RTX Remix je nový nástroj na modovanie a vylepšovanie starých hier |
Remaster na pár klikov?
Nvidia na aktuálnej prezentácii ukázala aj RTX Remix. Je to free modovacia platforma a teda nástroj, ktorý dokáže naimportovať scény z hier a pomocou AI vylepšiť textúry, pridať raytracing a DLSS 3. Následne to celé vyexportovať ako mod. Hra však musí mody podporovať a mať fixed graphical pipeline.
Ukázali to na Skyrime:
A rovnako aj na Portal with RTX, ktorý bol rovnako vytváraný cez tento nástroj:
RTX Remix umožní grabnúť scénu a načítať z nej textúry, geometriu, nasvietenie, kamery a to vďaka inovatívnemu D3D9 runtime nazvanom RTX remix runtime. Ten odchytáva volania hry a postupne ich pretvorí do vlastnej scény. Následne sa už o scénu postará RTX Remix, ktorý prekonvertuje assety zo scény do Universal Scene Description (USD) open 3D frameworku, ktorý spolupracuje Nvidia Omniverse a umožňuje so scénou následne pracovať (ale dá sa použiť aj v štandardných 3d programoch, alebo unreal engine).
Ak robíte v RTX Remix ten sa napája na Omniverse cloud čo automaticky umožní spoluprácu viacerých moderov na jednej hre, kde sa každý môže venovať niečomu inému.
Môžete tak vylepšovať objekty, textúry, robiť vizuálne zmeny a prakticky remastrovať hru bez nutnosti programovania, alebo používania desiatok rôznych nástrojov. Samozrejme RTX Remix z toho robí veľa sám, vie vylepšiť textúry cez AI upscaling štvornásobne, ale aj ich rozpoznať a pridať im fyzikálne parametre. Všetko samozrejme viete dodatočne upravovať a ešte vylepšovať.
RTX Remix zároveň vie zmeniť štandardné nasvietenie na realistické a umožní nasvietiť scény ray racingom a vytvoriť aj jemné a realistické tiene. Umožňuje aj pridať dynamické svetlá v scéne s volumetrickými nastaveniami. Z funkcii to dopĺňa NVIDIA RTX Direct Illumination (RTXDI) umožní vytvoriť doslova milióny dynamických svetiel bez toho aby ste sa museli báť o výkon. Pridá aj novú Reservoir Spatio Temporal Importance Resampling Global Illumination (ReSTIR GI) čo je nová technika globálneho nasvietenia, ktorá vypočítava per-pixel nepriame svetlá pre viac odrazov. Umožňuje zaliať svetlom celú scénu. Nakoniec to dopĺňa NVIDIA Real Time Denoisers (NRD) pre odšumenie ray tracingových prvkov.
Následne keď moderi hru doupravujú môžu svoj výtvor exportnúť ako mod, ktorý bude kompatibilný s balíkmi na nexusmods a zároveň mod pridá aj RTX Remix Runtime editor, ktorý dá ešte navyše hráčom dodatočné možnosti na nastavenia ako materiálov, tak svetiel, pridanie hmly, volumetrických efektov, postprocesingu.
Všetky takto upravené hry a následne spustené cez RTX Remix Runtime budú renderované plne v pathtracingu so štvornásobnými odrazmi lúčov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Kingdom Come: Deliverance II 241
- DeepSeek klamal o nákladoch na tréning AI: Skutočné výdavky sú 400-krát vyššie 65
- Netflix naplánoval svoje seriály a filmy na rok 2025 27
- GTA VI cieli na 30 fps na konzolách a bude sa možno predávať samostatne bez GTA On 233
- Kingdom Come: Deliverance II končí s pekným priemerom recenzií 134
- Objavujú sa prvé problémy s RTX 5090 kartami 161
- Nvidia predstavila špecifikácie RTX 5070 a RTX 5070 Ti 132
- Sony donútilo autora Bloodborne 60 fps patchu zrušiť ho 85
- EA predvádza nový Battlefield, chce ho budovať spolu s hráčmi 104
- Kingdom Come: Deliverance II odštartoval na Steame slušne 146 zobraziť viac článkov >