RISE OF NATIONS: RISE OF LEGENDS |
RISE OF NATIONS: RISE OF LEGENDS |
Informácie o nádejnej stratégii Rise of Legends sa objavujú už dlhú dobu. Konečne sme sa dočkali aj dema. Hrateľná ukážka ponúka naozaj zaujímavé možnosti. Demo ponúka komplexný náhľad na hru a poukazuje na široké možnosti hry. Obsahuje krátku pasáž z kampane a voľnú hru pre jednotlivca, ktorá je skutočnou lahôdkou. Obsahuje dve samostatné mapy (zimnú krajinu a púštnu oblasť) a dve rasy. V plnohodnotnom boji proti počítaču si môžete vyskúšať možnosti frakcie Alim a Vinci.
Alim je typická orientálnou architektúrou a nesie sa v duchu rozprávok z tisíc a jednej noci. Budovy v arabskom štýle nie sú umiestnené priamo na povrchu, ale vyhĺbené do zeme a vyvolané pomocou magických síl. Alim má zväčša tradičné fantasy jednotky, ktoré prináležia niekoľkým elementom. Produkujú sa v troch základných vojenských budovách, v kruhu piesku, plameňa a skla. Jednotky piesku zahrňujú základnú pechotu, takzvaných púštnych chodcov (desert walkers), škorpióny, strelcov na púštnych kreatúrach a púštne draky. Jednotky plameňa sa nesú v duchu ohňa (efreti a ohnivé plazy...) a jednotky skla sú tvorené na báze ľadu, respektíve skla (elementály, draci...). Zaujímavým transportným prostriedkom je Puzzle krabica, ktorá sa pohybuje pomocou magického vetra a súčasne slúži na zásobovanie okolitých jednotiek.
|
|
|
Vinci sa zaoberá najmä výskumom a vynálezmi. Nie nadarmo ju tvorcovia pomenovali podľa veľkého génia Leonarda da Vinci. Budovy a jednotky majú väčšinou mechanickú konštrukciu. V boji sa uplatnia zbrane na báze pušného prachu, roboti a moderné bojové systémy. Imperiálni mušketieri a ďalšie základné jednotky sa vyrábajú v barakoch, lietajúce stroje v aerodromoch a obliehacie stroje a tanky v pevnosti. Táto frakcia začína so špeciálnym prototypom továrne, ktorá obsahuje pomocné technológie.
Frakcie sa líšia kultúrou a jednotkami, ale platia pre ne podobné pravidlá a zásady. Jednotky a budovy sa produkujú z dvoch surovín. Na ťažbu modrého timonia je potrebné postaviť baňu v blízkosti ložiska a nakúpiť robotníkov. Bohatstvo (peniaze) sa získava obchodovaním s neutrálnymi frakciami alebo ostatnými základňami rasy. Nárast financií zabezpečujú obchodné vznášadlá. Neutrálne sídla a ich bojovníci sa dajú ovládnuť násilím, ale praktickejšie je kúpiť si ich. Ideálne je obchodovať s nimi tak dlho, pokiaľ cena neklesne na minimum, napokon sa úplne pridajú na vašu stranu. Potom môžete vyrábať extra jednotky a inovácie.
Podmienkou rozvoja je budovanie vojenských, industriálnych (výskumných), obchodných a palácových obvodov. Obvody sa pristavujú k centru. Nemôžu byť samostatnými budovami, ako štandardné stavby a sú nevyhnutné pre vylepšenie centra a vzrast civilizácie. Zaujímavé je, že na výstavbu nepotrebujete žiadnych robotníkov, len suroviny a priestor.
Plný názov hry - Rise of Nations: Rise of Legends - nie je náhodný. Zdanlivo nemá s RTS, ktorá zachytáva historické obdobia ľudstva (Rise of Nations), s novou sci-fi/fantasy stratégiou nič spoločné. Pravdaže okrem výrobcu. Nie je to však pravda. Hoci dejisko novej hry je diametrálne odlišné, platia tú osvedčené princípy z jej predchodcu. To znamená, že budovy (až na výnimky) staviate len na svojom alebo neutrálnom území. Pole pôsobnosti vyznačujú hranice. Ak vaše jednotky vstúpia na územie nepriateľa, permanentne tu strácajú body života.
|
|
|
Hranice rozširujete výstavbou pevností a dobíjaním nepriateľských a neutrálnych budov. Pričom tieto budovy nemusíte vypáliť do tla, len ich oslabiť natoľko, až sa vzdajú, potom ich získate pod svoju kontrolu. Zo starých osvedčených prvkov je tu ďalej niekoľkostupňový výskum podporných technológií v hospodárskej, produkčnej, politickej a diplomatickej oblasti. Tieto vyžadujú výskumné body, ktoré získate výstavbou laboratórií.
Nie po prvýkrát, ale veľmi prakticky, sa objavujú aj špeciálne bonusy, o ktoré zvádzate neustály boj s ostatnými rasami. Jedná sa o dominanciu v oblasti taktiky, ťažby surovín, vojenských síl a ekonomiky. Jednoducho tá rasa, ktorá dosahuje najlepšie výsledky v danej oblasti, získava dominanciu a s ňou unikátnu schopnosť, ktorú môže opakovane používať. Napríklad pri taktickej dominancii máte k dispozícii masívne liečenie jednotiek.
Prítomnosť hrdinov v hre iste nikoho neprekvapí. V deme nájdete troch za každú stranu. Alim reprezentujú magické postavy, ktoré vedia vyvolať monštrá, piesočný vír a ďalšie kúzla. Hrdinovia Vinci ovládajú mechanické stroje a používajú výbušniny a strely. Okrem toho tu nájdete množstvo malých- veľkých inovácií a praktických doplnkov. Napríklad cena jednotiek a budov závisí od ich počtu. Takže, ak povedzme vyrábate mnoho pevností, cena tých nasledujúcich môže byť niekoľkonásobne vyššia, ako bola pôvodne.
Rise of Legends vyzerá veľmi dobre a dovolím si tvrdiť, že z globálneho hľadiska je hra prepracovanejšia a inovatívnejšia ako The Battle for Middle-Earth II. To je zrejmé už na základe demo verzie. Je však pravdepodobné, že tvorcovia ešte nevytiahli všetky tromfy. Uvidíme v máji, kedy sa má titul objaviť na hernom trhu. Prvý dojem je však veľmi dobrý.
|
|
|
PC
Vývoj: Big Huge Games Štýl: stratégia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|