EVIL WEST |
EVIL WEST |
Úprimne sa priznám, že som už z katastrofických scenárov odohrávajúcich sa exkluzívne na americkej litosferickej doske dosť otrávený. Prečo nezavíta apokalypsa alebo akákoľvek iná, svet-búrajúca katastrofa aj do našich končín? Je snáď Slovensko alebo aspoň samotná Európa príliš zanedbateľná pre hordu zombíkov, poriadny vírus alebo aspoň pre rekreačný upírsky chaos? Jediným šťastím vývojárov zo štúdia Flying Wild Hog je skutočnosť, že si lahodím na príbehoch z divokého západu a poriadnou zápletkou o vraždiacich netopierích mutantoch tiež nepohrdnem. Evil West mi preto svojou unikátnou kombináciou vyššie spomínaných popkultúrnych záležitostí totálne odpálil môj kovbojský dekel a obzvlášť rýchlo rozsvietil moju recenzentskú kontrolku.
Vytvoriť poriadne ikonického hrdinu je pre westernovku, aspoň podľa môjho skromného názoru, jednou z najdôležitejších úloh. Predsa len taký Muž bez mena v podaní Clinta Eastwooda je legendou dodnes. Podobne drsnú a charakterovo silnú ikonickosť si v sebe nesie aj protagonista pre Evil West, teda jeden z posledných lovcov upírov a lokálny tvrďák Jesse Rentier. Ten je aj spolu so svojím verným priateľom Edgarom Gravenorom vyslaný z upírov loviaceho inštitútu, ktorý vlastní Jesseho otec, aby sa postavil hrozbám ohrozujúcim americkú pôdu a stal sa tak hrdinom divokého západu. Nech to však znie akokoľvek ako klišé, surový Jesse aj s jeho prehnanou serióznosťou v absurdnom spojení divokého západu s upírmi jednoducho funguje brilantne.
Preview, ktoré sme na Gamescome mali možnosť hrať, nám otvorilo dvere prazvláštneho a vyprahnutého divokého západu prestrihovou scénou. V nej putuje Jesse, Edgar a tretia, očividne upírska postava, ktorú ťahajú za sebou v drevenej rakve. Hneď, keď sa mi dostala do rúk kontrola nad veľmi intuitívne ovládaným hrdinom, vedel som, že hru budem milovať. Estetika aj štylizácia sveta prvej lokácie bola totižto tou typickou westernovkou, v ktorej na mňa vybafli nepriatelia (tentoraz neupírski) spoza budov, revolvery tasené a guľky lietali jedna radosť do všetkých strán. Jesse, teda ja, s nimi vďaka svojej výbave s nimi spravil krátky proces.
Evil West totiž mieri na veľmi aktívny, rýchly a presný súbojový systém, plný akčného a plynulého prepínania medzi zbraňami a hlavne vám ponúkne litrami krvi preplnený, absurdne surový vraždiaci zážitok. Jesse ma k dispozícii svoju vernú pušku, ktorou je potrebné klasicky mieriť, no nechýba ani revolver určený na blízko a bez zameriavania. Pre ideálny priebeh súboja je nutné dokonale kombinovať tieto dve zbrane a navyše nezabudnúť k nim pridať aj rozsiahle kombá zblízka, kedy Jesse napríklad dá poriadny úder päsťou aj s výskokom či vykopne upíra do vzduchu a dostrieľa ho revolverom. Blikajúci nepriatelia podobne ako v najnovšej časti Dooma dopĺňajú životy, no samozrejme nechýba ani pre regeneráciu dedikovaná schopnosť.
