SIGIL OF THE MAGI |
SIGIL OF THE MAGI |
Myslím si o sebe, že som tolerantný hráč a tým pádom aj tolerantný kritik. Nie som náročný na grafickú alebo zvukovú stránku hry, ale chytľavá hrateľnosť je pre mňa nutnosť. Avšak nájdu sa hry, ktoré ma svojou prezentáciou hrateľnosti vcelku slušne znechutia natoľko, že nemám náladu hru ďalej objavovať alebo ju celú prejsť.
Mladé štúdio Yongjustyong nemá zatiaľ na svojom konte, nič čím by sa pochválilo a tento jeho druhý projekt v žánri kartových turn-based stratégií sa snaží bojovať v skromnom katalógu vydavateľa The Iterative Collective. Je dosť možné, že sa na tento projekt ľahko zabudne, ale keďže je hra stále vo verzií s predbežnými prístupom, je šanca, že sa celok dopracuje k niečomu lepšiemu.
Príbeh Sigil of the Magi sa odohráva v čarovnom svete, kde sa kráľovstvá rôznych kultúr snažia udržať krehký mier medzi sebou. Objavili sa však zvesti, že bola objavená hrobka veľmi starého a mocného mága, o ktorom sa hovorí ako o prvom mágovi vôbec. Hlboko v troskách tejto hrobky vraj ležia mystické znaky, ktoré dokážu poskytnúť veľkú moc tým, ktorí ich získajú ako prví. Preteky o ne môžu začať.
Sigil of the Magi je vo svojom základe kartová ťahová stratégia v pixel art grafike, kde priebeh vášho postupu viete ovplyvňovať výberom cesty na mape. Vyberiete si skupinu troch šampiónov a vydáte sa na cestu za získaním moci a sily. Každý šampión má svoju vlastnú jedinečnú sadu kariet a niekoľko pasívnych schopností. Zatiaľ si v hre môžete vybrať z dvoch predpripravených frakcií, ale neskôr viete získať aj vami odomknutých šampiónov a vyskladať si vami vyhovujúci herný štýl. Prostredníctvom bitiek a iných stretnutí viete získať lepšie karty, upgradovať ich a vyskladať si tak silný balíček. Vašou výhrou sú aj zlatky, za ktoré si viete kúpiť u obchodníka lepšie karty a relikvie.
Vaša púť sa začína na mape, kde si môžete vybrať z troch ciest. Každá cesta má sériu zastávok, na ktorých sa buď pobijete s nepriateľmi, získate za určitú cenu predmety, poklad či karty, alebo si len posedíte pri ohníku a načerpáte nové sily. Tieto tri cesty sú miestami prepojené, takže formou križovatky sa viete dostať na ďalšiu cestu, ak vám nevyhovuje sled udalostí na tej, kde sa práve nachádzate. Pochopiteľne, na konci každej cesty sa stretnete s hlavným bossom.
Keď už sa dostanete na ikonku konfliktu, váš boj môže začať. Hneď na začiatku vás osloví detailný tutoriál, ktorý určite odporúčam prečítať a prejsť. Na skromnej a ohraničenej hracej ploche si najprv umiestnite vlastných hrdinov. Hracia plocha nie je ničím výrazná a okrem pár kaluží, kameňov, pňov a kríkov neoplýva ničím zaujímavým. Zo začiatku sa odohráva na trávnatom obdĺžniku alebo štvorci s niekoľkými prekážkami. Po výbere umiestnenia začína boj a vy ako hráč sa môžete rozhodnúť, či svoje 3 ťahy každého kola miniete na pohyb, obranu alebo útok v dosahu nepriateľa. Každá postava má obmedzený pohyb na určité políčka na mape.
Každé kolo vám vyberie niekoľko kariet útokov alebo obrany pre vaše postavy. Každá postava má vlastne typy kariet, ktoré nedokáže využiť druhá postavička vášho tímu. Pri výbere karty vám hra presne ukáže počtom políčok, kto môže kartu využiť a na koho s ňou viete útočiť či využiť obranu. Veľký ukazovateľ tak smeruje od kariet na hraciu plochu a vy presne viete, čo môžete a čo nemôžete s danou kartou robiť. Keď vám hrdinu v danom súboji zabijú ,všetky jeho karty z balíčka zmiznú. Tiež treba rátať s tým, že vám balíček v danom kole nemusí ponúknuť karty pre jednu alebo viacero z vašich postáv. V každom kole máte 3 ťahy, z čoho každá vaša postavička môže minúť na pohyb alebo využiť karty v obmedzenom počte. Taktiež viete využiť nájdené relikvie, ktoré vám platia počas celého súboja.
