Phil Spencer si prevzal cenu, hovoril o tom, že hranie môže priniesť radosť do dnešného sveta |
Cancel kultúra, krízy a radosť z hrania boli témou príhovoru Phila.
Phil Spencer si preberal cenu Andrew Yoon Legend Award na NY Game Awards a pri tejto príležitosti ponúkol reč zameranú na to, ako ako ju môžu hry ponúknuť relax v tomto ťažkom svete.
Cenu mu odovzdal Reggie Fils-Aimé, bývalý šéf amerického Nintenda, ktorý mu k tomu povedal:
„Phil a ja sme súčasťou tohto odvetvia spolu už mnoho rokov a vždy som obdivoval jeho schopnosť nachádzať nové, kreatívne spôsoby, ako slúžiť hráčom. Phil nie je len manažér v hrách, on je sám hráčom a vďaka tomu presne vie, čo fanúšikovia chcú, pokiaľ ide o značku Xbox. Som nadšený, že sa pripojil k prestížnym víťazom ceny Andrew Yoon Legend Award.“
Zaspomínal si tak na minulosť, kedy bolo všetko jednoduchšie:
"Dlho pracujem v hernom priemysle a ešte predtým som bol hráč a fanúšik hier. V tých časoch sme ako deti šetrili každú korunu z nášho vreckového na novú hru, ktorú sme vybrali na základe obrázku na prednej strane krabice. Vedeli sme, že to bude jediná hra, ktorú budeme hrať počas nasledujúcich šiestich mesiacov, možno aj roka. Dúfali sme, že sme vybrali tú správnu, pretože sme sa s ňou mali veľmi dobre spoznať.
Touto jedinou vzácnou hrou sme boli všetci pozvaní do nového sveta. Nového sveta, ktorý bol vytvorený vďaka prelomovej inžinierskej práci a inovatívnej umeleckej vízii herných dizajnérov a vývojárov stojacich za touto kazetou. Držať tú kazetu po prvýkrát znamenalo príval vzrušenia a očakávania a hrať ju, čistú a úplnú radosť. Nielen preto, že sme vlastnili skvelú vec, ale aj kvôli zážitkom, ktoré by sme s touto hrou a komunitou zažili. Nehrali sme sa len s rodinou a priateľmi, ale rozprávali sme sa o nej, boli sme ňou posadnutí, smiali sme sa na nej a niekedy sme nad ňou plakali. Spoločne sme prežívali naše najlepšie aj najhoršie chvíle.
Hranie hier je a bolo o tomto efekt radosti. Dnes existuje toľko hier. Je ich viac ako kedykoľvek predtým a sú dostupné väčšiemu počtu hráčov ako kedykoľvek predtým. Ale tiež sa môže zdať, že na svete je viac zúfalstva. Neustály prúd zlých správ zo stveta, neustále prekovanávanie krízy za krízou, zdá sa mi, že radosť, ktorú sme zažívali ako deti, je pre nás všetkých oveľa ťažšie nájditeľná. Je to skôr previnilé potešenie. Zdá sa mi, že dnes hľadanie radosti je ako čin odporu.
Svet je dnes ťažký a možno práve hry môžu byť vyslobodením z neho. Je to dnes ťažšie, ale vývojári pokračujú vo vytváraní svojich svetov, aby hráčov potešili:
A predsa je dnes našou najväčšou zodpovednosťou ako tvorcov, vodcov a budovateľov sveta inšpirovať a pozývať k radosti. Každý zo stoviek titulov, ktoré majú hráči dnes a zajtra na dosah ruky, je vizitkou radosti. Halo, God of War, Vampire Survivors, Peppa Pig, veľké hry, malé hry, mobilné hry, nezávislé hry, každá z nich je navrhnutá tak, aby priniesla infúziu radosti do našich životov. Aby nám priniesla toľko radosti, že o nej ľudia chcú hovoriť, zdieľať ju. My, všetci, ktorí sme tu dnes, všetky naše tímy po celom svete, všetci sa podieľame na vytváraní tejto radosti. Naši tvorcovia, ktorí odvážne vypúšťajú svoje vízie do sveta, najmä v súčasnej cancel kultúre a kultúre kritiky, naši hráči, ktorí si odvážne a vyhradzujú čas na naše hry, preto aby pozývali, odpočívali a omladili svoje životy.
Ako vedúci predstavitelia biznisu sme vyzvaní, aby sme mali odvahu chrániť a rozvíjať túto kolektívnu radosť. Sme povolaní tieto zážitky inkubovať, vytvárať a rozvíjať. Aby sme vyhľadávali a obklopovali sa množstvom perspektív. Aby sme si ctili naše rozdiely naprieč skúsenosťami a geografickými oblasťami a aby sme praktizovali empatiu pri zámernom počúvaní druhých. Odvrátiť sa od rozdeľovania hráčov a tvorcov a namiesto toho sa obrátiť k sebe navzájom, keď spoločne napredujeme a posilňujeme radosť. Toto je ozvena hernej radosti. Ďakujem vám za túto poctu dnes večer a ďakujem vám všetkým za odvážne rozhodnutie vniesť do sveta radosť.
Pre doplnenie, hru roka na NY Awards vyhral Elden Ring.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 33
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 63
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16 zobraziť viac článkov >