Gamescom 2022: Stray Blade je soulslike rozprávkou, ktorá skrýva neinovatívnosť pod farebnou fasádou |
Pripísať si k hre nálepku soulslike je dnes už celkom jednoduché, avšak zaslúžiť si ju od fanúšikov žánru je niečo totálne odlišné.
Poznáte ten pocit, keď s vami titul napriek svojim očividným kvalitám, pre vás vyhovujúcemu žánru, ale aj viacerým iným prednostiam, jednoducho neklikne? Stray Blade som sa skutočne pokúšal mať rád, nakoľko z trailerov vyzerala hra ako akási cartoon verzia dobrého soulslike zážitku, navyše obohatená aj o množstvo zaujímavých prostredí a zaujímavé myšlienkové koncepty. Na Gamescome sa mi naskytla príležitosť podeliť sa o moje meetingové okno s ďalším novinárom a spolu sme sa mali vrhnúť do sveta stvoreného vývojármi zo štúdia Point Blank Games. Z toho som žiaľ mal iba pocit, akoby sa autori až moc nechali inšpirovať jedným slovom z názvu vlastného štúdia, a tak mi celý projekt pripadal akosi blank, teda prázdny.
Príbeh je v Stray Blade skutočne podivuhodný. Začína sa totižto smrťou hlavnej hrdinky, ktorá ako nebojácna archeologička skúmala ruiny legendami opisovaného miesta, známeho ako Acrea the Lost Valley. Tajomný tvor menom Boji vás však oživí a vaše telo sa stane previazané so záhadnou krajinou. Naša protagonistka menom Farren sa tak vydáva spolu s Bojim na misiu oslobodenia vlastnej duše a obnovenia rovnováhy v tejto bájnej, vojnou rozpoltenej krajiny.
Bojiho považujem za najoriginálnejšiu časť tohto projektu, teda až na fakt, že sa až nápadne podobá postave Kleda z League of Legends. Po každej vašej smrti sa ako magický tvor objaví, dotiahne bezvládne telo Farren k akémusi oživovaciemu pomníku a resuscituje ju modrou energiou. Zaujímavejšou mechanikou je aj fakt, že sa po vašej smrti môže zmeniť viacero vecí v prostredí, a tak sa posunie nielen loot, ale aj typy a rozloženie nepriateľov. Okrem resuscitačných zjavení však Bojiho uvidíte aj voľne poskakovať a teleportovať sa po svete, počas súbojov budete môcť vyvolať jeho špeciálny útok a zároveň má so sebou aj akýsi nekonečný mešec, určený pre všetok váš, na potulkách zozbieraný loot. Stane sa z neho teda váš ultimátny sprievodca svetom, ktorý vám povie čosi nielen o svete, ale zároveň vám pomôže aj v boji.
S Gamescomáckym preview som mal možnosť otestovať viacero aspektov hry a práve tu sa ukázala planosť celého projektu. Súboje v tomto fantasy akčnom soulslike RPG z tretej osoby sú totižto nemastné a neslané, resp. nemajú taký ten známy polish, známy z mnohých iných Souls hier. Silný a slabý útok vám pomôže znižovať energiu a životy nepriateľov. V tomto je hra v podstate podobná napríklad titulu Sekiro, keďže po minutí energie nepriateľa sa vám automaticky naskytne možnosť zasadiť mu smrteľnú ranu a to bez ohľadu na veľkosť jeho života. Energiu si však míňate aj vy a to práve na úskoky, bránenie a útoky. Dosť často boli nepriatelia až neprirodzene agilní oproti postave Farren a keďže tu vaša postava je zraniteľná aj v animácii (no nepriatelia nie sú), je nutné často používať Bojiho, ktorý má však tiež svoju energiu.
Na preview verzii som si otestoval iba jednu zbraň, zozbieral som nejaký ten loot, postavil som sa zopár veľmi agresívne život uberajúcim nepriateľom a dokonca som sa popasoval aj s pavúčím bossom. Nepriateľské dizajny neboli nijako zvlášť zaujímavé a napriek pekným prostrediam to celé pôsobilo akosi repetetívne a skutočne prázdno. Cartoon rozprávkové prostredie mi jednoducho akosi k štýlu hry nesadlo... Súbojovým pozitívom je aspoň fakt, že v hre sa nachádza viac ako 30 zbraní, prítomné budú aj skúsenostné stromy a brnenie spolu s výzbrojou si budete môcť sami vyrábať zo získaných „receptov“. Bude prítomná aj aká-taká customizácia, a tak si budete môcť každý kúsok akejkoľvek zbroje prefarbiť na nejakú z vybraných farieb.
Stray Blade dorazí niekedy v roku 2023 na PC, PS5 a Xbox Series X/S. Vo svojom základnom balíku titul ponúkne aký-taký soulslike zážitok, doplnený o pekné a rozmanité prostredia, ktoré sa môžu v zopár veciach tesne po vašej smrti aj pomeniť. Boji je celkom zábavný a rozkošný charakter, tak dúfam, že aspoň príbehová časť potiahne celý titul vopred. Je škoda, že sa pri hnaní za Souls žánrom vytratila z titulu akákoľvek iná mágia a celé to tak pôsobí na pohľad pekne, no nemastne a neslano pri pokuse o ponorenie sa za fasádu vizuálu. Vývojármi odhadovaných 15-25 hodín dobrodružstva znie ako pomerne ideálny časový úsek a ja už iba naivne dúfam, že do vydania sa im podarí dotvoriť akéhosi živšieho ducha, ktorý by bol v harmónii s lahodivým vizuálom.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 323
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: 505 Games Štýl: Akcia / RPG
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|