Street Fighter 6 predviedol nový prístup ku kultovej sérii |
Fanúšikovia budúci rok dostanú nádielku obrovskej kopy noviniek.
Street Fighter 6 sa pomaly blíži a sľubuje veľké zmeny. Až také veľké, že po mnohých rokoch z Cacomu odišiel Yoshinori Ono, ktorí bol po mnoho častí hlavnou tvárou a tvorcom série. Nebol nadšený z toho, kam sa so šestkou séria uberie. A čo my hráči? My sme v poslednej dobe dosali niekoľko možností sa na hru pozrieť a aj si ju vyskúšať. Tých zmien bude naozaj dosť. Niektoré dobré, na dopad iných si ešte budeme musieť počkať.
Napríklad hra prinesie nový singleplayerový režim World Tour, kde budeme s vlastným avatarom skúmať svet Street Fightera v troch rozmeroch podobne ako v nejakých akčných adventúrach. Okrem toho nebudú chýbať ani rôzne iné známe režimy (arcade, tréning, offline), ktorú budú tentoraz zgrupené pod záložkou Fighting Ground. No a opäť je asi najväčší dôraz kladený na online hranie. To v novej hre zastrešuje Battle Hub, ako masívny online lobby režim s kopou možností, noviniek a podobne.
Ten bol hlavnou súčasťou nedávnej bety a ukázal naozaj slušný odklon od toho, čo v sérii poznáme. Pohybujete sa po akejsi mega herni plnej automatov, kde vás taktiež reprezentuje váš avatar. Toho si vytvoríte podľa svojho gusta a postupne customizujete nakúpeným oblečením a doplnkami. O mikrotransakcie tak určite nebude núdza.
Všetko má v tomto hube svoje miesto. Nájdete tu tak obchody, miesta pre fotenie/screenshotovanie, dokonca je tu retro kútik, kde si môžete zahrať klasické Street Fighter hry, ktoré tam budú rotovať. Emulácia je dobrá a taká dvojka sa v Turbo verzii stále hrá parádne. Inde zase nájdete Extreme zápasy, kde sa pravidelne menia pravidlá a gimmicky, ktoré ovplyvňujú hrateľnosť. Naozaj to tu celé pôsobí živom beháte pomedzi ostatných hráčov a objavujete možnosti. Nechýba veľká obrazovka s informáciami, aktuálne oznamy (kto prišiel o šnúru víťazstiev...) a ďalšie veci.
Chcete si s niekým zahrať? Sadnite si k niektorému z automatov a počkajte, kým si niekto prisadne. Alebo si prisadnite vy. Interagovať môžete aj s hráčmi, za ktorými prídete. Keď už sa rozhodnete pre zápas, ten sa spustí relatívne rýchlo a priebeh štartu je hladký. Aj keď by som osobne možno ešte prekopal prístup k obrazovke na výber postavy, keďže je to trochu neintuitívne. Ale samotné zápasy bežia dobre, lagy nejaké boli, ale to pri pripojeniach, ktoré neboli úplne najlepšie. Pozitívom je, že som nezažil ani jedno odpojenie, ani jedno padnutie zápasu. Okrem rýchlych zápasov nebudú chýbať ani ligy a ranky od Rookie až po Master cez 6 medzi tým, pričom posúvať sa budete vďaka získaným ligovým bodom.
Zmeny nezaznamenala len štruktúra hry, ale hlavne hrateľnosť. Tá v niečom vychádza z predchodcov, najmä z Alpha série, ale taktiež prináša aj niekoľko úplných noviniek a dosť výrazne mení hrateľnosť. Stále však zachováva rovnaké útoky a podobný štýl, takže na rôzne polkruhy, štvrťkruhy a podobné pohyby rozhodne nezabúdajte. Teraz si navyše môžete vybrať z dvoch ovládacích schém – klasickej známej desaťročia a modernej so špeciálnymi útokmi na samostatných tlačidlách.
Bojový systém v hre je vystavaný na Drive Gauge a jeho energii. Tá sa vám priebežne dopĺňa a vidíte ju v ukazovateli, pričom ju môžete využiť na špeciálne útoky a pokročilé techniky. Napríklad na parry alebo aj Drive Impact na absorbovanie útokov. Pomocou Overdrive zase zmeníte špeciálne útoky na Overdrive Art, čo je vlastne nová verzia známych EX útokov. Rovnako s Drive viete robiť aj protiútoky a rushe. Je toho veľa a umožňuje vám to viac hrať štýlom, ktorý vám vyhovuje. Akurát je to možno o niečo náročnejšie na zvládnutie ako v minulosti.
Navyše za úplné vyčerpanie energie hra dosť výrazne postihuje a zo 6 políčok si tak chcete určite nechať aspoň niečo. Ale pozor, z Drive vám uberajú aj bloky. Ak si úplne miniete Drive energiu, nedokážete využívať hlavné mechaniky hry a taktiež stratíte na štatistikách – vaše útoky sú slabšie, obrana tiež, ste pomalší. Za každých okolností sa tak pri boji pokúšate si aspoň niečo z toho uchovať a do boja to vnáša aj viac taktiky.
Boje sú stále dosť založené na správnom načasovaní a presnom inpute, teda vstupe vašich útokov. Aj preto oceníte naozaj detailný tréningový režim, ktorý ponúka neuveriteľné množstvo rôznych nastavení a to aj so snímkami, aby ste sa vedeli presne naučiť, ako sa jednotlivé techniky a útoky v hre používajú. Akurát aj prístup k nemu v rámci online lobby by mohol byť jednoduchší. Je tu toho veľa a mám dojem, že autori zatiaľ úplne netrafili intuitívnosť mnohých možností v rámci prístupu k nim.
Street Fighter 6 navyše dobre vyzerá a aj sa dobre hýbe. Grafika je veľmi štýlová, aj keď často možno trochu príliš rozmazaná. Zvuková stránka je zatiaľ tiež fajn, aj keď pri takto obmedzenej ponuke sa z nej toho veľa nepredviedlo. Celkovo bolo k dispozícii 8 postáv – z nich 5 klasických (Ryu, Ken, Guile, Juri a Chun-Li) a 3 nové (Kimberly, Luke, Jaime). Bol to zaujímavý mix a nové do hry prinesú svieži závan v rámci bojových štýlov.
Odohral som pekných pár zápasov, aj keď je jasné, že by som z hry chcel vidieť viac. Avšak ani nie tak z jej online časti, ale z tých, ktoré zatiaľ neboli dostupné. Dojem z bety bol dobrý, no až na jednu vec. Kopu zápasov som aj sledoval a nemôžem sa zbaviť dojmu, že v niektorých z nich boli cheateri. Niektorí hráči vyhrávali bez straty kúska života a dokázali útoky zadávať takou rýchlosťou, že sa to ani nedalo sledovať. Raz som zažil zápas, ktorý skončil snáď po 3 sekundách a jednoducho som nestíhal vidieť, čo sa deje. Ak to boli naozaj cheateri a nie nejaké bugy či glitche, snáď si na to Capcom do vydania plnej verzie dá pozor.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
PS5 Xbox Series X|S Vývoj: Capcom / Capcom Štýl: Bojovka
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|