Čo bolo hlavným trendom na GDC? Metaverse, VR, krypto, web3 a ani NFT to neboli... bolo to AI |
AI je novým trendom, ako medzi vývojármi, tak investormi.
AI zatienilo na vývojárskej GDC konferencii všetky pokusy, ako z hráčov ťahať peniaze. Nakoniec AI sa teraz stáva hlavnou témou prakticky všade. GPT ukázalo potenciál a MidJourney ho zaklincovalo. Pre vývojárov sa otvárajú úplne nové možnosti, hlavne pre malé tímy, ktoré môžu ušetriť množstvo času ako pri vývoji, tak grafike, ale aj na realistické hlasy alebo hudbu.
Rovno to komentovali tak, že potenciál AI je jasný, ale revolučné produkty v oblasti vývoja hier ešte len prídu. Vývojári to na jednej strane vítajú, na druhej sa aj boja. Totiž sú dve skupiny vývojárov alebo grafikov, prípadne iných umelcov a sú tí, ktorým to pomôže spraviť veci oveľa rýchlejšie a zrejme aj lepšie, ale zároveň aj tí, ktorých to môže stáť prácu.
Napriek tomu, že sa o tom všade na GDC hovorilo, len málo firiem zatiaľ má reálne produkty v AI oblasti. Napríklad aj Unity svoju Unity AI len ohlásilo, ale výraznejšie neukázalo, lebo ešte potrebujú čas. AI sa rozbehlo ani nie pre polrokom a firmy ešte nezareagovali. Výnimkou je napríklad Good AI vedené Marekom Rosom, ktoré už ma zapracovanú AI vo svojej pripravovanej hre. Tú tam aj ukazovali. NPC postavy a ich dialógy sú v nej poháňané práve AI. Bližšie sme sa na to pozerali aj v nedávnom podcaste (aj s ukážkami z hry).
AI teraz prinesie veľké možnosti do vývoja a je otázkou času, kedy si aj amatérsky vývojár bude vedieť spraviť mesto v štýle GTA len pár kliknutiami. Možno to pomôže aj Rockstaru spraviť nové GTA za 5 a nie 15 rokov. V každom prípade budúcnosť vývoja hier bude zaujímavá.
Oproti AI však napríklad Metaverse bolo úplne na GDC utlmené, len pár fanúšikov si ešte zachováva vieru, že na tom môžu niečo zarobiť. Ich problém je, že aj ak by mali nápady, ako vyžmýkať peniaze z hráčov, hráči a aj investori už hľadia smerom na AI. Je to úplne opačná atmosféra ako minulý rok, kedy boli všetci nahypovaní na metaverzum a to, ako im blockchain, NFT a web3 zarobia, ale keď počas posledného roka padli najväčšie projekty, už vidia, že to nie je reálny cieľ. Teraz už maximálne, čo budú skúšať, bude tlačiť NFT do hier ako voliteľnú súčasť.
Zároveň súčasťou metaverza sú aj AR a VR projekty, kde napríklad PICO mal na GDC veľký stánok, ale táto oblasť biznisu tiež veľmi klesla a minulý rok čisto PICO zaznamenalo 40% prepad predajov. Meta tiež nie je z predajov, šťastná a zrejme ani Sony. Uvidíme, či to Apple dokáže potlačiť.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Doom: The Dark Ages 83
- Warner Bros. znovu zmenil plány, zrušil plánovanú expanziu pre Hogwarts Legacy 54
- Nové zľavy v Alza dňoch 12
- Prečo sme ešte nedostali druhý GTA VI trailer? Take Two vysvetľuje marketing novéh 77
- Lionsgate: John Wick 5 je oficiálne schválený, ďalšie dva filmy sú v príprave, nov 25
- Na fórach sa zbierajú prípady pokazených Ryzen 7 9800X3D procesorov 109
- Windows 11 dostane nový dizajn BSOD, stratí možnosť inštalácie bez loginu 122
- 58% Slovákov nespí dobre. Zotavenie po prechode na letný čas môže trvať aj tri týž 110
- Aprílové hry 34
- Ubisoft založil novú dcérsku firmu, ktorá sa bude starať o Assassin’s Creed, Far C 57 zobraziť viac článkov >