Ako funguje VRR na PS5 konzole? |
Digital Foundry sa bližšie pozrel na VRR implementáciu na PS5 konzole.
Digital Foundry sa bližšie pozrel na VRR implementáciu na PS5 konzole. Kde prišli na dve dôležité veci a to, že PS5 VRR nefunguje na každom VRR televízore (napríklad na Samsungu DFku nešiel) a aj to, že VRR je na konzole obmedzené a funguje len v užšom pásme.
Teda pri 60Hz monitoroch len medzi 48fps a 60fps a na 120HZ monitoroch medzi 48fps a 120fps. Ak sa hra s framerate dostane mimo tohto pásma VRR sa vypne a hra začne sekať. Autori hier to eventuálne vedia obísť zapracovaním dvojitých frejmov. Pre porovnanie Xbox má pásmo od 20fps do 120 fps.
Základ tam však je, a ak váš TV bude s PS5 fungovať užijete si plynulejšie hry. A to hlavne tie ktoré už dostali VRR patch, síce v konzole je aj funkcia na automatické VRR ale nefunguje všade, respektíve nie tak dobre ako by malo.
Ak neviete, čo je to VRR, je to Variable Refresh Rate funkcia, ktorá zaisťuje, aby sa TV prispôsobilo framerate hry, čo následne zaistí, aby netrhala pri hrách s dynamickým framerate. Na PC sa to nazýva G-Sync a Freesync.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Prvé zábery na Liama Hemswortha ako Geralta v Zaklínačovi 39
- Assassin's Creed Shadows ukazuje prvý trailer, zavedie nás do Japonska 246
- Alza spustila ďalšiu zľavovú akciu 40
- GTA VI vyjde na jeseň 2025 98
- Take 2 je za posledný štvrťrok v 2.9 miliardovej strate 60
- Ghost of Tsushima práve vyšlo na PC 151
- Zábery z natáčania druhej série The Last of Us seriálu 100
- Bude mať GTA VI cez 1500 eventov vo svojom svete? 24
- Predobjednávky Assassin's Creed Shadows sú vraj vysoké 169
- Ubisoft oficiálne potvrdil názov Assassin's Creed Shadows pre novú hru, predstaví 42 zobraziť viac článkov >