.
Digital Foundry sa bližšie pozrel na VRR implementáciu na PS5 konzole. Kde prišli na dve dôležité veci a to, že PS5 VRR nefunguje na každom VRR televízore (napríklad na Samsungu DFku nešiel) a aj to, že VRR je na konzole obmedzené a funguje len v užšom pásme.
Teda pri 60Hz monitoroch len medzi 48fps a 60fps a na 120HZ monitoroch medzi 48fps a 120fps. Ak sa hra s framerate dostane mimo tohto pásma VRR sa vypne a hra začne sekať. Autori hier to eventuálne vedia obísť zapracovaním dvojitých frejmov. Pre porovnanie Xbox má pásmo od 20fps do 120 fps.
Základ tam však je, a ak váš TV bude s PS5 fungovať užijete si plynulejšie hry. A to hlavne tie ktoré už dostali VRR patch, síce v konzole je aj funkcia na automatické VRR ale nefunguje všade, respektíve nie tak dobre ako by malo.
Ak neviete, čo je to VRR, je to Variable Refresh Rate funkcia, ktorá zaisťuje, aby sa TV prispôsobilo framerate hry, čo následne zaistí, aby netrhala pri hrách s dynamickým framerate. Na PC sa to nazýva G-Sync a Freesync.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >