Gamescom 2022: Nová Colossal Cave vám ukáže, ako môže vyzerať 3D remake textovky z roku 1976 |
Na Gamescome sme si vyskúšali remake ikonickej hry, pod ktorý sa podpísali legendy adventúr Ken a Roberta Williams.
Zaujímalo by ma, koľkí z vás, ktorí si tento článok prečítate, hrali hry už v roku 1976. vo svete by toto číslo bolo väčšie, ale tu sme boli za železnou oponou, cez ktorú toho v tej dobe až tak veľa neprešlo. Mnoho legendárnych hier nám tak ušlo v dobe, kedy v hernom svete najviac rezonovali. Napríklad Colossal Cave, čo bola textová adventúra práve z roku 1976, ktorú vytvoril Will Crowther. V hre máte za úlohu preskúmať jaskynný systém a odniesť si z neho poklady. Bola to jedna z prvých videohier a inšpirovala mnoho nástupcov. Zork asi netreba spomínať, ale napríklad na základe Colossal Cave vytvoril Warren Robinett hru Adventure, ktorá sa opäť dostala do povedomia vďaka Ready Player One.
No a Colossal Cave inšpirovala aj Kena a Robertu Williams, dve legendárne mená sveta adventúr. Práve kvôli Colossal Cave venovali svoju kariéru tomuto žánru a v Sierra On-Line stáli pri sériách, ako sú King's Quest II, Space Quest, Police Quest, Phantasmagoria a ďalších. Majú za sebou bohatú kariéru a rozhodli sa pre dôchodok. Dlho tam ale nezostali. Ken sa počas lockdownov nudil, a tak sa rozhodol niečo robiť. Chcel sa naučiť pracovať v Unity a zároveň sa vrátiť ku hre, ktorá to celé začala. Neskôr ale pandemická kratochvíľa prerástla do plnohodnotného projektu a 3D remaku Colossal Cave a my sme si ho na Gamescome mohli zahrať.
Vedľa seba bežali verzie pre Switch, PC a Quest 2. Obsahovo sú rovnaké, ale Cory Baxter z Cygnus Entertainment ma uisťoval, že sú ako úplne rozdielne hry. Každá platforma využíva interakciu s hráčom trochu inak, každá vyzerala trochu inak. Osobne som si zahral len Quest 2 verziu a ponorenie do sveta bolo vynikajúce. Keď v jaskyni prechádzate po úzkej rímse, až sa bojíte, že do nej spadnete. Cory pritom priznal, že túto pasáž museli upraviť, lebo pôvodne z rímsy hráči naozaj padali. V tejto hre sa totiž dá zomrieť a znamená to pre vás koniec.
Začínate pred jednoduchým dreveným domčekom, v ňom nájdete prvé predmety a vyskúšate si prvé interakcie. Podobne ako v bežných adventúrach tu máte skúmanie predmetu a následne jeho zobratie. Ak ho máte v inventári, môžete ho z neho použiť niekde inde. Na tom sú tu vystavané hádanky. Niektoré vyriešite jednoducho, iné možno nie sú logické, ale aj tak na to prídete. Všetky však majú rovnaké riešenia ako v pôvodnej hre (takže vám v zásade stačí návod na originál z roku 1976, keď sa v hre stratíte).
Celkovo je hra vernou prerábkou originálu bez nejakých nových pridaných vecí. Williamsovci si chcú uctiť originál a jeho autora, tak nepridávali vlastné novinky. Len to celé zobrali a pretvorili do 3D. veľa vecí je vytiahnutých z ešte pôvodného zdrojového kódu. Napríklad popis predmetov a popis prostredí. Akurát to všetko teraz sprevádza charizmatický hlas rozprávača Jasona Cryera. O hudbu a zvuk sa stará Dan Policar. Grafika v demách nebola ešte konečná a odvíja sa aj od verzie, takže uvidíme, ako nakoniec bude hra naprieč platformami vyzerať.
Celkovo na vás čaká 143 lokalít, v ktorých musíte nájsť 350 pokladov, vyriešiť mnoho rôznych hádaniek a aj prežiť, keďže nebezpečenstvo na vás v tejto kolosálnej jaskyni číha na každom druhom kroku. Toto bude hra pre fanúšikov adventúr zo starej školy a úprimne sa na ňu veľmi teším.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 344
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75 zobraziť viac článkov >