Ako bolo na Game Days a čo prinesie budúci ročník? |
Slovenská herná konferencia Game Days 2022 je za nami a môžeme tak zhodnotiť, ako dopadol návrat do klasického formátu po 2 rokoch pandémie.
Po dvoch rokoch pandémie sa aj herný svet začal vracať do normálu a bolo to vidno aj na množstve eventov. Sú späť výstavy aj konferencie, sám som toho úspešne pobehal kopu a som rád, že som tento (ne)normálny rok z hľadiska konferencií zakončil na domácej pôde, kde sa konali Game Days, po pandemickej prestávke opäť v on-site podobe. Konferencia bola tento rok výrazne zameraná na herný art - teda koncepty, tvorbu postáv, tvorbu prostredí a ďalšie umelecké aspekty herného vývoja. Venovali sa tomu workshopy, prednášky aj panely. Vypočuť ste si mohli ľudí, ktorí pracovali na The Last of Us, Uncharted a kope iných veľkých hier.
V rámci konferencie navyše nechýbal ani showfloor, kde si návštevníci mohli vyskúšať niekoľko domácich aj zahraničných hier, medzi ktorými boli napríklad Artificial, Way of The Hunter, Medieval (podľa filmu Jan Žižka), HeistGeist, Workers & Resources: Soviet Republic, Die by the Blade, Colonize a mnohé ďalšie. Niektoré z nich boli súčasťou herných ocenení na Game Days, ktoré nakoniec vyhrala pripravovaná kyberpunková RPG HeistGeist.
Hlad po podobnej akcii do Košíc prilákal kopu domácich aj zahraničných profesionálov, no potešilo aj bohaté zastúpenie študentov, takže bolo badať, že je o štúdium odborov súvisiacich s herným vývojom naozaj záujem, čo domácej scéne len a len prospeje. Podľa organizátorov sa akcie zúčastnilo približne 500 ľudí, čo je na takúto konferenciu naozaj slušné číslo a je to aj na hranici toho, čo dokázali priestory Kasárne/Kulturpark ešte pohodlne obsiahnuť.
Matej Hudák z Grindstone a organizačného tímu konferencie prezradil, že návrat konferencie nebol jednoduchý: "Vrátiť Game Days do fyzickej podoby po dvoch rokoch online-u bol, samozrejme, výborný pocit, no pochopiteľne si to vyžiadalo aj omnoho väčšie množstvo práce pre organizačný tím. Každopádne vidíme, že to úsilie stálo za to a musíme priznať, že účasť prekonala všetky naše očakávania. Aj touto cestou by som chcel veľmi pekne poďakovať všetkým, ktorí priložili ruku k dielu, našim úžasným dobrovoľníkom, ale samozrejme najmä všetkým partnerom podujatia a spoločnostiam, ktoré sa na Game Days zúčastnili. Pomohli nám posunúť Game Days na úplne novú úroveň a priniesť do Košíc tých najlepších profesionálov z celého sveta, ktorí sa s nami mohli podeliť o svoje cenné skúsenosti v game developmente."
Každý, kto sa niekedy na podobne akcii zúčastnil v pozícii organizátora vie, že koncom jedného ročníka začínajú prípravy na ďalší. Rok sa môže zdať ako dlhá doba, ale skutočne to tak je a inak to nie je ani v prípade Game Days, kde organizátori tiež už teraz pracujú na ďalšom ročníku: "Trochu sa ešte musíme povenovať retrospektíve, feedbacku od účastníkov a tak podobne, aby sme si ujasnili, čo musíme pre ďalší ročník vylepšiť, ale minimálne už pracujeme na zarezervovaní priestorov pre jubilejný desiaty ročník Game Days. Určite by sme radi rozšírili priestory, v ktorých sa konferencia bude odohrávať, priniesli väčšie množstvo vedľajšieho programu, pripravili pre návštevníkov napríklad zaujímavý herne-hudobný zážitok a podobne."
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Mega zľavy začínajú 31
- Take 2: GTA 6 bude výnimočné a oplatí sa naň počkať 99
- Čínske ceny RTX 5080 a RTX 5090 naznačujú, čo môžeme v tejto oblasti čakať 255
- Najväčšie hry naplánované na rok 2025 71
- Ciri bude mať vo Witcher 4 zaujímavé a zmysluplné možnosti vzťahov 113
- Takto bude vyzerať balenie RTX 50 grafík 27
- Digital Foundry vyhodnotili hry s najlepšou grafikou tohto roka 92
- Najpredávanejšie hry na Steame za rok 2024 13
- RECENZIA: Flight Simulator 2024 26
- Takto vyzerá doska RTX 5090 karty 176 zobraziť viac článkov >