Soulstice je renesanciou pre Hack and Slash generáciu hráčov |
Vzkriesená hrateľnosť pôvodných God of War titulov sa k nám preseká už v septembri.
Spočiatku sa ma na Soulstice pokúšali zlákať falošné správy o akomsi novom soulslike titule, avšak po otestovaní nerozhodnej demo verzie vám viem zodpovedne potvrdiť, že nás skôr čaká renesancia hack and slash žánru. Soulstice je totižto akýmsi ľúbostným listom venovaný sériám God of War a Devil May Cry, čo však vôbec neznamená, že hra nemá v sebe dostatok originality alebo nestojí za váš čas. Práve naopak, keďže ponúka celkom zaujímavý mix hrateľnosti, lákavého sveta plného príbehu a prepracovaných prostredí, ktorý však akoby stále hľadá správne nasmerovanie.
Hlavné protagonistky, sestry Briar a Lute, sa znovu zrodili ako chiméra, čím získala Briar nadľudskú silu, výdrž a navyše je nestále previazaná s dušou svojej sestry Lute, ktorá obetovaním získala zase akési mýtické čarodejné schopnosti. Briar sa pre príbeh stane vaším mečom a s jej agilnou figúrou budete zdolávať nástrahy a všetky platformovacie sekcie sveta známeho ako Holy Kingdom of Keidas. Lute zase bude pomocou svojich schopností pomáhať v nachádzaní kryštálov a odhaľovať monštrá v iných dimenziách. Pre postup hrou je nutné, aby obe sestry boli v perfektnej synchronizácii a ich útoky sa tak veľmi organicky dopĺňajú.
Finálna hra má obsahovať viacero levelov, fanúšikmi souls hier milovaný New Game + režim a na normálnej obťažnosti sa ňou presekáte za približne 12 hodín. Svetom budete postupovať dvoma spôsobmi. Prvým budú pokojné sekcie bez bojov, v ktorých otestujete svoje platformovacie schopnosti, budete hľadať kryštály, upgradovať svoje charaktery a kochať sa svetom navôkol, ktorý štýlom aj atmosférou pripomína filmové spracovania Tolkienových kníh. Levelovanie prebieha veľmi podobne ako v spomínanej God of War sérii, a teda zbieraním modrých a červených kryštálov budete šetriť na nové kombá, loot aj predmety, ktoré budete môcť zakúpiť v lokalitách s obchodníkom. Modré kryštály vylepšia schopnosti Lute a červené budú zase určené pre Briar.
Kryštály nájdete vo veľkých kryštalických štruktúrach, ktoré budete môcť ničiť len pod špeciálnou bariérou sprostredkovanou dušou vašej sestry. Kryštály však padajú aj z nepriateľov, ktorý sa občas rozhodnú zhodiť aj nejaký ten zelený kameň, slúžiaci pre dopĺňanie chýbajúcich životov. Samotní nepriatelia sú potom druhým spôsobom, akým budete postupovať hrou.
Nepriatelia sa vynoria zo záhadných portálov a to iba v špecifických miestnostiach. Po eliminácii všetkých sa vám zobrazí krátky prehľad dosiahnutého skóre aj s priradenou medailou a potom môžete opäť skúmať pochmúrny svet. Pohyb voľným svetom má však z akéhosi dôvodu fixnú kameru s meniacimi sa uhlami, no keď vojdete do súboja, kamera sa záhadne odomkne a dá vám plnú kontrolu z tretej osoby. Tento mix je síce ozvláštňujúci, no osobne sa s neustálym predávaním a náhlym odoberaním kontroly neviem úplne zmieriť. Súboje sú napriek tomu zábavné a akčné, avšak s väčším množstvom nepriateľov sa stávajú dosť neprehľadnými a zažil som aj nejaké tie prepady snímkovania, ktoré kdekoľvek inde bežalo bezproblémovo.
V hre by nemali samozrejme chýbať ani poriadni bossovia, ktorí dúfam budú vo finálnej verzii hry o dosť pompéznejší. Počas doby hrateľnosti dema bol síce mimozemský chrobák, ktorému som sa postavil, najťažším nepriateľom, no svojou veľkosťou ani dizajnom nijako extrémne neupútal. Čo je vzhľadom na gigantický rozsah arény škoda. Rovnako dúfam, že nebudú všetci bossovia spadať do kategórie „nahádžme tam viac generických nepriateľov, bude to ťažšie“. Hudba nebola nijak výraznou súčasťou celej napätej a temnej atmosféry, keďže moderné elektro tóny mi pôsobili skôr ako rušivý prvok.
Soulstice teda vyzerá ako poriadne atmosférický balíček, ktorý bude príbehovo bohatým a hrateľnostne akčným návratom k poriadnym hack and slash titulom. Je však škoda neprehľadnosti v súbojoch, striedania uzamknutej a voľnej kamery, mierne rušivej hudby a celkovo faktu, že hra akoby nevie, čo presne chce v hráčoch prebudiť. Dúfam však vo viac zaujímavých bossov a pestré lokácie, ktoré by z titulu mohli spraviť o kus zábavnejší mix dobrých nápadov.
Hra vyjde 20. septembra.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Modus Games / Forge Reply Štýl: RPG / Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|