SACKBOY: A BIG ADVENTURE (PC) |
SACKBOY: A BIG ADVENTURE (PC) |
Ako ubiehal čas, tak pokročila aj séria Little Big Planet. Tá dostala 3 hlavné hry, duchovného nástupcu Dreams a niekoľko spin-offov. Jeden z nich bol aj Sackboy: A Big Adventure v roku 2020. Sackboy, ikonická postava série, tak dostala vlastné dobrodružstvo na PS4 a PS5, ktoré teraz má aj port na PC. Podaril sa ?
Sackboy a jeho hrateľnosť sa podobá každej druhej skákačke. Máte tu platforming, udieranie do nepriateľov, nástroje na prekonávanie levelov a rôzne svety. Tie sa dajú odomknúť pomocou špeciálnych modrých orbov, ktoré získavate počas jednotlivých levelov. Na konci úrovní pritom môžete dostať za viac nazbieraných bodov lepšie odmeny atď. Hra je pritom v podstate z hľadiska platformových mechaník a súbojov, štruktúry levelov a celkovej náročnosti rovnako jednoduchá, ako je aj jej príbeh o hrdinnom Sackboyovi a zlom Vexovi, ktorého treba zastaviť.
Nebudeme si klamať. Sackboy: A Big Adventure je plošinovka, ktorá je svojou hrateľnosťou, grafikou a príbehom vyšitá primárne pre deti. Dospelí v nej len ťažko nájdu nejakú hlbšiu príbehovú myšlienku alebo výzvu. Ak hru teda nechcú dokončiť na 100%. A je to vlastne absolútne v poriadku. Netreba predsa, aby bola každá platformová hra ako Crash Bandicoot 4 alebo Ghosts 'n Goblins.
Problém však nastáva vtedy, kedy hra ako Sackboy zabúda, na akú skupinu hráčov sa chce svojou obťažnosťou zamerať. Neraz sa mi pri hraní totižto stalo, že som zažil nepríjemný skok v náročnosti, a to dokonca počas hlavnej kampane. Či už v podobe prehnaných požiadaviek na skóre v určitých leveloch, alebo vo forme náročných skokov. Toto isté sa pritom týka aj rytierskych výziev zameraných na čas. Tie by teoreticky, na slabšiu trofej, mohlo zvládnuť aj dieťa. Lenže akonáhle hra začala byť prísnejšia, už aj ja som to pociťoval. To platí najmä pre finálnu výzvu. Tá je strašne frustrujúca a svojím dizajnom tak nedbalo spravená, že som ju napokon vzdal.
Akoby to nestačilo, hra má v tejto oblasti ešte jednu chybu. Jej tutoriály sa totižto ukazujú príliš neskoro. Často som tak ani nevedel, ako v určitej pasáži postupovať ďalej. Neraz som preto musel brázdiť cez herné menu na zistenie ovládania. A teraz si predstavte, že by niečo také muselo podstupovať dieťa.
Akonáhle však Sackboy: A Big Adventure konečne funguje, je schopný zabaviť nielen deti, ale s nimi aj dospelých. Spoločne totiž môžu hrať vo skvelo fungujúcej lokálnej kooperácií. Hra má na to aj špeciálne zamerané levely. Dospelí a deti môžu dokonca hrať aj so svojimi rovesníkmi zďaleka, vďaka ihneď prítomnej online kooperácií. Titul sa navyše nebojí prichádzať s neustále novými nápadmi a vtipnými spôsobmi ako podraziť a príjemne prekvapiť aj dospeláka. Podrobnejšie sme hru a jej mechaniky rozobrali v našej recenzii pôvodnej konzolovej verzie.
Teraz prejdeme na to, čo nové prináša PC verzia hry a aká je. Začnime ovládaním s klávesnicou a myšou. V jednoduchosti poviem, že hra sa s nimi ovláda dobre, hoci zriedkavo trpí na nešikovné mierenie pri hádzaní vecí. Jednotlivé klávesy sa dajú ľubovoľne zmeniť a nastaviť. Ak chcete na PC hlbší zážitok s intuitívnym ovládaním PS5 ovládačom, máte ho mať.
Grafické a audiovizuálne spracovanie hry je aj po dvoch rokoch od vydania stále vrcholové a špičkové. Zvuky a hudba sú stále parádne spracované. PC verzia hry, takisto ako verzia na PlayStation, je plná rôznych malých detailov, obzvlášť v hernom prostredí. Port ponúka aj niekoľko režimov nastavenia prístupnosti. Obsahuje aj podrobné grafické nastavenia v ktorých si viete upraviť všetko, od tieňov, cez množstvo detailov, až po populárny žrút výkonu ray tracing. Ten je, našťastie, zapracovaný a optimalizovaný vcelku dobre, až na chvíle, počas ktorých hra využíva viac svetelných efektov. Príkladom môžu byť ohnivé strely. Vtedy najviac padá fps. A keď už sme pri tom, autori opravili takmer všetok stuttering. A keď už sa vyskytol, tak mi pri hraní neprekážal. Hoci škoda, že dodnes neopravili chybu, ktorá bola už v PS verzii. Určité časti hry a filmové scény tak nestíhajú mať načítané textúry. Ale to už býva problém aj Unreal enginu 4.
PC port Sackboy: A Big Adventure má, aj napriek chybám, veľa úžasných kvalít. Niektoré z nich som tu ani nespomenul. Oplatí sa však za vizuálny upgrade, rozšírené technické nastavenia a ovládanie na klávesnici priplatiť si 30 až 40 eur? Za hru, ktorá je v podstate stará už dva roky? Jednoznačné je, že to Sony po dvoch rokoch s tou 60-eurovou cenovkou rozhodne preháňa. Povedal by som teda, že tí čo už vlastnia PS5 verziu, o nič extra neprídu.. A tým, čo si hru chcú kúpiť na PC, navrhujem počkať na zníženú cenu.
RECENZIE HRÁČOV |
PS4 PS5 Vývoj: Sony / Sumo Digital Štýl: Arkáda
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|