Na začiatku máte na výber z troch postavičiek - rytier, lukostrelec a mág. Podľa typu postavičiek máte karty zvýraznené farebne aj označené ikonami na kartách s detailným popisom funkcie. Rytierske karty väčšinou pozostávajú z blízkych útokov mečom, lukostrelec môže so svojou sériou kariet strieľať z diaľky, ako aj mág so svojou čarovnou paličkou. Väčšinou vám karty ponúknu výhody boji, ale niektoré vám dokážu odobrať atribúty vašej postavy, spôsobiť krvácanie alebo vziať časti života. Treba tiež dávať pozor, na koho chcete danú kartu použiť, keďže sa aj mne stalo, že som pri svojej nepozornosti nechcene pridal nepriateľovi obranu štítu. Pri útokoch aj obranách vám hra presne ukáže, koľko ste nepriateľovi alebo sebe pridali/odobrali, či krvácate alebo ste prekliatym. Relikvie sa v hre líšia a ponúkajú výhody v boji alebo zlepšenie atribútov kariet a vašich hrdinov. Po úspešnom porazení nepriateľov vám hra ponúkne nejaké to zlato a karty do vášho balíčka.
Rôznorodých nepriateľov v tejto hre veľmi neočakávajte. Po grafickej stránke sú navrhnutí jednoducho a sú presne takí, akých by ste od stredovekej fantasy hry očakávali. Pôsobia, akoby ich navrhli deti v škôlke, ale možno to bol zámer. Tak ako hrdinský rytier má klasické brnenie a lukostrelec vyzerá ako Robin Hood, tak všetci nepriatelia pôsobia ako banditi či barbari s menšími obmenami veľkosti. Sem-tam sa na vás vrhne aj nejaká forma zvieraťa, ako je pes či netopier, ale nie je to časté. V neskorších častiach hry sa postavíte aj atypickým nepriateľom, keď sa vám tam podarí dostať.
Väčšina súbojov s bežnými nepriateľmi je vývažená a máte slušnú šancu zvíťaziť. Boss level je však príliš horká káva. I keď dizajn hlavných záporákov je viac pestrejší ako bežných nepriateľov, ich štatistiky sú nastavené do neférových výšin. Vaša postava má na začiatku okolo 50% života, ktoré môžete počas cesty strácať, ale viete si správnymi rozhodnutiami čo-to pridať. Bežný nepriateľ má 20% až 30% života...boss však cez 100% a nikdy neútočí sám. Skúšal som to rôznymi cestami, ale nikdy sa mi nepodarilo vyzbierať dostatok života, silných kariet alebo relikvií, aby som hlavného záporáka skolil. V tomto prípade ide o nevyváženosť náročnosti a stúpajúcej frustrovanosti. Nehovoriac a magických útokoch alebo útokoch na diaľku.
Keď vám zabijú jednu postavičku v boji, ale podarí sa vám súboj s ostatnými hrdinami vyhrať, porazená postavička sa k vám s určitým počtom % vráti na mape a do ďalšieho súboja. Keď však v boji zomrú všetci, začínate hru od začiatku. K výberu je zatiaľ najľahšia normal obťažnosť a potom už len vyššie vo forme výziev. Ale mapa ponúka oddychové sekcie, kde viete načerpať nové sily, jednotlivo alebo skupinovo a taktiež si upgradovať karty na efektívnejšie. Nečakajte však plnohodnotné ozdravenie postavičiek. Taktiež cestou naďabíte na predavača, ktorý vám za peniaze vo forme zlata vie predať lepšie karty, upgrade kariet, vymazanie kariet alebo drahšie relikvie. Na ikonke s pokladom vám hra vždy daruje zlato a pri stretnutí s postavami sa vám viac otvorí príbeh hry. So správnym výberom možností viete získať určité karty a predmety, aj keď to vás môže niečo stáť.
Sigil of the Magi sa vo svojom pixel art štýle veľmi graficky nepredvádza. Jednotlivé postavičky sú navrhnuté jednoducho, ako aj ich animácie pohybu a útokov. Jasné a pestré farby s minimom tieňov by som čakal skôr od hier na staré mobily s prvými farebnými obrazovkami. Podobne je to aj s dizajnom úrovní a prostredia. Začínate na čistinách a lesoch, ale neskôr sa pozriete aj do hradov a jaskýň. Zvuk je štandard a hudba ponúka pár klasických motívov na spestrenie súbojov alebo pri postupe naprieč mapou. HUD je prehľadný, ako aj vysvetlivky či popisy pri súbojoch alebo na mape.
Aj keď ide o hru s predbežným prístupom a určite štúdio na tomto projekte intenzívne pracuje, sám neviem, komu by som ju odporúčal. Ťahovky tu máme lepšie, nápady sú v hre nevýrazné, grafika príliš jednoduchá, obťažnosť nevyvážená a cena tiež nie je atraktívna. Možno pri nejakej zľave a veľkej chuti na jednoduché ťahovky by ste mohli dať hre Sigil of the Magi šancu, inak radšej odporúčam počkať na plnú verziu.
PC
Vývoj: The Iterative Collective / Yongjustyong Štýl: Stratégia | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|