Vyskúšali sme si hru Silica, český žánrový hybrid FPS a RTS |
Bohemia Interactive dnes vydáva svoju novú hru a my sme si ju už vyskúšali v FPS aj RTS režimoch. Pozrite si naše video.
Keď sa povie Bohemia Interactive, väčšine z vás sa asi vynorí nejaká predstava o hre. Bude to pravdepodobne simulácia, keďže toto je oblasť, s ktorou má Bohemka najbohatšie skúsenosti. Poznáte Flashpoint, poznáte Armu, ale aj napríklad Take on Helicopters alebo Take on Mars. Bohemka má však aj iné projekty, ktoré túto predstavu narúšajú. Ylands bol jedným takým a teraz je tu Silica, ktorá tiež mení túto zabehnutú predstavu.
Silica je prakticky sólo projekt Martina Melichárka, známeho tiež pod prezývkou Dram, ktorý pracoval napríklad na spomínanom Take on Mars. Martin na hre pracoval už dávnejšie, neskôr ju dal bokom, aby sa k nej potom zase vrátil a dotiahol ju do aktuálneho Early Access stavu. Nepracuje na nej výhradne sám, s niektorými vecami mu pomáhajú členovia tímu, ale v zásade je Silica naozaj jeho dielom a jeho víziou. My sme mali možnosť si ju vyskúšať ešte minulý rok za zatvorenými dverami, teraz zase, ale rovno s jej autorom a aj inými novinármi.
Silica kombinuje žánre a aj inšpirácie. Je to multiplayerovka, kde sa bojuje v FPS aj RTS perspektívach. Môžete byť pešiakom na zemi a nepriateľov strieľať. Môžete tiež až prebrať úlohu veliteľa a z vtáčieho pohľadu rozdávať príkazy. Ak sú niektoré pozície voľné, dokáže ich prebrať umelá inteligencia. Čo sa týka inšpirácií, cítiť z toho Dunu alebo aj Starship Troopers. Hra vás zavedie do budúcnosti na vzdialenú planétu, kde sa nachádza minerál potrebný pre ľudstvo. Jeho ťažba však nie je jednoduchá a bráni jej hlavne miestna fauna, ktorá je poriadne nebezpečná.
S príbehom a zasadením vás zoznámi štýlové intro (máme ho aj v našom videu). Pre vás je dôležité, že Silica prináša konflikt troch strán – dvoch ľudských, jednej mimozemskej. Mimozemšťania tu pritom nie sú s veľkými očami či tikadlami. Sú to rôzne druhy väčšieho či menšieho hmyzu, ktorý si hravo poradí aj s tankami. Rovnako je k dispozícii niekoľko režimov a ak nemáte kamarátov, môžete hrať proti umelej inteligencii. Hra je len na začiatku Early Accessu a aj v Bohemke priznávajú, že jej toho chýba veľmi veľa a mnoho vecí je už na ceste. Rozhodne sa však nemusíte báť, že by tu nebolo čo hrať. Možností je už teraz pomerne dosť a ďalšie prídu.
Silica je tak o veľkých mapách, kde proti sebe bojujú tri tímy, každý má svoju základňu, stará sa o zdroje a snaží sa útočiť na nepriateľov. Stratégia trochu pripomína klasiky žánru, kde ste vysielali svoj harvester na ťažbu zdrojov, kým ste vyrábali jednotky, stavali budovy a posielali ich na nepriateľov. FPS časť je zase o chodení, jazdení a aj teleportovaní. Keď sa totiž respawnujete na základni a ostatní hráči už pobrali vozidlá, na bojisko je to kus cesty, tak aby ste to nemuseli absolvovať pešo.
Jednotiek je tu kopa. Ako stratég ich vyrábate, ako vojak si z nich vyberáte, ak máte dostatok zdrojov. Postupne tak do boja môžete ísť ako iná trieda, prípadne využiť vozidlá, ktoré môže veliteľ spawnovať. Je to aj o komunikácii a ako vidíte vo videu, bez nej často čelíte smrti. Hlavne je v hre bez nej dosť chaosu a ak nemáte veliteľa, ako vojak sa musíte spoliehať na umelú inteligenciu, ktorá vám zadáva ciele, ale úplne to nejde. Skáče to z cieľa na cieľ a občas tak máte dojem, že len bezcieľne beháte. Takže spolu musia komunikovať hráči na zemi aj v oblakoch.
Rovnako aj hmyzia strana má kopu jednotiek na výber a boj na zemi je veľmi unikátny, keďže máte rôzne druhy hmyzu s rozdielnymi schopnosťami. Povedal by som, že to je pekne pestré a variabilnejšie ako ľudské strany. Hra má aj dynamickú dennú dobu, takže v noci musíte vytiahnuť nočné videnie a pomôcť si v boji. Rovnako obsahuje nebezpečné zóny, kde sa nachádza ústredný minerál. Ten síce potrebujete na ťažbu, ale nedá sa pri ňom bojovať.
Graficky ani zvukovo to nie je nejaká extra trieda, ale nevyzerá to ani úplne zle. Pritom kopa z týchto vecí je ešte ďaleko od dokončenia. Rovnako sa bude ladiť aj fyzika, ale aj teraz bola relatívne fajn, aj keď mala slabšie chvíľky. Celkovo je pred hrou ešte dlhá cesta do cieľa a autor s ňou má obrovské plány. Chce priniesť naozaj kopu obsahu, funkcií, mechaník a podobne, pričom otvorene komunikuje a berie na vedomie spätnú väzbu. To je jednoducho skvelý prístup, ktorý musím kvitovať. Už teraz ale môže stavať na zaujímavom nápade alebo nápaditej kombinácii žánrov. Už to len treba poriadne dotiahnuť aj za pomoci komunity.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 282
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 95
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Bohemia Interactive Štýl: Stratégia / Akcia | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|