V boji zblízka pomáha elektrická rukavica určená hlavne pre lepší AOE a crowd control. Jesse vie, samozrejme, aj poriadne utekať, no nakoľko skákať sa na Divokom západe ešte nedalo, pre cestovanie medzi roklinami a prekážkami mu poslúži iba vystreľovacie lano. Zbrane sa budú dať aj vylepšovať a podobne bude na tom aj samotný Jesse či jeho nástroje. Ak sa však bojíte krvavého a drsného súbojového systému, určite vás poteší fakt, že hru môžete prechádzať aj v kooperačnom režime s kamarátom, no to sme si na Gamescome, žiaľ, nevyskúšali. Faktom aj naďalej zostáva, že či už s kamarátom alebo bez neho, súboje sú extrémne štýlové, krvavé a nehorázne uspokojivé. Na odporúčanie vývojárov som hral preview verziu pomocou gamepadu a napriek tomu, že som na veľmi aktívny autoaim iba hlasno nadával, bolo mi povedané, že s exponenciálne rastúcim počtom nepriateľov túto funkciu pri postupe hrou len ocením.
Ako som už v úvode spomínal, zo začiatku ma hra vhodila do vyprahnutého, typicky-westernového mestečka, kde som sa popasoval s niekoľkými obyčajnými ľudskými nepriateľmi. Veľmi organicky a prekvapivo plynule hra prešla prostredníctvom jediného skoku cez prepadlinu v zemi do absolútne fundamentálne odlišného prostredia hlboko v upírskej kobke. Tu nabrala atmosféra totálne odlišný spád, nakoľko hustá temnota zahaľovala takmer celé obrovské jaskynné priestory. Ostré púštne slnko sa zmenilo na jemné, atmosféricky-zelenkasté osvetlenie a horizont zdobila namiesto pustiny jedna obrovská, dolu hlavou obrátená, načerveno-nasvietená pyramída. Hoci sme sa počas hrania k tejto mysterióznej budove, pripomínajúcej slovenský rozhlas, ani len vzdialene nepriblížili, vyžarovala z nej zlovestne-priťahujúca atmosféra. Už sa teda osobne neviem dočkať, kedy sa k skúmaniu tohto upírskeho mauzólea dostanem.
Putovanie po týchto starodávnych labyrintoch odhalilo aj to, ako bude fungovať storytelling v takomto unikátne-absurdnom svete. A teda okrem desiatok upírskych monštier sa tu dalo nájsť aj kvantum odkazov na mýty a legendy, ktoré táto hra prerozpráva tak trochu inak... Samotným a grandióznym záverom dema bol neskutočne akčný a štýlový súboj s bossom. Tu sa, samozrejme, ukázali všetky moje skúsenosti so Souls titulmi, a preto som po aréne uskakoval ako zmyslov zbavený, čo sa na konci dňa ukázalo ako jedna z množstva využiteľných stratégií. Boss mal okrem luxusných krídiel a enormne agilných schopností aj celkom unikátny upírsky dizajn, na ktorý by sa rozhodne dalo pozerať aj dlhšie. A aby som sa vám zároveň aj trochu pochválil, bol som v deň prezentácie údajne jediný, komu sa podarilo túto obludu zabiť na prvý pokus.
Zhrnuté a podčiarknuté: Evil West je úžasne nákazlivý a originálny titul, ktorý svojou brutálnou a surovou prezentáciou rozhodne nezaostáva za konkurenciou. Spojenie kovbojskej tematiky s upírmi je geniálne či už po stránke samotnej nápaditosti, alebo vizuálneho prevedenia. Jesse je brilantne svetom navôkol dobitý tvrďák a príbeh spájajúci trochu iný pohľad na tradičné mýty a povesti smeruje do celkom slušnej zápletky. Úprimne mám z Evil West fantastický pocit a ak by som mal len na základe preview odporúčať hry, tak túto rozhodne všetkými desiatimi! Revolver do rúk vezmeme už 22.11.2022 a staneme sa tak americkým hrdinom divokého západu na konzolách PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S a, samozrejme, aj PC.
PC
PS4 Xbox One PS5 Xbox Series X|S Vývoj: Focus Home / Flying Hog Studios Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|